AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #1 Skrevet 27. november 2016 Hei! Neste uke på onsdag så har jeg eksamen for eiendomsmeglere (Jus 1). Jeg har satt meg ned nå for å lese og trenger tips til hvordan jeg kan løse oppgaver osv. Jeg stresser som bare det Og jeg forstår ikke helt det med RETTSPRAKSIS og hvordan man bruker det under eksamen? Er det veldig relevant for den eksamen jeg skal ? noen som het? som kanskje har gått gjennom denne eksamen. Anonymkode: cb900...a95
jaro Skrevet 27. november 2016 #2 Skrevet 27. november 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Neste uke på onsdag så har jeg eksamen for eiendomsmeglere (Jus 1). Jeg har satt meg ned nå for å lese og trenger tips til hvordan jeg kan løse oppgaver osv. Jeg stresser som bare det Og jeg forstår ikke helt det med RETTSPRAKSIS og hvordan man bruker det under eksamen? Er det veldig relevant for den eksamen jeg skal ? noen som het? som kanskje har gått gjennom denne eksamen. I og med du ikke har internett til å lete etter gamle saker (rettspraksis) på eksamen skal/kan du ikke henvise til det. Hvis du kjenner til noen konkrete saker gjennom pensum/forelesning kan du jo selvfølgelig nevne det i en evt case som er relevant, men tror ikke det er tilfelle... hilsen en som går revisjon.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #3 Skrevet 27. november 2016 18 minutter siden, jaro skrev: 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Neste uke på onsdag så har jeg eksamen for eiendomsmeglere (Jus 1). Jeg har satt meg ned nå for å lese og trenger tips til hvordan jeg kan løse oppgaver osv. Jeg stresser som bare det Og jeg forstår ikke helt det med RETTSPRAKSIS og hvordan man bruker det under eksamen? Er det veldig relevant for den eksamen jeg skal ? noen som het? som kanskje har gått gjennom denne eksamen. I og med du ikke har internett til å lete etter gamle saker (rettspraksis) på eksamen skal/kan du ikke henvise til det. Hvis du kjenner til noen konkrete saker gjennom pensum/forelesning kan du jo selvfølgelig nevne det i en evt case som er relevant, men tror ikke det er tilfelle... hilsen en som går revisjon. Oki. Tusseeen takk for svar. Setter pris på det. Hvis jeg f.eks. husker en dom fra forelesning og skal henvise i drøftelsen må jeg begrunne hvorfor jeg har henvist eller skal jeg bare føre inn f.eks. "Rt. 2002" (og navn på dommen?) Anonymkode: cb900...a95
jaro Skrevet 27. november 2016 #4 Skrevet 27. november 2016 Tror du burde begrunne da ja, for praksis kommer jo "langt" ned på lista over hva du skal henvise til for å løse et problem. Våre juss eksamener er nok ikke helt like, men det var ikke aktuelt på 1. eller den vi skal ha nå å vise noe til rettspraksis, kun vise at vi behersker de aktuelle lovene
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #5 Skrevet 27. november 2016 5 minutter siden, jaro skrev: Tror du burde begrunne da ja, for praksis kommer jo "langt" ned på lista over hva du skal henvise til for å løse et problem. Våre juss eksamener er nok ikke helt like, men det var ikke aktuelt på 1. eller den vi skal ha nå å vise noe til rettspraksis, kun vise at vi behersker de aktuelle lovene Tror du jeg burde sette meg inn i dette med rettspraksisen? Eller bare fokusere på de aller viktigste lovene og oppgaveløsning med tanke på at dette er den aller første eksamen jeg har i jus og eiendomsmegling på 1 året. Anonymkode: cb900...a95
jaro Skrevet 27. november 2016 #6 Skrevet 27. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror du jeg burde sette meg inn i dette med rettspraksisen? Eller bare fokusere på de aller viktigste lovene og oppgaveløsning med tanke på at dette er den aller første eksamen jeg har i jus og eiendomsmegling på 1 året. Anonymkode: cb900...a95 Da kjører du på med oppgaveløsning og de aller viktigste lovene ja Eneste du trenger å pugge er rekkefølge på hva som blir fulgt i løsningen av rettsproblem, det er gjerne et teorispørsmål på eksamen. Nye lover foran gamle osv. Der kommer rettspraksis inn, men langt ned.. Husker pokker ikke hele greia selv nå, men det er jo lovforarbeide osv inni der, sjekk det opp
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #7 Skrevet 27. november 2016 10 minutter siden, jaro skrev: 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du jeg burde sette meg inn i dette med rettspraksisen? Eller bare fokusere på de aller viktigste lovene og oppgaveløsning med tanke på at dette er den aller første eksamen jeg har i jus og eiendomsmegling på 1 året. Anonymkode: cb900...a95 Da kjører du på med oppgaveløsning og de aller viktigste lovene ja Eneste du trenger å pugge er rekkefølge på hva som blir fulgt i løsningen av rettsproblem, det er gjerne et teorispørsmål på eksamen. Nye lover foran gamle osv. Der kommer rettspraksis inn, men langt ned.. Husker pokker ikke hele greia selv nå, men det er jo lovforarbeide osv inni der, sjekk det opp Oki, tusen takk for svar <3 Setter veldig mye pris på det Anonymkode: cb900...a95 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå