Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg går første året på master, vurderer å søke videre inn på doktorgrad. Men om jeg tar den, er det kun høgskoler og universiteter jeg kan jobbe på?  Og hvordan et det får man permisjon med lønn om man skal ha barsel permisjon underveis? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arbeidsmarkedet vil avhenge av hva du tar doktorgrad i.

Anonymkode: 3a7f3...461

Skrevet

Som AB skriver over vil fagretning avgjøre muligheter, men klart du kan få jobb utenfor utdanningsinstitusjoner.

Barselpermisjon fungerer på samme måte under en PhD som i en hvilken som helst annen jobb.

Skrevet
3 timer siden, Ego skrev:

Som AB skriver over vil fagretning avgjøre muligheter, men klart du kan få jobb utenfor utdanningsinstitusjoner.

Barselpermisjon fungerer på samme måte under en PhD som i en hvilken som helst annen jobb.

Dette. 

PhD åpner for mange andre jobbmuligheter enn kun akademia. 

Jeg har fødselspermisjon nå. Jeg er ansatt som enhver annen statsansatt, med samme rettigheter. Stipendiatperioden blir forlenget tilsvarende lengden på permisjonen. Mao ikke noe problem. 

Anonymkode: 9cf3f...34d

Skrevet

Det blir innenfor sosiologi området om det blir noe. Kanskje noe iforhold til unge og utenforskap 

Skrevet

Hva mener du med om du kun kan jobbe på høyskoler og universiteter? En doktorgrad er ikke noe særlig annerledes enn en mastergrad i så måte, det er bare enda mer utdanning, som kvalifiserer deg for forskerstillinger på blant annet høyskoler og universiteter. Du kan jo selvsagt ta alle andre typer jobber andre stedet i tillegg. 

Jeg har doktorgrad, og jeg har etter fullendt grad hatt to ulike jobber. Ingen på høyskole/universitet, ingen innen forskning. Man MÅ ikke jobbe som forsker etter å ha tatt doktorgraden. Jeg har aldri hatt lyst til det. 

Er du stipendiat er du statsansatt, og barselpermisjon og slikt er som for alle andre statsansatte. 

Anonymkode: 22563...1ab

Skrevet

Jeg jobber som ingeniør og er ofte involvert i prosjekter med personer som har doktorgrad.

I slike prosjekter kommer jeg inn når doktorene har jobbet med en ide i lenger tid og jeg hjelper de med å enten realisere et konsept, eller gå fra forsøkstadiet til produksjon.

Anonymkode: d11e5...b01

Skrevet

Taxisjåføren som pleier å kjøre meg til behandling på sykehuset har doktorgrad. Så man må ikke ende opp i en utdanningsinstitusjon. Det finnes like mange muligheter som enhver annen grad.

Anonymkode: a8116...ed3

Skrevet
18 timer siden, hobbykokken skrev:

Det blir innenfor sosiologi området om det blir noe. Kanskje noe iforhold til unge og utenforskap 

I Oslo?

Anonymkode: 6ef22...dcb

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I Oslo?

Anonymkode: 6ef22...dcb

Porsgrunn. Bor i Vestfold 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...