hobbykokken Skrevet 27. november 2016 #1 Skrevet 27. november 2016 Hei! Jeg går første året på master, vurderer å søke videre inn på doktorgrad. Men om jeg tar den, er det kun høgskoler og universiteter jeg kan jobbe på? Og hvordan et det får man permisjon med lønn om man skal ha barsel permisjon underveis?
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #2 Skrevet 27. november 2016 Arbeidsmarkedet vil avhenge av hva du tar doktorgrad i. Anonymkode: 3a7f3...461
Ego Skrevet 27. november 2016 #3 Skrevet 27. november 2016 Som AB skriver over vil fagretning avgjøre muligheter, men klart du kan få jobb utenfor utdanningsinstitusjoner. Barselpermisjon fungerer på samme måte under en PhD som i en hvilken som helst annen jobb.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #4 Skrevet 28. november 2016 3 timer siden, Ego skrev: Som AB skriver over vil fagretning avgjøre muligheter, men klart du kan få jobb utenfor utdanningsinstitusjoner. Barselpermisjon fungerer på samme måte under en PhD som i en hvilken som helst annen jobb. Dette. PhD åpner for mange andre jobbmuligheter enn kun akademia. Jeg har fødselspermisjon nå. Jeg er ansatt som enhver annen statsansatt, med samme rettigheter. Stipendiatperioden blir forlenget tilsvarende lengden på permisjonen. Mao ikke noe problem. Anonymkode: 9cf3f...34d
hobbykokken Skrevet 28. november 2016 Forfatter #5 Skrevet 28. november 2016 Det blir innenfor sosiologi området om det blir noe. Kanskje noe iforhold til unge og utenforskap
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #6 Skrevet 29. november 2016 Hva mener du med om du kun kan jobbe på høyskoler og universiteter? En doktorgrad er ikke noe særlig annerledes enn en mastergrad i så måte, det er bare enda mer utdanning, som kvalifiserer deg for forskerstillinger på blant annet høyskoler og universiteter. Du kan jo selvsagt ta alle andre typer jobber andre stedet i tillegg. Jeg har doktorgrad, og jeg har etter fullendt grad hatt to ulike jobber. Ingen på høyskole/universitet, ingen innen forskning. Man MÅ ikke jobbe som forsker etter å ha tatt doktorgraden. Jeg har aldri hatt lyst til det. Er du stipendiat er du statsansatt, og barselpermisjon og slikt er som for alle andre statsansatte. Anonymkode: 22563...1ab
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #7 Skrevet 29. november 2016 Jeg jobber som ingeniør og er ofte involvert i prosjekter med personer som har doktorgrad. I slike prosjekter kommer jeg inn når doktorene har jobbet med en ide i lenger tid og jeg hjelper de med å enten realisere et konsept, eller gå fra forsøkstadiet til produksjon. Anonymkode: d11e5...b01
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #8 Skrevet 29. november 2016 Taxisjåføren som pleier å kjøre meg til behandling på sykehuset har doktorgrad. Så man må ikke ende opp i en utdanningsinstitusjon. Det finnes like mange muligheter som enhver annen grad. Anonymkode: a8116...ed3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #9 Skrevet 29. november 2016 18 timer siden, hobbykokken skrev: Det blir innenfor sosiologi området om det blir noe. Kanskje noe iforhold til unge og utenforskap I Oslo? Anonymkode: 6ef22...dcb
hobbykokken Skrevet 29. november 2016 Forfatter #10 Skrevet 29. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: I Oslo? Anonymkode: 6ef22...dcb Porsgrunn. Bor i Vestfold
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå