Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestilte nylig noen klesplagg fra Nelly.com. Første bestillingen gikk greit, men den andre klarte jeg å skrive feil postnummer på. Jeg sendte da mail til kundesenteret deres og ba dem rette feilen jeg gjorde. Via chat funksjonen så sa dama at det var i orden. Senest i går fikk jeg mail om at de trengte personnummeret på kontonummeret mitt for sikkerhetsmessige årsaker. Jeg bare hæ dette er jo fiksa skrev jeg tilbake. Har ikke hørt noe etter det. Hva var dette for no? Forsøk på svindel? Hva hadde personnummeret på kontonummeret mitt med saken å gjøre? Jeg hadde skrevet alle ordredetaljene i mailen så hvorfor var dette relevant? Skjedd dere noen gang?  

Anonymkode: 4ba6f...525

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vent til du får svar på seneste melding. De svarer ofte ikke på søndager.

Anonymkode: ca1b4...e76

• Liker 1
Skrevet

Jeg svarte dem senest i går ja. Takk for svar. Får vente til i morgen da :)

Anonymkode: 4ba6f...525

Skrevet

Har opplevd å bli spurt om personnummer hos flere nettbutikker de siste par årene (en stor utenlands nettbutikk gikk så langt som å be om kopi av id og selfie). De sier de gjør det for å forsikre om at du ikke svindler og selv betaling med kredittkort er visst grunn til tvil. Helt koko opplegg, jeg nekter blankt når de spør.

Anonymkode: d107a...38f

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Senest i går fikk jeg mail om at de trengte personnummeret på kontonummeret mitt for sikkerhetsmessige årsaker. Jeg bare hæ dette er jo fiksa skrev jeg tilbake. Har ikke hørt noe etter det. Hva var dette for no? Forsøk på svindel? 

Sansynligvis er det bare tilfeldig at du fikk denne mailen rett etter at du bestilte. Dette høres ut som en klassisk svindelmail. 

Inneholdt mailen en link til en side der du skulle taste inn personnumeret ditt? Hvis du ser på linken peker den helt sikkert til en annen side enn nelly.com. Hva var mailadressen som stod som avsender på mailen? Hvis det er noe annet enn [email protected] er dette garantert ikke fra Nelly.

Anonymkode: 27684...457

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...