Gå til innhold

om mating av babyer om natten..

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Lurer på hvordan dere gjør det med mating på natten dersom babyen sover 5-6 timer sammenhengende. Vekker dere babyene for å gi dem mat, eller lar dere de sove til de selv våkner for å få melk? Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre, trenger derfor å høre andres erfaringer.

Takker !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stort sett tror jeg det er OK at babyen sover hele natten og ikke vekkes for å få mat. Da er det nok bedre å pumpe hvis man har for mye melk, men jeg ville hørt med helsestasjonen hvis babyen er veldig liten.

Jeg fikk nemlig beskjed på sykehuset om å mate babyen minst hver fjerde time døgnet rundt i begynnelsen. Dette fordi hun var veldig svak da hun ble født og trengte næring raskt. På sykehuset gav de henne tillegg til brystmelk hun fikk fra meg den første tiden til melkeproduksjonen var kommet skikkelig i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille ble heller ikke vekket om natten for mating. Tror de små regulerer dette selv ut i fra det behovet de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg har aldri vekket min om natta.

Det e heller han so vekke meg..

Han får forsatt mat om natta- og e 6mnd..

Dei har ikkje behov for mat om natta etter 6-7 veker- om dei ikkje e undervektige (sa helsesøstra til meg) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar alle sammen. Babyen min er bare 14 dager gammel, og derfor lurte jeg på om jeg skulle vekke henne om natta. Bare siden du skriver at de ikke trenger mat om natta etter at de har fylt 6-7 uker.

Hun sover mesteparten av dagen, og jeg må vekke henne om dagen for å få i henne mat, men nå har jeg latt det gå lengre tid om natta da, det kan gå feks 6 timer uten at hun får mat, men hun spiser ganske bra på dagen da, vel og merke når jeg klarer å få vekt henne. Hun får både morsmelk og MME.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby er 12 uker og har et sinnsykt sovehjerte. I natt sov hun ni timer uten mat, og da vekket jeg henne fordi jeg hadde så ekstremt med melkespreng (men da var klokken blitt 6 om morgenen, og hun sovnet igjen etterpå).

Hvis babyen din legger på seg fint, er det ikke grunn til å vekke om natten, men jeg har hørt at hvis de får litt for lite næring, sover de desto mer. Små babyer må derfor noen ganger vekkes for å få mat. Vi gjorde det i begynnelsen, for hun sov mye da også, men vi har fått til en veldig bra døgnrytme likevel.

Så følg med på vekten eller forhør deg med helsestasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...