AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #1 Skrevet 26. november 2016 Jeg trenger å få ut litt frustrasjon ikveld. Jeg elsker julen. Jeg koser meg med å forberedelser og planlegging i lang tid, og synes julen først og fremst handler om å samle familien og å kose seg med god mat. Julaften har de siste ti årene vært hjemme hos oss. Jeg steller gjerne i stand med jul, men skulle ønske at innimellom var det noen andre som tok ansvaret (familien min stiller opp, og jeg gjør ikke alt alene, men det at det er hjemme hos oss gjør jo at det blir mer jobb på meg uansett). I år skulle vi være hos broren min. Barna gledet seg veldig til å være sammen på julaften, og vi voksne også, for de kommer nesten aldri til jul, og det er ikke så ofte vi ser hverandre resten av året heller. Men så ikveld fikk jeg vite at planene er endret. Min svigerinne har et anstrengt forhold både til jul og til sine foreldre. Hun er enebarn og føler seg veldig forpliktet til foreldrene. Foreldrene hennes feirer ikke jul, men krever at hun skal være hos dem på julaften. De nekter å reise noe annet sted, for de gidder ikke å feire, men vil heller ikke være alene. Så nok en gang så reiser hun dit, og da passer det ikke at vi kommer likevel. Vi har fått tilbud om å komme i romjulen, men da må jeg jobbe. Alternativt kan barna være på besøk i dagene mellom jul og nyttår, så de får lekt med hverandre, men da får jo ikke jeg vært sammen med dem i julen. Hadde det vært hvilken som helst annen uke hadde jeg gjerne satt dem igjen der, men akkurat i romjulen synes jeg hele familien skal være sammen. Så da blir det jul hjemme hos oss i år igjen, uten at alle er samlet, fordi et par bitre gamle mennesker ikke evner å endre på planene sine for at barnebarna sine skal få en koselig jul, og fordi svigerinnnen min ikke evner å si nei til dem. Blæ! Jeg vet at dette er et luksusproblem, og vi kommer til å få en flott jul, men akkurat nå er jeg skuffet, frustrert og såret. Anonymkode: 89392...422
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #2 Skrevet 26. november 2016 På en måte skjønner jeg frustrasjonen din, men hvorfor er det så fælt å være hjemme hos dere hvis dere har en såpass grei økonomi (i og med at dere begge jobber) at den klarer det?? Anonymkode: 970c4...b6a
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #3 Skrevet 26. november 2016 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: På en måte skjønner jeg frustrasjonen din, men hvorfor er det så fælt å være hjemme hos dere hvis dere har en såpass grei økonomi (i og med at dere begge jobber) at den klarer det?? Anonymkode: 970c4...b6a Det handler ikke om økonomi, men om et ønske om å samle hele familien i julen. Svigerfamilien kommer aldri, og selv om broren min med barn har vært her noen ganger, så har aldri svigerinnen min aldri feiret jul med oss. Julen komme som sagt til å bli koselig den, men barna hadde gledet seg til å feire med kusine og fetter, og jeg hadde gledet meg til å feire som en ekte storfamilie, og for en gangs skyld ikke stå ansvarlig for julemiddagen. Anonymkode: 89392...422 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå