AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #1 Skrevet 27. november 2016 Dette var jo hyggelig. Jeg forsto det slik at det kun var bruk av minibank som kostet 10,- kr i gebyr. DNB chat opplyser nå om følgende: For uttak fra konto på bank i butikk/post i butikk er det pr i dag et gebyr på 10 kr og fra 01.01.17 vil det koste 20 kr. Anonymkode: d0a2b...503 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #2 Skrevet 27. november 2016 Fordi det er maaange som aldri har behov for kontanter og ikke bryr seg om disse gebyrene. Anonymkode: 95f48...bd8 7
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #3 Skrevet 27. november 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette var jo hyggelig. Jeg forsto det slik at det kun var bruk av minibank som kostet 10,- kr i gebyr. DNB chat opplyser nå om følgende: For uttak fra konto på bank i butikk/post i butikk er det pr i dag et gebyr på 10 kr og fra 01.01.17 vil det koste 20 kr. Anonymkode: d0a2b...503 Man får fortsatt tatt ut kontanter i butikker, uten å bli belastet med noe gebyr Anonymkode: 6bf5b...2e8 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #4 Skrevet 27. november 2016 Har hatt en 200-lapp i "lommeboka", dvs mobiletuiet, i et halvt år sikkert, ikke brukt kontanter på år og dag. Og man kan vel ta ut penger uten gebyr i kassen i butikkene? Nei, disse anti DNB-trådene begynner å bli kjedelige, inneholder ingenting relevant. Anonymkode: a2191...4c7 5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #5 Skrevet 27. november 2016 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette var jo hyggelig. Jeg forsto det slik at det kun var bruk av minibank som kostet 10,- kr i gebyr. DNB chat opplyser nå om følgende: For uttak fra konto på bank i butikk/post i butikk er det pr i dag et gebyr på 10 kr og fra 01.01.17 vil det koste 20 kr. Anonymkode: d0a2b...503 Derfor og ellers så er ikke jeg kunde i drn griske banken. Mange går som "sauer" etter "bjellesauen" uten å stille spørsmål ved noe som helst. Slik er det med de fleste DNB kundene og. Mulig noen har "pakker" der de slipper å betale gebyrer, men de fleste vet neppe hva de betaler eller at de kan slippe å betale gebyrer for banktjenester. En innvandrer jeg hjalp en stund, hadde fått anbefalt bank. Ingen hadde fortalt at det kostet å bruke kort og heller ikke hvor mye. H*n forstod ikke hvorfor så mye penger forvant ut av kontoen hver måned, men trodde systemet var sånn i Norge. Anonymkode: 2d13b...9dd 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #6 Skrevet 27. november 2016 Eneste ulempen jeg ser ved dette, er at den månedlige thai-massasjen blir noen kroner dyrere. Anonymkode: 91600...b59 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #7 Skrevet 27. november 2016 Forsto det slik at det også vil bli gebyr på kontantuttak i butikk nå? Anonymkode: a6ce2...be1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #8 Skrevet 27. november 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forsto det slik at det også vil bli gebyr på kontantuttak i butikk nå? Anonymkode: a6ce2...be1 Nei. I post i butikk. Om det er DNB du tenker på. Anonymkode: 6bf5b...2e8 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #9 Skrevet 28. november 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: For uttak fra konto på bank i butikk/post i butikk er det pr i dag et gebyr på 10 kr og fra 01.01.17 vil det koste 20 kr. Benytter ikke min Dnb-konto daglig selv, men kan ikke huske at jeg noengang har tatt ut penger i bank/post i butikk. Tror dette gjelder de fleste. Er du virkelig avhengig av denne tjenesten er det jo bare å bytte til en annen bank. Anonymkode: 2e97e...5a1 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #10 Skrevet 29. november 2016 Tror ikke jeg har brukt kontanter i hele 2016. Nå som de fleste har vipps er det ingen som vil ha kontanter heller. Anonymkode: d3341...d99 3
prt90 Skrevet 30. november 2016 #11 Skrevet 30. november 2016 På 27.11.2016 den 16.43, AnonymBruker skrev: Dette var jo hyggelig. Jeg forsto det slik at det kun var bruk av minibank som kostet 10,- kr i gebyr. DNB chat opplyser nå om følgende: For uttak fra konto på bank i butikk/post i butikk er det pr i dag et gebyr på 10 kr og fra 01.01.17 vil det koste 20 kr. Anonymkode: d0a2b...503 Jeg bruker ikke kontanter, så for min del kan gebyret for uttak gjerne være 1000 kroner. Nå har de imidlertid DnB satt opp boliglånsrenten til 2.15 % så da bytter jeg bank
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #12 Skrevet 30. november 2016 Etter at jeg byttet fra DNB til en billig bank så har jeg spart noen tusen i året på høye gebyrer og lave innskuddsrenter. I dag nærmer jeg meg 50000 i sparte kroner som DNB ikke har fått fra meg på å gjøre akkurat samme tjenester i andre banker gratis Anonymkode: 72ece...ea9
