Gå til innhold

Tips for å få vekk bæsjelukt fra sofa?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har et bleiebarn i hus som i går hadde en bæsjebleie som gikk over sinne bredder, selvsagt når han satt i sofaen. Selve flekken fikk vi vekk, men det lukter fortsatt skikkelig bæsj i sofaen, noen som er utrolig frustrerende. Noen som har noen gode tips til hva vi kan få vekk denne lukten med? Flekken kom på setet, og det går ikke an å ta av trekket og få vasket det maskinen.

Anonymkode: 80297...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi har et bleiebarn i hus som i går hadde en bæsjebleie som gikk over sinne bredder, selvsagt når han satt i sofaen. Selve flekken fikk vi vekk, men det lukter fortsatt skikkelig bæsj i sofaen, noen som er utrolig frustrerende. Noen som har noen gode tips til hva vi kan få vekk denne lukten med? Flekken kom på setet, og det går ikke an å ta av trekket og få vasket det maskinen.

Ajajaj

Det kan ha trukket ned i puten (under stoffet)

Kan derre låne en rensemaskin?

Anonymkode: 39eaf...83a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eddik og maisenamel etterpå (for å få opp fuktighet). Ellers kan du vel forsøke å finne tips for hvordan man får vekk oppkastflekk/lukt i sofa, det fungerer tilsvarende vil jeg tro

Anonymkode: bf9af...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Dusj med eddik. Det gjorde jeg i samme situasjon engang. Måtte gjenta et par ganger. 

Lukter det ikke eddik istedenfor da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eddik gjør jo ikke at ting blir rent...

Anonymkode: 39eaf...83a

Ja, men det stinker jo likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk med forsikringsselskapet om de dekker det. Vet at noen fikk ny sofa da ungene hadde oppkastsyken og det gikk galt i sofaen. 

Anonymkode: 743d7...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Sola de skrev:

Er det mulig å ta av trekket?

Les siste delen av innlegget . 

Anonymkode: 6b747...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Urine off som du får i dyrebutikken? Den fjernet lukten av ukastrert kattepiss i sofen hjemme hos oss.

Anonymkode: 8cfae...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ringte til denne renseri-fyren på Lørenskog da en venninne av meg blødde en stor flekk i min nye lenestol. Jeg bor i Oslo, så han kjørte et stykke for å komme hjem til meg.

Renserimannen kom altså hjem til meg med hele bøtteballetten sin (diger rensemaskin, sprayer, rensemidler, bøtter og alt) , og renset stolen til den ble så godt som ny. Med spesialspray sprayet han først på blodflekken, så den begynte å skumme og enzymene gikk i oppløsning (blod er normalt problematisk å få vekk fra tekstiler), deretter brukte han sugemaskinen sin som sirkulerte vann ned i stoffet og sugde det opp igjen, mange ganger. Sånn fikk han flekken og blodet opp og vekk, det ble ikke bare gnidd ned i stoffet, men fysisk dratt opp og ut av stoffet med sugemaskinen.

For hele denne jobben, inkl oppmøte hjemme hos meg og allting, kostet det bare 500,- kr! Det var billig, syns jeg. Stolen (som kostet 7000,-) ble reddet og så god som ny. Den var også helt ny, forresten, bare 2 mnd gammel da uhellet skjedde.

Grunnen til at sofaen din lukter nå, er at du ved å vaske flekken, har gnidd avføringen mer ned i stoffet og ned i polstringen under stofflaget. Det vil lukte, ja.... Dette må suges opp og fysisk fjernes for å få vekk, ikke gnis lenger nedi.

Bestill møbelrensing og få sofaen renset, det er mitt råd. Vet ikke hvor du bor, men det er forhåpentligvis møbelrensere i din nærhet også.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...