AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #21 Skrevet 27. november 2016 Jeg har ogs en stor gutt som pleide å bomme på kassa. Kjøpte en ekstra stor hjørnekasse med overbygg og luktfilter, løste hele problemet. Anonymkode: 46e8d...54f 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #22 Skrevet 27. november 2016 Tusen takk for mange gode råd! Skal definitivt se nærmere på flere av disse. Da er det bare å komme seg bort på dyrebutikken i morra og skaffe ordentlig for. Dere med sånn stor kasse med tak og filter: Hvor kjøpte dere disse og har dere ev. noe link til den typen dere har? Jeg tror nemlig ikke at de har sånne på den lille dyrebutikken i byen vår, og da må den kanskje bestilles utenbys fra. Ser det finnes et merke som heter PeeWee som har sånne kattedo med tak og som bruker tre-pellets. Noen som har prøvd det? Kattedoen til monsen min er ca 50 x 35 cm stor. Han er kastrert. Jeg vet ikke hvor gammel han er, men tror ikke han er senil. Jeg tror han bare er skikkelig lat og bortskjemt. TS. Anonymkode: 4cb2c...679
Tvist Skrevet 27. november 2016 #23 Skrevet 27. november 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for mange gode råd! Skal definitivt se nærmere på flere av disse. Da er det bare å komme seg bort på dyrebutikken i morra og skaffe ordentlig for. Dere med sånn stor kasse med tak og filter: Hvor kjøpte dere disse og har dere ev. noe link til den typen dere har? Jeg tror nemlig ikke at de har sånne på den lille dyrebutikken i byen vår, og da må den kanskje bestilles utenbys fra. Ser det finnes et merke som heter PeeWee som har sånne kattedo med tak og som bruker tre-pellets. Noen som har prøvd det? Kattedoen til monsen min er ca 50 x 35 cm stor. Han er kastrert. Jeg vet ikke hvor gammel han er, men tror ikke han er senil. Jeg tror han bare er skikkelig lat og bortskjemt. TS. Anonymkode: 4cb2c...679 Trepellets vil jeg tro lukter litt mer. Du finner det du trenger på nettet. F. eks dokasse https://www.zoopermarked.no/kattetoaletter--tilbehoer/8010690073262, og kvalitetsfor. Kan anbefale denne maten, som mine er spinnville etter (og som er bra for tennene), mange bruker den som snop: https://www.zoopermarked.no/kattetoaletter--tilbehoer/8010690073262 eller denne som er tilpasset kresne katter: https://www.zoopermarked.no/kattemat/royal-canin-exigent-savour
MissPierce Skrevet 27. november 2016 #24 Skrevet 27. november 2016 Bruker krystall sand til min katt, og er super fornøyd. Er bare å plukket ut bæsj daglig, og kaste i do 😊☺️ Mange dyrebutikker har smaks garanti, så om katten din ikke liker foret. Så får man tilbake pengene. Har de ikke det, så kan du kjøpe de små posene på ca. 0.5kg. De koster ca. 70,- litt ettersom hvor man handler. Vet at Royal Canin har de små posene, litt usikker på de andre merkene. Man bruker mye mindre for da man kjøper kvalitets for, for de metter mer. Sånn at de spiser mindre. VOM til katt er også ett alternativ, men det MÅ være til katt pga taurin. 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #25 Skrevet 27. november 2016 Dette høres ut som et ernæringsproblem. Hva katter liker, og andre dyr forøvrig, er individuelt. Kjøp små sekker til å begynne med, du kaster ikke en 15kg sekk i bilen første gang pusen skal smake på foret for å si det sånn. Spør etter et fôr med høy smakelighet. Acana og Orijen er merker jeg aldri har hørt om at noen ikke har likt, og det gjelder både katter og hunder. De har små poser på 300 gram så du kan finne ut om katten din liker det. Anonymkode: de067...fdc
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #26 Skrevet 27. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette høres ut som et ernæringsproblem. Hva katter liker, og andre dyr forøvrig, er individuelt. Kjøp små sekker til å begynne med, du kaster ikke en 15kg sekk i bilen første gang pusen skal smake på foret for å si det sånn. Spør etter et fôr med høy smakelighet. Acana og Orijen er merker jeg aldri har hørt om at noen ikke har likt, og det gjelder både katter og hunder. De har små poser på 300 gram så du kan finne ut om katten din liker det. Anonymkode: de067...fdc Og ja! Spør om smaksgaranti! Noen merker har kun garanti på sekker på 1 kg og oppover. Anonymkode: de067...fdc
Minya Skrevet 27. november 2016 #27 Skrevet 27. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dere med sånn stor kasse med tak og filter: Hvor kjøpte dere disse og har dere ev. noe link til den typen dere har? Jeg tror nemlig ikke at de har sånne på den lille dyrebutikken i byen vår, og da må den kanskje bestilles utenbys fra. Anonymkode: 4cb2c...679 Jeg har kjøpt doene våre på Buddy, de kan kjøpes på nettet også. Husker ikke hva typen vår heter, men de ligner veldig på denne. Vi bruker TidyCats kattesand, både rød og blå. Den tar også en del lukt selv om vi også har en notorisk ikke-graver. Gamlepus synes nemlig at den usynlige sanden som ligger utenfor kassa, funker mye bedre å grave ned bæsjen sin med (les: hun klorer litt på linoleumen som om hun graver og så går hun sin vei) Du trenger ikke, som noen nevner over, å kjøpe de største posene med tørrfór med en gang, prøv deg frem. Her i huset går det i en blanding av Royal Canin (RC) Sterilized (mindre sjanse for urinproblemer og overvekt hos steriliserte katter) RC Indoor (odor control, mindre stank av bæsjen) RC Oral Care (store knotter mot tannstein), RC Maine Coon (for minstemann er så svær i kjeften at han sluker maten...), RC Aging 12+ (gamlepus) og RC Exigent (ekstra god på smak for katter som må holde vekten oppe, altså gamlepus) Av våtfór får de i hovedsak Applaws fra dyrebutikken, litt Gourmet Gold og en og annen pose Sheba. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå