vannmelon092 Skrevet 27. november 2016 #1 Skrevet 27. november 2016 Hei!Jeg her helt rådvill, og håper noen kan gi meg svar på dette. Jeg er ei jente på snart 25 år, og jeg har lett aktivt etter jobb i snart et år, har to ekstrahjelpstillinger i dag. Ingen av mine to arbeidsgivere kan love meg noe som helst annet enn mest sannsynlig én vakt i uka, og dette blir for usikkert for meg. Som alle andre så skal jeg betale husleie, regninger og mat, og jeg ønsker da en fast stillingsprosent. Arbeidsmarkedet der jeg bor er tøft, NAV ønsker ikke å hjelpe meg med verken dagpenger eller livsopphold da min samboer tjener godt nok til å kunne forsørge oss begge, og arbeidsgivere gir ikke tilbakemeldinger på søknader jeg leverer, ikke en gang på utlyste stillinger. Jeg har mest erfaring fra dagligvare og blomsterbutikk, men kunne tenkt meg å jobbe på kontor, som sekretær, eller kundebehandler (f.eks. ta i mot bestillinger fra kunder, fakturere, osv).Spørsmålet er da: HVOR henvender jeg meg? Hvor begynner jeg å lete? Må jeg bare vente og håpe på at det kommer ut en ledig stilling på nav.no, finn.no osv, eller kan jeg/bør jeg oppsøke selskaper? Er så lei av å ha en usikker hverdag
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #2 Skrevet 27. november 2016 Ta kontakt med vikarbyråer og evt skriv på facebook at du er på utkikk etter jobb innenfor kontor. Du kan også skrive søknader og lage en bra CV og ringe til steder du ønsker å jobbe og få til et lite møte for å levere. Lykke til Anonymkode: 9f429...805
Veslefrikk Skrevet 27. november 2016 #3 Skrevet 27. november 2016 14 minutter siden, vannmelon092 skrev: Hei!Jeg her helt rådvill, og håper noen kan gi meg svar på dette. Jeg er ei jente på snart 25 år, og jeg har lett aktivt etter jobb i snart et år, har to ekstrahjelpstillinger i dag. Ingen av mine to arbeidsgivere kan love meg noe som helst annet enn mest sannsynlig én vakt i uka, og dette blir for usikkert for meg. Som alle andre så skal jeg betale husleie, regninger og mat, og jeg ønsker da en fast stillingsprosent. Arbeidsmarkedet der jeg bor er tøft, NAV ønsker ikke å hjelpe meg med verken dagpenger eller livsopphold da min samboer tjener godt nok til å kunne forsørge oss begge, og arbeidsgivere gir ikke tilbakemeldinger på søknader jeg leverer, ikke en gang på utlyste stillinger. Jeg har mest erfaring fra dagligvare og blomsterbutikk, men kunne tenkt meg å jobbe på kontor, som sekretær, eller kundebehandler (f.eks. ta i mot bestillinger fra kunder, fakturere, osv).Spørsmålet er da: HVOR henvender jeg meg? Hvor begynner jeg å lete? Må jeg bare vente og håpe på at det kommer ut en ledig stilling på nav.no, finn.no osv, eller kan jeg/bør jeg oppsøke selskaper? Er så lei av å ha en usikker hverdag Samboere har ikke forsørgerplikt ovenfor hverandre så her hadde jeg nok gått litt hardere til verks når det gjelder Nav.
vannmelon092 Skrevet 27. november 2016 Forfatter #4 Skrevet 27. november 2016 1 minutt siden, Veslefrikk skrev: Samboere har ikke forsørgerplikt ovenfor hverandre så her hadde jeg nok gått litt hardere til verks når det gjelder Nav. Jeg er klar over det, og jeg prøvde å forklare det også, men jeg kom fortsatt ikke igjennom med det. Da måtte jeg si opp jobben min og bli satt i 8-12 ukers karantene først, for å så kunne få dagpenger. Nå skal det sies at jeg ønsker IKKE å være avhengig av NAV, jeg elsker å jobbe, og håper derfor på å kunne finne meg en fast jobb i stedet
Veslefrikk Skrevet 27. november 2016 #5 Skrevet 27. november 2016 Akkurat nå, vannmelon092 skrev: Jeg er klar over det, og jeg prøvde å forklare det også, men jeg kom fortsatt ikke igjennom med det. Da måtte jeg si opp jobben min og bli satt i 8-12 ukers karantene først, for å så kunne få dagpenger. Nå skal det sies at jeg ønsker IKKE å være avhengig av NAV, jeg elsker å jobbe, og håper derfor på å kunne finne meg en fast jobb i stedet Det forstår jeg veldig godt, er vel ikke så mange som trives med å være avhengig av de. Men de er jo tross alt der for å hjelpe til i vanskelige livssituasjoner og da blir det feil at man ikke skal få den støtten man har juridisk krav på.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #6 Skrevet 27. november 2016 Har du utdannelse? Det er vel ikke til å skyve bak en stol at de fleste kontorjobber, om det så kun er en sekretærstilling, gis til folk med utdanning i dag. Anonymkode: 3e10f...667
vannmelon092 Skrevet 28. november 2016 Forfatter #7 Skrevet 28. november 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du utdannelse? Det er vel ikke til å skyve bak en stol at de fleste kontorjobber, om det så kun er en sekretærstilling, gis til folk med utdanning i dag. Anonymkode: 3e10f...667 Jeg er utdannet tannhelsesekretær, selv om det blir litt annerledes, så fikk jeg beskjed under utdannelsen at der ville jeg ha en fordel om jeg ønsket å jobbe som sekretær andre steder også. Men de få stillingene som legges ut krever gjerne bachelor-utdannelse for å kunne jobbe som det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå