Olaug Olsen Skrevet 26. november 2016 #1 Skrevet 26. november 2016 Jeg var hos dyrlege med pus i dag. Han er dårlig og sluttet å gå ut på jakt for to dager siden. Dyrlegen har tatt blod- og urinprøve. Hun sier at pus har skyhøye leververdier, og at dette er tegn på nyresvikt. Vi skal tilbake til dyrlegen mandag. Ultralyd av buken. Nå lurer jeg på: Fins det tjans for at pus bare har nyrestein, og at denne situasjonen kan normalisere seg, etter en eventuell fjerning av nyrestenen? Går det an å bli frisk fra nyresvikt? Beklager at jeg stiller dumme spørsmål. Pus er 6 år. Han har vært utekatt, og har aldri vært syk før dette skjedde.
Minya Skrevet 27. november 2016 #2 Skrevet 27. november 2016 Det finnes alltid en sjanse, selv om pus får påvist nyresvikt. Så lenge det ikke er i siste stadium så er det alltid håp! Jeg skrev mer utfyllende i den andre tråden du hadde kommentert i. Og ja, noen katter blir helt friske fra nyresvikt, selv om de fleste må ta medisiner resten av livet. Som kan være alt fra fem til tjue år utifra hvor alvorlig det er og hvor unge de er. 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #3 Skrevet 27. november 2016 To av mine katter fikk problemer med nyrene. Den ene fikk spesialfor og levde med i 7 år, før vi måtte avlive henne. Den andre ble avlivet på dagen grunnet store nyreproblemer. Anonymkode: 7ad9e...9f1 1
Olaug Olsen Skrevet 29. november 2016 Forfatter #4 Skrevet 29. november 2016 Det var det samme som skjedde med vår Pus. Vi er i sorg nå. Han ble avlivet mandagen (to dager etter dette ble oppdaget), fordi dyrlegen mente det var for sent å gjøre noe. Vi er lei oss, og jeg gransker meg selv. Kunne jeg ha gjort noe annerledes? Huset er tomt. Buret står åpent. Fuglen har fløyet.
Minya Skrevet 29. november 2016 #5 Skrevet 29. november 2016 Det er dessverre ikke så mye man kan gjøre når kattene blir så alvorlig syke. De er eksperter på å late som om alt er bra. Du kunne kanskje oppdaget vekttapet før, men da måtte du hatt en rutine på å veie pus med jevne mellomrom. Det er faktisk ikke så lett å merke forskjell på vekta om du bare løfter pus. Nyrepusen vår gikk jo fra en sunn og lett overvektig 4kg til 2,3 på det verste. (nå visste vi at hun var syk før hun nådde bunnvekten da) Når veterinæren mener at pus må få slippe, så må man bare slippe taket. 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #6 Skrevet 29. november 2016 Klem til deg, TS. Det er fryktelig vondt å miste et kjært familiemedlem. Anonymkode: 72d8d...d9e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå