AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #1 Skrevet 27. november 2016 Var en som kræsjet i bilen vår, vi har ingen skyld. Nå må bilen på verksted. Hvordan skal vi nå komme oss på jobb? Bor øde uten bussforbindelser og var avhengig av bilen. Har vi krav på leiebil eller noe? Anonymkode: 009f3...6c9
dillyduzit Skrevet 27. november 2016 #2 Skrevet 27. november 2016 (endret) Om dere har krav på leiebil vil det stå i forsikringsavtalen dere har. Hva står det der? Eller så kan man leie en bil for noen dager uten de største kostnadene. Endret 27. november 2016 av dillyduzit 2
Kamomille Skrevet 27. november 2016 #3 Skrevet 27. november 2016 Kontakt forsikringsselskapet ditt, de bør hjelpe deg spesielt hvis dere har kaskoforsikring. 1
Sirah Skrevet 27. november 2016 #4 Skrevet 27. november 2016 Det kommer helt ann på forsikringen din. 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #5 Skrevet 27. november 2016 Har kun delkasko. Men syns han som kjørte i oss burde dekke dette.. vi sliter uten bil og har veldig dårlig økonomi. Anonymkode: 009f3...6c9
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #6 Skrevet 28. november 2016 Altså, hva tror folk forsikring er for noe? Du kjøper forsikring etter hva du føler du trenger. Hvis du absolutt trenger bil, så skaffer du deg ordning for leiebil. Det er for seint når skaden først er ute. Han som kjørte i dere tar skaden på sin forsikring, men utover det må dere nesten klare dere selv. Anonymkode: d2ea1...5e5 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #7 Skrevet 28. november 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Har kun delkasko. Men syns han som kjørte i oss burde dekke dette.. vi sliter uten bil og har veldig dårlig økonomi. Anonymkode: 009f3...6c9 ,Hallo? Har du bilforsikring? Der står det hva du har rett på. Når du bor i ødemarken så sikrer du deg vel med forsikring med leiebil innkludert? 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Har kun delkasko. Men syns han som kjørte i oss burde dekke dette.. vi sliter uten bil og har veldig dårlig økonomi. Anonymkode: 009f3...6c9 Hvorfor går du på kg og ikke på ditt eget forsikrngsselskap? Har du dårlig økonomi og sparer på forsikringen når du vet at du bor i ødemarka, så har du deg selv å takke. Hvor dum er det mulig å bli? Anonymkode: d21aa...780
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #8 Skrevet 28. november 2016 Dersom dere blir lidende økonomisk av at den andre parten har skadet bilen deres kan dere få dette dekket av motpartens forsikringselskap. Hvis dere bor slik at dere MÅ ha bil kan dette bli gjeldende. Du tar kontakt med ditt forsikringselskap så hjelper de deg videre. Dette er uavhengig av hvilken forsikring dere har og forutsetter at det er motparten som er skyld i skaden. Hadde dere selv hatt forsikring med leiebil ville dere fått dekket dette uansett. Nå er det er forbehold som må være oppfylt. Anonymkode: 88ab1...c3a
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #9 Skrevet 28. november 2016 Det var en som krasjet i min parkerte bil. Han hadde IKKE forsikring. Men jeg fikk leiebil da bilen min måtte på verksted (fredag til tirsdag). Måtte betale egenandel, men fikk denne refundert etter ca 6 mnd. Jeg hadde gjensidige delkasko. Kontakt forsikringsselskapet deres. Sannsynligvis må dere anmelde forholdet, det måtte jeg. Det blei fryktelig masse ståhei rundt saken. Anonymkode: 3488e...225
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #10 Skrevet 28. november 2016 Hvis dere får leiebil, så sjekk hvor lenge. Jeg fikk maks en måned på min forsikring, så slet litt da bilen min ble stående på verksted i evigheter og vente på deler. Og ikke regn med å få leiebil i samme størrelse som bilen dere har. Jeg hadde stor stasjonsvogn og fikk en Toyota Yaris. Fikk heller ikke lov til å ha med bikkja i leiebilen. Anonymkode: 1f1cc...d54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå