Gå til innhold

Bloggernes ansvar i blogging om kosmetiske behandlinger

Elmarora

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, orfeus skrev:

Uansett hva du mener om kosmetisk kirurgi @Lovelulu  så er dette inngrep som blir gjort for å endre på utseendet. Man kan tenke at det bare er sprøyter, men det er like fullt inngrep som forandrer et menneskes utseende. Botoxen tar bort mimikken, ikke bare rynkene, og man kan bli oppfattet som følelsesløs og kald av andre fordi man ikke beveger ansiktsmusklene naturlig. Er man eldre /godt voksen vil man ofte se stram og rar ut.

Putter man inn fillers vil også dette forandre ansiktet, noe som jo er meningen med fillers. Man får plutselig et ansikt som ikke er ens eget, hva det gjør med psyken kan man jo lure på.

Poenget mitt er at disse inngrepene har en enkel psykologi, man er ikke fornøyd med seg selv. Derfor er dette dårlige signaler å sende fra en blogg, både fordi man avslører sin egen mentale tilstand og fordi man sender signaler til andre om at det er greit. 

Stakkars unge jenter og gutter som vokser opp i dag, omgitt av voksne som ikke kan godta seg selv.

Å klippe og farge håret endrer også utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Carina Maria
Akkurat nå, Lovelulu skrev:

Det har hun selv fått bestemme, hun er 18 år. Hadde mye heller vært skeptisk visst hun hadde sagt hun skulle tatovert hele armen sin! Det bør man virkelig være sikker på før man gjør det! Silikon har ingenting med kosmetiske behandlinger å gjøre, det er plastikk kirurgi. Jeg har ikke silikon!

Silikon er et kosmetisk skjønnhets inngrep ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RVP skrev:

Folk har vel fikset på utseendet gjennom alle tider, men har problemer med å skjønne hvorfor de deler at de gjør inngrep på en blogg. De ville jo kanskje ikke delt at de hadde operert bort hemoroider eller fotvorter på bloggen, men hva vet jeg. 

Kosmetisk behandling er ikke inngrep, det er sprøyter! Plastikk kirurgi er inngrep!

Endret av Lovelulu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lapper skrev:

Men hva er poenget med og ta all skjønnhetsbehandlingér om du ikke er misfornøyd med ditt eget utseende?

Jeg har født to barn og kunne sikkert både løftet litt på pupper,mage og ordne rynker. Men hvorfor skal jeg gå frem med ett slik eksempel ovenfor mine barn? Nei jeg gjør alt for at de skal fotstå at de er bra nok som de er

Jeg har ikke tatt silikon og heller ikke løftet mage. Ja jeg har tatt brystløft av medisinske årsaker, og angrer ikke et sekund! Jeg er ikke misfornøyd med eget utseende, men syns det er greit med glattere hud, akkurat som at jeg farger over gråe hår.

Endret av Lovelulu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Carina Maria skrev:

Silikon er et kosmetisk skjønnhets inngrep ja. 

Nei det er det ikke. Det er plastikk kirurgi! Kosmetiske skjønnhetsbehandlinger er ikke et inngrep. Inngrep er under en operasjon. Ved injeksjon av botox, restylane osv brukes sprøyter, og det er ikke et inngrep, men injeksjon. Laserbehandling er også en kosmetisk behandling.Tror dere må skille mellom kosmetiske behandlinger og plastikk kirurgi her.

Endret av Lovelulu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
11 minutter siden, Lovelulu skrev:

Det fronter ikke det perfekte utseende som kosmetiske behandlinger som botox, restilane og kosmetiske operasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carina Maria
2 minutter siden, Lovelulu skrev:

Nei det er det ikke. Det er plastikk kirurgi! Kosmetiske skjønnhetsbehandlinger er ikke et inngrep. Inngrep er under en operasjon.

Det har med kosmetiske skjønnhets behandlinger jo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Carina Maria skrev:

Det fronter ikke det perfekte utseende som kosmetiske behandlinger som botox, restilane og kosmetiske operasjoner.

Nei å farge håret er ikke en kosmetisk behandling, men ikke naturlig. Operasjoner går under plastikk kirurgi og ikke kosmetiske behandlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Carina Maria skrev:

Det har med kosmetiske skjønnhets behandlinger jo. 

Nei det er plastikk kirurgi! Silikon er ikke en kosmetisk behandling, men plastikk kirurgi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
Akkurat nå, Lovelulu skrev:

Nei å farge håret er ikke en kosmetisk behandling, men ikke naturlig. Operasjoner går under plastikk kirurgi og ikke kosmetiske behandlinger.

Det kan godt hende men det til hører kosmetsike behandlinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Lovelulu skrev:

Du kan ikke sammen ligne kosmetisk behandling med og farge hår og det er ikke noe godt argument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Carina Maria skrev:

Det kan godt hende men det til hører kosmetsike behandlinger. 

Nei det gjør ikke det. Kosmetiske behandlinger innebærer ingen operasjoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Lovelulu skrev:

Det har hun selv fått bestemme, hun er 18 år. Hadde mye heller vært skeptisk visst hun hadde sagt hun skulle tatovert hele armen sin! Det bør man virkelig være sikker på før man gjør det! Silikon har ingenting med kosmetiske behandlinger å gjøre, det er plastikk kirurgi. Jeg har ikke silikon!

Ja de er 18 år men det er lov og fortelle døtrene sine bakdelen ved alt dette. Vær som du er og du er god nok uansett... Fyller du inn her og der blir du bare ett uekte og falsk menneske

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inngrep eller ikke, gift eller ikke.... Pent er det ikke. Når en person har fått juvederm i leppene, er det så synlig unaturlig - og det er ikke pent. At damer rundt 50 år som har hatt naturlige linjer i ansiktet, plutselig ikke har det lenger, og øyne og panne ikke lenger er med når hun smiler og ler - da er det ikke bra. Dessuten: De som har lov til å sette injeksjoner i ansikt og kropp, MÅ være sykepleiere. Da sier det seg selv at det ikke er helt ufarlig.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Lovelulu skrev:

Åååååååååå:rasende::vetikke::rasende::kaklehone::kaklehone::rasende::rasende:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lapper skrev:

Ja de er 18 år men det er lov og fortelle døtrene sine bakdelen ved alt dette. Vær som du er og du er god nok uansett... Fyller du inn her og der blir du bare ett uekte og falsk menneske

Men jeg mener jo ikke at en blir falsk eller uekte av kosmetiske skjønnhetsbehandlinger. Jeg ser ingen bakdeler ved fornuftig bruk. Plastikk kirurgi stiller seg litt anderledes, for det er tross alt en operasjon. Et ansiktsløft er noe helt annet enn å sprøyte inn restylane. Jeg har også blitt mye mer skeptisk hvis 18 åringen hadde ønsket en stor tatovering, for den er ikke bare å fjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herrefred, den tråden her var full av dårlig argumentasjon og forsøk på hersketeknikk!

Det er viktig at offentlige personer som manipulerer utseendet, enten det er med extentions i hår og vipper, tannbleking, spraytan, fillers, botox, kosmetisk kirurgi, er helt åpen om det. Hvis ikke vil unge, usikre lesere tro at man kan få kjempetjukt hår bare de velger riktig hårprodukter og jalla-kosttilskudd og at det er maskaraen som gir vipper en dragqueen verdig, at helt hvite tenner er det naturlige, at man blir kjempebrun av å gnafse betakaroten, at man er uheldige med genene dersom man har antydning til rynker, ikke kjempefyldige lepper og store pupper som ikke er helt symmetriske, nesten kulerunde og helt uten heng, og at man kan trene seg til kjemperumpe og beholde de veldig slanke lårene.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Carina Maria skrev:

Jeg bryr meg ikke om hva det kalles men mener at alle bloggere som blogger om kosmetiske blogger er dårlige forbilder og dem burde tenke seg om. 

Jeg er 100% enig med deg. Alle bloggere som fritt skriver og reklamerer for kosmetiske behandlinger som botox, restylane, juviderm og plastsike operasjoner vet ikke hvor mye de er med på å ødelegge stakkars usikre unge jenter med et selvbilde til sitt eget utseende. Og som mamma er jeg engasjert i temaet fordi jeg vet hvor usikre mange jenter er.

Det er på tide at bloggere begynner å ta ansvar en gang for alle for budskap og verdier de sender ut på bloggene sine. Og begynner å tenke over skadevirkningene som skjer hvis den bloggeren er årsaken til at en ung jente bestemmer seg for å ta botox og restylane.

I følge Norsk lov er ungdommer juridisk myndig når de er 18 år gamle. Men det betyr ikke det at de vet sitt eget best når det gjelder valg som for eksempel å ta restylane, botox eller utføre plastsik kirurgi.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, UnnPunn skrev:

Inngrep eller ikke, gift eller ikke.... Pent er det ikke. Når en person har fått juvederm i leppene, er det så synlig unaturlig - og det er ikke pent. At damer rundt 50 år som har hatt naturlige linjer i ansiktet, plutselig ikke har det lenger, og øyne og panne ikke lenger er med når hun smiler og ler - da er det ikke bra. Dessuten: De som har lov til å sette injeksjoner i ansikt og kropp, MÅ være sykepleiere. Da sier det seg selv at det ikke er helt ufarlig.

Selvsagt må de være det. Kosmetisk sykepleier heter det. De må jo vite om anatomien, og det er klart det kan være farlig å sette botox hvis du ikke vet hva du holder på med. Settes botox feil kan øyelokket falle ned, og bli slik til botox går ut. Restylane og juvederm kan bli seende stygt ut hvis det settes for mye og feil. Du hadde vel ikke gått til en frysør som ikke er utdannet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus

Akkja. Jeg mener nå at man burde hatt en runde eller to hos psykolog før man begynner å sette sprøyter eller opererer ... Det er noe som er ravende galt med mange av dagens kvinner, unge som gamle, som syns de er så stygge at de må få utført kosmetiske inngrep for å kunne møte eget speilbilde. Og ingen av dem vil innrømme at det er feil å fronte "skjønnhetsindustriens" pengepugere som står klare med sprøyter og skalpell for å tjene penger på svake sjeler. Huttetu for en verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...