AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #1 Skrevet 27. november 2016 Jeg har fått i oppgave å lage focaccia brød til julebordet vårt. Hjelp! Har aldri laget det før, og ønsker derfor en veldig lett oppskrift og fremgangsmåte! Har spist ute flere ganger der hvor vi har fått servert focaccia. Da har det kun vært lyst og saftig med salt på. Har noen en slik oppskrift? Uten grønne urter i? Vi pleier å buffe, slik at alle tar med en rett. Så rullerer vi på hvem som lager hva. Jeg er best på kjøtt og salater, det meste uten om min oppgave i år. Er det noen snille kg brukere som vil hjelpe? Er takknemlig for oppskrifter og fremgangsmåter! På forhånd tusen takk! Anonymkode: e114d...f81
Brunhilde Skrevet 28. november 2016 #2 Skrevet 28. november 2016 Jeg bruker oppskriften som heter "focaccia - nå i stor langpanne" fra Trines matblogg. Det blir alltid vellykket. 1
Gjest Sukkerbit Skrevet 28. november 2016 #3 Skrevet 28. november 2016 47 minutter siden, Brunhilde skrev: Jeg bruker oppskriften som heter "focaccia - nå i stor langpanne" fra Trines matblogg. Det blir alltid vellykket. Helt enig!
Gjest Overrasket Skrevet 28. november 2016 #4 Skrevet 28. november 2016 Dette blir litt sånn fritt etter hukommelsen ... En håndfull grovt hvetemel, maks 50 gr. 450 gram brødmel (mengden grovt mel og brødmel skal være totalt 500 gr) 3,6 dl og to spiseskjeer vann. En teskje havsalt Tre spiseskjeer olivenolje En halv terning fersk gjær En kjøkkenmaskin med eltekrok Slå sammen gjær, vann, salt og olje Visp inn godt med mel til du har en pannekakerøre Vend inn resten av melet med en slikkepott og elt i kjøkkenmaskin i 40 minutter Sett til heving i 1 time og 15 minutter. Slå deigen sammen og hev igjen i 1 time og 15 minutter Press forsiktig ut på bakepapir til en flat brøddeig Pensle godt med olje og salt over Lag pene hull i deigen Evt. legg på rosmarin, småtomater, sitronskiver (det siste er typisk for Liguria. Mmmmmh) La deigen hvile litt og varm ovnen til varmt. Sikkert 230-240 grader Stek til gylden og uimotståelig Spis
Crizpo Skrevet 28. november 2016 #5 Skrevet 28. november 2016 Jeg har kun prøvd en oppskrift og den ble veldig god og saftig http://stineshverdag.blogspot.no/2009/01/verdens-beste-foccacia.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå