Gå til innhold

Hvis noen sitter barnevakt hjemme hos dere en lørdagskveld...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper dere da inn pizza eller lager noe mat til barnevakten, eller mener dere barnevakten må ha med seg mat selv?!  

Tenker da spesielt på besteforeldre som ikke får penger for å være barnevakt, men også generelt. 

Anonymkode: f6c42...5ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt lager vi noe! Om vi ikke lager noe så kjøper vi i alle fall inn en frossenpizza, i tillegg til litt snacks og brus.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Ja, da har jeg enten bestilt pizza til de/lagt igjen penger til pizza, eller forhåndslaget en gryte som kan varmes opp. Kommer litt an på hva de selv vil. I tilegg har vi så klart annet tilgjengelig; brus, snacks etc 

Endret av Semydfe
  • Liker 1
Skrevet

Besteforeldre får ikke mat. De må fikse seg mat selv. (Men har jo ofte mat i skapet de kan lage noe av.) 

Betalte barnevakter spør vi på forhånd om de ønsker noe å spise eller drikke og så sørger vi for at det finnes noe godt.

Skrevet

Jeg spør hva de ønsker å kose seg med, så kjøper jeg det. Sier de ingenting, pleier jeg å kjøpe inn litt å velge mellom i tilfelle de angrer; druer, nøtter, sjokolade, chips, smågodt og selvfølgelig frossenpizza. Og drikke som brus, juice og saft.

Anonymkode: 21845...c96

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøper dere da inn pizza eller lager noe mat til barnevakten, eller mener dere barnevakten må ha med seg mat selv?!  

Tenker da spesielt på besteforeldre som ikke får penger for å være barnevakt, men også generelt. 

Anonymkode: f6c42...5ff

Ha med seg mat selv? I alle dager da, selvfølgelig ordner jeg så barnevakten får mat, om det så er frossenpizza, i tillegg til brus og snacks.

Anonymkode: 69dfc...b30

• Liker 9
Skrevet
5 minutter siden, atropos skrev:

Besteforeldre får ikke mat. De må fikse seg mat selv. (Men har jo ofte mat i skapet de kan lage noe av.) 

Betalte barnevakter spør vi på forhånd om de ønsker noe å spise eller drikke og så sørger vi for at det finnes noe godt.

Hvorfor det?

Anonymkode: b7946...8ab

• Liker 10
Skrevet

Besteforeldre får forsyne seg i skapene som de vil selv, moren min må lage maten også hvis de skal ha mer enn en skive. Svigerfar får gjerne en frossenpizza, for det klarer han å lage til barna også. 

Betalt, yngre barnevakt får pizza eller annet, og potetgull. Men det ville ikke ramlet meg inn å kjøpt chips og smågodt til min 75-årgamle mor!  Men frukt og sånt, det har vi jo. Besteforeldre får servert etter alle kunstens regler andre dager, som søndagen etterpå.

Anonymkode: a9cb4...0be

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det?

Anonymkode: b7946...8ab

Fordi jeg kokker ikke til de når de er barnevakt.De kan føle seg så hjemme her at de kan ordne seg mat selv hvis de har lyst på noe. En betalt barnevakt er ikke så husvarm stort sett.

Skrevet

Nå har jeg ikke besteforeldre i nærheten som sitter barnevakt, så det kan jeg ikke uttale meg om.

Men barnevakt har fått både mat, snop og brus hos oss. Enten kjøpt inn noe som er lettvindt å lage selv, eller lagt igjen penger til take-away. I tillegg kjøpt inn brus, potetgull og smågodt. 

Hadde vi hatt besteforeldre i nærheten som skulle være barnevakt så tror jeg at jeg hadde invitert de til å spise en god middag sammen med oss før vi hadde dratt hjemmefra. Og såklart kjøpt inn litt snop. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde barnevakt i går, lagde hjemmelaget pizza før vi dro. Hadde også kjøpt brus, chips og sjokolade :) var en bestemor og en tante som var her. 

Tenker at det er litt koselig for de og barnet og ha noe og kose seg med! Litt frekt og la de sitte her i 6-7 timer uten mat :P 

Anonymkode: 6165a...967

Skrevet

Besteforeldre vet at der finnes mat i skapet og nok av drikke de kan lage seg. Hadde vi dratt ut på byen eller lignende og de hadde vært barnevakt i vårt hjem, så kunne vi gjerne kjøpt inn litt brus og godteri så de kunne kost seg med (sånn utenom å forsynt seg av alt de ellers måtte finne). 

Vi har aldri hatt "ekstern" barnevakt, men hadde vi hatt det så hadde vi selvfølgelig disket opp med mat. Enkelt nok sikkert kjøpt inn brus og godis + lagt igjen penger til å bestille pizza eller noe sånt. 

Anonymkode: 559e4...7e8

Skrevet

Vel, de får frossenpizza og litt godteri etc. Men jeg betaler ikke ytterligere 350 kr for Peppes/Dollie i tillegg til timelønnen. 

Anonymkode: 342dc...ca5

Skrevet

Jeg lager ikke noe spesielt til besteforeldre nei, men de føler seg jo som hjemme og kan ta seg hva de vil når de ønsker det. Hadde vi hatt barnevakt utenom familien hadde vi nok satt fram noe litt avhengig av lengden på barnepassen og tidspunktet. Et par timer en hverdag ville jeg ikke satt fram noe og bare sagt de kunne ta seg noe brødmat hvis de var sultne. En fredag eller lørdag kveld ville det sikkert blitt noe snacks og brus og kanskje en frossenpizza. Det hadde uansett ikke være noe dyrt eller fancy og penger til Peppes pizza hadde vært helt uaktuelt. Jeg synes ikke en barnevakt kan forvente både lønn og mat/snacks for et par hundre i tilllegg.

Skrevet

Husker vi pleide å sitte barnevakt kun for en Peppes pizza og fri tilgang til en TV en lørdagskveld. Ikke penger i tillegg. 

Anonymkode: 342dc...ca5

Skrevet

Lager alltid ekstra middag så barnevakten også får middag. Har tilgjengelig brus, kaffe og eventuelt annet. som jeg vet barnevakten liker, men vi har aldri hatt barnevakt mer enn to timer. 

Anonymkode: 5d998...a5a

Skrevet

Vi spør de hva de ønsker å spise, så kjøper vi det inn. I tillegg til litt ekstra kos (godteri, nøtter, sjokolade etc). 

hvis vi drar sent, lager jeg middagen til dem. Hvis vi drar tidlig, fikser de det selv. 

PDe før også beskjed om å rote gjennom skap og kjøleskap hvis de er mer sultne, tørste eller er fysne på noe spesielt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...