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #13 Skrevet 30. november 2016 43 minutter siden, prt90 skrev: Jeg bruker ikke kontanter, så for min del kan gebyret for uttak gjerne være 1000 kroner. Nå har de imidlertid DnB satt opp boliglånsrenten til 2.15 % så da bytter jeg bank Veiledende rente ja. For medlemmer i fagforbund har dem noen av landets laveste renter. Jeg er vel og merke i en av de andre "storbankene", og dem senket renten min fra 2,60% til 1,99% fordi jeg kunne fått billigere lån i en annen bank. Ta deg en samtale med rådgiver, så kan det fort hende renta synker for din del også! Ofte tjener man mer på å ta en samtale med rådgiver og bli værende, framfor å flytte bank. Min bank ga meg såpass godt tilbud at jeg ville tapt på å bytte til en av bankene som ga meg rabatt på grunn av fagforening. Men ja, rentene er mye viktigere enn pris for kontantuttak. Renteøkning til 2.15 vil utgjøre 145 pr mnd for meg, 40 kr på kontantuttak vil gi meg ekstrautgift på 0-80 kr pr år. Anonymkode: 2ba08...24e 1
NumberSix Skrevet 30. november 2016 #14 Skrevet 30. november 2016 På 11/27/2016 den 17.19, AnonymBruker skrev: Man får fortsatt tatt ut kontanter i butikker, uten å bli belastet med noe gebyr Anonymkode: 6bf5b...2e8 Ja. og det er djevelens verk. Å ta ut et par hundre er greit, det går bra, men så har du veldig mange situasjoner som er sånn: Kunde: Jeg skal ta ut 3000 kroner. Meg: Jeg har ikke 3000 kroner i kassa, dessverre. Kunde: Jeg SKAL ha 3000 kroner sier jeg! Meg: Og jeg sier at det har jeg ikke å gi ut. Men jeg ser du har bankkort fra DNB, da kan du ta ut i posten her. Kunde: Nehei, for da må jeg betale gebyr! 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #15 Skrevet 30. november 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke jeg har brukt kontanter i hele 2016. Nå som de fleste har vipps er det ingen som vil ha kontanter heller. Anonymkode: d3341...d99 Joda Barnehager og barneskoler Anonymkode: 0b56c...f28
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #16 Skrevet 30. november 2016 Jeg kjenner faktisk flere personer, som fremdeles bruker DnB som sin bank.... Men de har ikke noen lån, eller noe. I tillegg blir det så mye bryderi å skifte bank, og lære seg hvordan den nye banken fungerer. Så de mener at det rett og slett blir for mye styr for dem... Frem til DnB begynner med ett gebyr for hver gang man skal logge seg inn i nettbanken. Eller de begyner å trekke noen kroner hver gang kundene gennomfører ein transaksjon / betaler ein regning og så videre - så gidder nok ikke kundene å finne seg en helt annen bank... Anonymkode: 37a81...439
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #17 Skrevet 30. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner faktisk flere personer, som fremdeles bruker DnB som sin bank.... Men de har ikke noen lån, eller noe. I tillegg blir det så mye bryderi å skifte bank, og lære seg hvordan den nye banken fungerer. Så de mener at det rett og slett blir for mye styr for dem... Frem til DnB begynner med ett gebyr for hver gang man skal logge seg inn i nettbanken. Eller de begyner å trekke noen kroner hver gang kundene gennomfører ein transaksjon / betaler ein regning og så videre - så gidder nok ikke kundene å finne seg en helt annen bank... Anonymkode: 37a81...439 Faktisk? Bare en masse vås. Vi bruker DNB, ikke fått noe bedre helhetlig tilbud hos noen andre. Jeg gir da blanke i om DNB har gebyrer på tjenester jeg ikke bruker? Det er liten forskjell mellom bankene i dag når man ser på helheten. Anonymkode: a2191...4c7 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #18 Skrevet 30. november 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter at jeg byttet fra DNB til en billig bank så har jeg spart noen tusen i året på høye gebyrer og lave innskuddsrenter. I dag nærmer jeg meg 50000 i sparte kroner som DNB ikke har fått fra meg på å gjøre akkurat samme tjenester i andre banker gratis Anonymkode: 72ece...ea9 Hva slags tjenester er det du trenger, som du ville betalt 50 000 for? Anonymkode: a2191...4c7 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #19 Skrevet 30. november 2016 5 timer siden, NumberSix skrev: Ja. og det er djevelens verk. Å ta ut et par hundre er greit, det går bra, men så har du veldig mange situasjoner som er sånn: Kunde: Jeg skal ta ut 3000 kroner. Meg: Jeg har ikke 3000 kroner i kassa, dessverre. Si heller hvor mye kunden maks kan ta ut, det er mye mer hjelpsomt enn å bare si nei. Anonymkode: 1010f...33b 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #20 Skrevet 1. desember 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner faktisk flere personer, som fremdeles bruker DnB som sin bank.... Men de har ikke noen lån, eller noe. I tillegg blir det så mye bryderi å skifte bank, og lære seg hvordan den nye banken fungerer. Så de mener at det rett og slett blir for mye styr for dem... Frem til DnB begynner med ett gebyr for hver gang man skal logge seg inn i nettbanken. Eller de begyner å trekke noen kroner hver gang kundene gennomfører ein transaksjon / betaler ein regning og så videre - så gidder nok ikke kundene å finne seg en helt annen bank... Anonymkode: 37a81...439 Haha, du kjenner faktisk flere personer som "fremdeles" bruker DNB? DNB har over 2 millioner kunder, så det er faktisk MANGE som bruker DNB. På 30. november 2016 den 11.04, AnonymBruker skrev: Etter at jeg byttet fra DNB til en billig bank så har jeg spart noen tusen i året på høye gebyrer og lave innskuddsrenter. I dag nærmer jeg meg 50000 i sparte kroner som DNB ikke har fått fra meg på å gjøre akkurat samme tjenester i andre banker gratis Anonymkode: 72ece...ea9 50 000 kr? Hva slags bank har du byttet til? Og hva slags tjenester bruker du? Anonymkode: 95f48...bd8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå