Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du ble sammen med en mann som hadde vært gift og nå var separert.. Over 2 år siden de gikk fra hverandre, så de hadde hatt god tid til å skille seg, men de ennå ikke hadde gjort det. Hadde du da "krevd" at han skilte seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan da ikke "kreve" noen ting.

Det å bare være separert .. fungerer det greit nok for mange.

Det kan også godt være grunner til at de ikke har skilt seg (enten det gjelder pensjon eller andre ting).. eller at ingen av dem har syntes det hastet -- hvis de ikke skulle etablerte seg med andre.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Kreve. Hvordan kan man kreve av et annet menneske?

Man kan fremme ønske om at noe blir gjort, men aldri kreve.

Da er det opp til det andre mennesket å se på hva h*n er villig til å gjøre for å oppfylle ønsket.

Det er farlig å kreve noe av et annet menneske, da går man hardt ut mot den frie viljen.

Skrevet

Det var derfor jeg skrev "krevd" på denne måten.....Fordi jeg også mener man ikke kan kreve noe, men ville ikke dere syntes det hadde vært litt rart? Hvis det ikke hadde vært noen spesiell grunn for å ikke skille seg...Hvorfor vente med det?

Gjest Hilde K S
Skrevet

Kanskje det føles alt for definitivt og endelig?

Kanskje han egentlig vil tilbake til henne?

Kanskje han rett og slett ikke har tenkt noe særlig over det?

Kanskje han rett og slett ikke orker å styre så mye med det, siden de er separert?

Jeg hadde aldri krevd noe, men jeg hadde nok dristet meg til å spørre hva som var årsaken til at han ikke var helt skilt.

Skrevet
Jeg hadde aldri krevd noe' date=' men jeg hadde nok dristet meg til å spørre hva som var årsaken til at han ikke var helt skilt.[/quote']

.. et spørsmål som burde være veldig greit å svare på..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...