Gå til innhold

Og jeg som trudde at Black Friday var..

Anbefalte innlegg

Skrevet

at butikkene har 70-90% salg. Så kommer de med "knalltilbud", 10% avslag. YAY.. dritkult.. og 30%. Hjelper litt, men helt seriøst.. 30% er det jo annenhver uke uansett.

Anonymkode: 15008...270

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo greit for oss som er lite interessert i shopping og ikke gidder å følge med etter tilbud hele året da. Så tar man en "raid" når det er black friday, januarsalg osv. De som orker å følge ørten nyhetsbrev og reklameaviser kan jo selvfølgelig finne bedre tilbud. :)

Anonymkode: 71fcd...6ee

• Liker 1
Skrevet

Black Friday i USA er 70-95% knallavslag, men i Norge kan de jo ikke ha sånne massive priser. Med mindre de kaller det priskrig og dumper prisene på latterlig mange varer i dagligvaren da.

Komplett hadde faktisk et par ganske gode avslag på fredag, helt nedi 50%.

• Liker 1
Skrevet

Både Elkjøp, Lefdal, Expert og flere andre nettbutikker hadde gode tilbud denne uken. Vaskemaskiner, tv, laptop, mobiler, datautstyr osv var til gode priser og gjerne laveste det har vært på i 2016.

Jeg hadde en liste med julegaver jeg skulle kjøpe i år, samt ting vi trenger til hjemmet. Når noe av dette dukket opp til sterkt reduserte priser så slo jeg til.

Dette var ting jeg skulle ha uansett, så da takker og bukker jeg for de avslag jeg får :)

Skrevet

Er veldig fornøyd med å ha fått 40% avslag på bilder og lerret hos Fotoknudsen😊😊 Har vanligvis ikke råd til å kjøpe lerret, så er fornøyd nå med denne rabatten!

Anonymkode: 235ae...b59

Skrevet

Folk går jo fullstendig av skaftet i butikkene, og lar seg lure av all denne reklamen rundt dette. Ting som er på "tilbud" har faktisk hatt lavere priser, tidligere i år. 

Men folk ønsker tydeligvis å la seg lure...

Anonymkode: 2a417...f25

• Liker 2
Skrevet

Noen salg, f.eks januarsalget, oppsto fordi butikkene trengte å få ut gamle varer for å få plass til de nye. Da kan de ha skikkelige rabatter, siden poenget er å få varene ut.

Black friday oppsto derimot ikke ut i fra butikkenes behov, så de har derfor ingen grunn til å ha ekstreme tilbud. Den er faktisk veldig dårlig plassert rett før julehandelen, den perioden pengene sitter løsest hos folk. Det er på tvers av butikkenes interesse å selge ting grisebillig til folk som uansett ville kjøpt det samme til fullpris noen uker senere.

Butikkene kan ha noen tilbud på black friday, for å lokke folk til dem, men de ønsker ikke å sitte igjen med netto tap. 

Anonymkode: d25d0...d65

• Liker 2
Skrevet

Her i England har det tatt helt av. Mange butikker skrudde ned 10-20 % fra forrige fredag, og kalte det "Black week". Denne helga synes jeg alt har ligget mellom 50-80 %. Det er jo bra med tilbud sånn  før jul, så skal kanskje ikke klage, men jeg synes det tar helt av når de holder på så lenge. Man må gå i kø opp gata. :sprettoy:

Skrevet
6 timer siden, PhilosopherSe7en skrev:

Både Elkjøp, Lefdal, Expert og flere andre nettbutikker hadde gode tilbud denne uken. Vaskemaskiner, tv, laptop, mobiler, datautstyr osv var til gode priser og gjerne laveste det har vært på i 2016.

Jeg hadde en liste med julegaver jeg skulle kjøpe i år, samt ting vi trenger til hjemmet. Når noe av dette dukket opp til sterkt reduserte priser så slo jeg til.

Dette var ting jeg skulle ha uansett, så da takker og bukker jeg for de avslag jeg får :)

De skrur jo OPP prisene før de setter dem ned til en høyere pris enn de egentlig var. Svindel og bedrag, kalles det.

Anonymkode: 15ac5...b7a

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De skrur jo OPP prisene før de setter dem ned til en høyere pris enn de egentlig var. Svindel og bedrag, kalles det.

Varer som har vært på kampanje tidligere går jo naturligvis opp og ned i pris, og gjerne flere ganger i løpet av et år, alt etter hvor ofte den er på kampanje. Er vel ikke noe lureri i det? Kan ikke forvente at varer skal kun være på tilbud under BF og aldri ellers.

Så lenge en vet hva en skal ha, sjekker litt priser i forkant via prisjakt, prisguide eller lignende tjenester så er BF en glimrende måte å spare penger på!

• Liker 1
Skrevet
46 minutter siden, PhilosopherSe7en skrev:

Varer som har vært på kampanje tidligere går jo naturligvis opp og ned i pris, og gjerne flere ganger i løpet av et år, alt etter hvor ofte den er på kampanje. Er vel ikke noe lureri i det? Kan ikke forvente at varer skal kun være på tilbud under BF og aldri ellers.

Så lenge en vet hva en skal ha, sjekker litt priser i forkant via prisjakt, prisguide eller lignende tjenester så er BF en glimrende måte å spare penger på!

Det var på nyhetene om dette, så det har null med kampanjer å gjøre. Expert og flere andre store kjeder skrur opp prisene for å så skru dem ned. BF er BS!

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var på nyhetene om dette, så det har null med kampanjer å gjøre. Expert og flere andre store kjeder skrur opp prisene for å så skru dem ned. BF er BS!

Det gjelder jo ikke hver eneste vare i hver eneste butikk. Vet man hva man skal ha og har fulgt med på produktet en stund, så er det fullt mulig å gjøre gode kjøp også på en slik dag. Om man impulshandler fordi det står -X% og en før-pris, så er det lett å bli lurt. Black Friday er langt fra så bra som det ser ut, men det er fullt mulig å gjøre en del gode kjøp likevel. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om en kjøper noe i illusjon av at det er billig bare fordi det står "tilbud" eller lignende på en plakat så kan en bare ha det så godt. Som med alt annet her i livet så gjelder det å undersøke litt i forkant, ta egne valg og bruke sunn fornuft.

Du kan påstå nøyaktig hva du vill. Sannheten er at flere av kjøpene jeg gjorde, for eksempel TV og vaskemaskin, har aldri vært billigere i Norge på noe tidspunkt tidligere. Jeg kunne garantert fått ett annet tv eller en annen vaskemaskin billigere, men jeg bestemte meg alt i september/oktober for hvilke merke og modell jeg skulle ha til hjemmet etter å ha lest litt tester og brukererfaringer. Jeg sparte med andre ord MYE penger på disse tingene. Dette beviser også prishistorikk på prisjakt og prisguide.

Julegavene jeg kjøpte denne uken var også valgt ut i forkant. De skrev jeg inn i ett dokument sammen med laveste pris de siste 6 mnd og dagens pris når jeg lagde listen. Når disse tingene da kom på BF tilbud var det kjapt for meg å sjekke pris opp mot laveste pris siste 6 måneder og vanlig pris på varen.

Nå var jeg ekstremt heldig, og alt bortsett fra rødvin fant jeg på ulike tilbud i uken som var. Uten unntak var dette det billigste varen har lagt på de siste 6 måneder.

Så vennligst si meg hvordan jeg har blitt svindlet eller bedratt på de varene jeg har kjøpt? Selv sitter jeg igjen med følelsen av å ha gjort unna en rekordbillig julehandel, fått nye ting til huset langt under veiledende pris og alt i alt gjort svært gode kjøp i uken som var.

Endret av PhilosopherSe7en
Skrevet

Jeg bor i USA og fulgte spent med på Black Friday - veldig lite spennende. Noen lokketilbud, men disse er jo gjerne ting jeg ikke trenger, og da er det ikke veldig lokkende uansett hvor "billig" det er. Jeg hadde håpet på noen spennende tilbud på Sephora etc, men fant ingenting jeg virkelig ønsket meg på tilbudssidene deres. Oppskrytt! Det er mye bedre å kjøpe noen få ting man virkelig vil ha, og heller betale full pris (eller være tålmodig og vente på tilbud på akkurat den tingen), mener nå jeg.

• Liker 1
Skrevet

alt dette tullet ligger jo selvfølgelig i samme kategori som Valentinsdagen, halloween, morsdag /farsdag, og selvfølgelig selve julehøytiden. Det er av, og for, handelsstanden. 

I tillegg kommer vel "cyber monday" med enda fleire produkter, som har blitt satt opp og ned i pris...

Anonymkode: 2a417...f25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...