deprim Skrevet 27. november 2016 #1 Skrevet 27. november 2016 Hva slags produkter og hvor kjøper dere inn alt dere trenger til stell av de små? :-) det er jo en hel verden av produkter der ute, så hadde vært greit med litt tips! Også når det gjelder stellebord : vi har ikke så stort bad å er ute etter ett lite å enkelt stellebord.. har dere tips til hva som er bra å ikke så altfor dyrt ? kan å si at soverommet til den lille ligger vegg i vegg med badet, å hadde tenkt at vi kunne ha det der, men er vel kanskje greit med vask i nærheten ?
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #2 Skrevet 27. november 2016 Jeg passer ofte et lite barn og de har også veldig lite bad. De bruker vaskemaskinen som stellebord. Har kjøpt sånn plast/gummi stellemadrass som de har lagt oppå vaskemaskinen. Rett ved siden av vasken, så det går veldig greit. Søsteren min hadde ikke plass til stellebord/vaskemaskin i det hele tatt. De hadde vaskefat. Det gikk helt greit, men jeg ser helt klart fordel av å ha en vask i nærheten. Anonymkode: 88369...570 2
asterix Skrevet 27. november 2016 #3 Skrevet 27. november 2016 Det er da ikke så voldsomt mye man trenger. Eneste jeg har brukt til mine er litt babyolje i badevannet. Ellers ikke noe annet enn rent vann og litt potetmel i tilfelle sårhet, men det har jeg hatt i kjøkkenskapet uansett. Stellebord har jeg ikke hatt, men en badebalje de gangene vi ikke har hatt badekar. 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #4 Skrevet 27. november 2016 Det beste er som nevnt over bare vann, og sånne tørre engangskluter du får kjøpt på rema eller apotek, 100 stk for ca 20 kr. Og en snill olje. Ikke våtservietter hjemme. vi har bare ei lita skål med vann, selv om vi har stellebord på på badet. og stellematte på vaskemaskin har jeg sett mange ha , ser helt greit ut det. Anonymkode: 1110c...359 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #5 Skrevet 27. november 2016 23 minutter siden, deprim skrev: Hva slags produkter og hvor kjøper dere inn alt dere trenger til stell av de små? :-) det er jo en hel verden av produkter der ute, så hadde vært greit med litt tips! Også når det gjelder stellebord : vi har ikke så stort bad å er ute etter ett lite å enkelt stellebord.. har dere tips til hva som er bra å ikke så altfor dyrt ? kan å si at soverommet til den lille ligger vegg i vegg med badet, å hadde tenkt at vi kunne ha det der, men er vel kanskje greit med vask i nærheten ? Skal barnet sove på eget soverom fra det er nyfødt? Stellebord finnes i mengder. Har du lite bad er vegghengt eller sammenleggbart å anbefale. Stelleprodukter får du prøver på, på føden og i gratispakker fra apotekene. Da finner du ut hva som passer til din baby og du er komfortabel med å bruke. Anonymkode: c51f9...284 1
Bokdamen Skrevet 27. november 2016 #6 Skrevet 27. november 2016 Vi bruker klut og vann, har babyolje og en shampo til bading og bepanthen til sår hud. Har tørrservietter stående, men de brukes lite. Stellematte på vaskemaskinen. Kan hende vi trenger mer etterhvert, mini er 12 uker. 1
Surriball Skrevet 27. november 2016 #7 Skrevet 27. november 2016 Bruker tørre stellekluter fra Rema og vann til å vaske rumpa til baby. Hvis hun er sår bruker jeg sinksalve eller inotyol hvis hun er veldig sår. Unngår våtservietter i det lengste, bruker det kun hvis det ikke er vann tilgjengelig når vi ikke er hjemme, siden hun blir sår av det. Eller bruker vi babyolje til bading, men ikke hver gang. Ikea selger billige og små stellebord, samme med stellematte. 1
Gjest Valmuen Skrevet 27. november 2016 #8 Skrevet 27. november 2016 Vi har ikke kjøpt noen produkter enda, kommer bare til å bruke det som kom i babypakkene først, fikk alt vi trengte der Vi har ikke så stort bad heller, så skal ha stellebordet på vaskemaskinen, har kjøpt ei matte til å ha på, og en boks/hylle til å henge på veggen over. Vasken er rett ved siden av, tenker og at det er veldig praktisk.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #9 Skrevet 27. november 2016 Har stelle bordet på sovetommet siden badet vårt er mikroskopisk. de4 går greit uten cask, har sånne plast begre som henfer på stellebordet så tar bare vann i en av de. har stelle bord fra Ikea , det er ganske billig og praktisk. trenger ikke så mye kremer . Vasker med vann og litt olje oppi, bruker sånne tørre engangs kluter . sinksalve ved sår hud. Anonymkode: fb6e6...4e0 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #10 Skrevet 27. november 2016 du er neppe gravid. Det er helt normalt å ikke kjenne trådene etter en stund og de 5 årene er med god margin. Anonymkode: d880b...43d
deprim Skrevet 27. november 2016 Forfatter #11 Skrevet 27. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skal barnet sove på eget soverom fra det er nyfødt? Stellebord finnes i mengder. Har du lite bad er vegghengt eller sammenleggbart å anbefale. Stelleprodukter får du prøver på, på føden og i gratispakker fra apotekene. Da finner du ut hva som passer til din baby og du er komfortabel med å bruke. Anonymkode: c51f9...284 Nei babyen skal ligge sammen med oss, men vi har soverommene vegg i vegg med bad! hvordan sammenlagbart er bra? Takk for tips da roer jeg bare det ned!
deprim Skrevet 27. november 2016 Forfatter #12 Skrevet 27. november 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: du er neppe gravid. Det er helt normalt å ikke kjenne trådene etter en stund og de 5 årene er med god margin. Anonymkode: d880b...43d Hæh?
Sushi Skrevet 27. november 2016 #13 Skrevet 27. november 2016 Vi brukte bare kluter med varmt vann til vask, litt olje i badevannet. Vi hadde også lite bad da vi fikk baby, så vi hadde bare stellematta på gulvet. Vi fant ut at det var ganske praktisk at babyen ikke kunne falle ned, så vi fortsatte å stelle på gulvet også etter at vi fikk større bad. 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #14 Skrevet 27. november 2016 Vi har et lite bad. Kjøpte det minste (og billigste) stellebordet fra ikea, Sniglar. Veldig fornøyd med det, er på nr. 2 og det holder seg bra. Kjøpte en stellematte som passet fra Jollyroom. Er ikke så glad i stellematten fra Ikea. Anonymkode: c0977...3cd 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #15 Skrevet 27. november 2016 Vi har og lite bad. Jeg har planer om å ordne ei plate å legge på vaskemaskinen så det blir tett intil veggen og ha stellematte på den. Hos oss blir det vegg på 3 av 4 sider av stelleplassen, synes det er litt trygt. Så må vi ha balje til bading... Anonymkode: 3178e...79d 1
lorelei6 Skrevet 27. november 2016 #16 Skrevet 27. november 2016 Vi bruker vann med olje, og inotyol når hun er sår. Liker også godt babysåpen fra Dr. Greve som man får kjøpt på apoteket, men mest fordi den lukter godt etter en runde med gulp enn at det er veldig nødvendig. Vi har stellebord fra Stokke som vi kjøpte brukt til 1000kr, men har det på rommet hennes da vi ikke har plass på badet. Liker det godt pga god oppbevaringsplass og fordi hun kan ligge med lengden mot oss. Det er også såpas høyt at mannen slipper å bøye seg når han skal stelle.
Gjest Sunhands Skrevet 27. november 2016 #17 Skrevet 27. november 2016 Jeg har også stellebord på barnerom fordi vi har dårlig plass på badet. Har kjøpt minimalt, siden det fulgte med en del i disse gratispakkene fra Rema og Apotek 1. Siden jeg ikke har tilgang til vask, har jeg gjort i stand egne cheeky wipes for å slippe engangsservietter. Venninnen min var veldig fornøyd med det og tipset meg om det, så det blir spennende å se om vi synes det fungerer greit. Har kjøpt stellebordet fra Stokke vi også. Virker som det er god plass og stødig. Tar mye plass, men siden jeg har det på barnerommet gjør ikke det noe. http://www.cheekywipes.com/baby-wipes-kit/baby-wipes-kit.html Har laget selv i stedet for å kjøpe ferdig kit. Vanlig oppskrift er 1/2 liter vann, 2 ss babyolje, 2 ss babysåpe. Av kremer og sånt har jeg ikke kjøpt noe siden det også fulgte med gratis i de pakkene. Får se litt hva som fungerer før vi kjøper noe mer.
atropos Skrevet 27. november 2016 #18 Skrevet 27. november 2016 Vi bruker av de prøvene vi fikk i babyboksene. Ellers så har jeg vært veldig fornøyd med lev vel serien til tema 1000. Vi har lite bad, men har badekar, så har stellebord festet på badekaret. 1
deprim Skrevet 28. november 2016 Forfatter #19 Skrevet 28. november 2016 Takk for tips! får holde meg til disse gratispakkene imens jeg også! har kun hentet fra apotek1.. å bestilt fra rema. er det flere plasser man kan bestille fra? Skal sjekke opp snigglar sitt, det var jo ikke så stort! orker ikke smuge meg inn badøra fordi stellebordet står i veien Er det noen forskjell på disse stellematten man får kjøpt? noen med tips å forslag til gode?
våren14 Skrevet 28. november 2016 #20 Skrevet 28. november 2016 (endret) Det jeg har brukt er en stellematte på vaskemaskinen, den gikk i skapet rundt 5 mnd, da rullet hun så mye at stell på matta var vanskelig. Derfra og fortsatt stelleplass på et håndkle på gulvet. Bruker vann og tørre kluter i all hovedsak. Har en øko babyolje med bare naturlige oljer (fra iherb) som brukes hver kveld, en mild babysåpe til å ha i badekaret en dag i uka, og litt potetmel på boks til valkene, haha. Så enkelt, aldri trengt mer og nå er hun straks 10 mnd. Fått tannkrem og tannbørste nå da selvsagt Endret 28. november 2016 av våren14
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå