AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #1 Skrevet 27. november 2016 Helt ærlig. Hvor mange av dere feirer jul hos foreldre eller søsken for å slippe unna forberedelsene ? Og da tenker jeg ikke på dere som er en person, men dere som tar med mann og barn. Høres ut som en deilig ordning. Anonymkode: cf6dd...b16 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #2 Skrevet 27. november 2016 Tror mange gjør det slik av "tradisjon", at foreldre eller andre ønsker å stelle i stand jul. Min mormor ba så lenge hun hadde helse til det, men hun stod jo ikke alene med matlaging etc for det. Alle bidro. Når stafettpinnen går videre kommer vi til å inviterere til oss, men foreløpig tror jeg hverken min mor eller svigermor er klare for det Anonymkode: 06256...3b7
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #3 Skrevet 29. november 2016 Akkurat i år gjør vi det fordi vi har hatt alle hos oss tre år på rad, og i år er vi mitt i oppussing. Men det er ikke akkurat forberedelsene, men selve gjennomføringen vi slipper. Med barn, blir det allikevel like mye gaveplanlegging, baking, pynting, tre osv, og nok mat som skal handles, planlegges, lages og serveres uansett. Men det skal bli hyggelig å ikke stå for selve julaftenmaten. Anonymkode: ec15a...0a6
Zienna Skrevet 29. november 2016 #4 Skrevet 29. november 2016 Vi har feiret jul i eget hjem siden barna var 2-3 år. Fra da ble foreldre og svigerforeldre invitert til oss. Grunnen var at vi ønsket å lage egne tradisjoner for barna i deres eget hjem. Husker mannen min og jeg kompromisset om hva som skulle være middag julaften og 1.juledag Jeg har alltid jobbet fullt, tom. julaften (til kl. 12). Det krevde god planlegging! Nå er jeg bestemor, som gjerne kunne rømt fra det hele til sydligere strøk. Men når barnebarna gleder seg til julaften sammen med farmor og farfar, og far er alenepappa - da stiller man!
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #5 Skrevet 30. november 2016 Vi har små barn, og begynte å feire jul (med alle besteforeldre, onkler og tanter) hjemme hos oss da førstemann var baby. Ett av årene feiret vi isteden hos svigermor (og min familie ble da med til henne), bl.a fordi jeg tenkte det ville være deilig og enkelt å slippe alle forberedelsene når man samtidig har i små barn og full jobb). Men det ble ikke like koselig/god stemning som vi får til hjemme hos oss Så da fortsatte vi heller å invitere alle hjem til oss, og sånn tror jeg det skal forbli til barna er ganske store. Anonymkode: 7ae2b...748
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå