Gå til innhold

Pus blir så fort lei av lekene sine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med pus. Han elsker å leke og gir stadig tydelige signaler om at han vil at jeg skal leke med ham, men det begynner å bli litt vanskelig. Han blir nemlig lei av lekene sine etter et par-tre dager! Et par dager er papirballer stor stas, så tamponger (!), så én type ball fra dyrebutikken, så en annen ball, så papirfly etc. Men etter denne første fascinasjonen er liksom aldri tingene noe særlig morsomme mer. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, jeg synes det er så leit å skuffe ham når han er leken, i og med at jeg ofte ikke får til noen annen lek enn en som er helt ok og småmorsom, men ikke så mye å skrive hjem om...

Tips? Noen som har opplevd det samme?

Anonymkode: 2a5a9...293

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp catnip^^ det pleier å gjøre susen her :P 

Anonymkode: 8b4ff...952

Skrevet

Har pusen mulighet for å være ute? Hvis ja så er jo dette en bedre mulighet å aktivisere katten om du er i lamme han. Det du kan gjøre er å gjemme favoritt leken i noen timer eller dager og da ta de fram som om de var nye, kanskje det fungerer? Prøv å gjør leken spennende ved å lage forskjellige bevegelser med den og kaste leken rundt i gulvet slik at katten kan løpe etter.

Vet ikke om jeg var særlig til hjelp jeg, har kattunge på 5mnd selv som liker stort sett alt så jeg har null problem, lykke til! :)

Skrevet
På 26.11.2016 den 21.03, AnonymBruker skrev:

Kjøp catnip^^ det pleier å gjøre susen her :P 

Anonymkode: 8b4ff...952

Takk, det er populært her også! (Men typisk nok ikke like populært som det var i starten. :P)

På 26.11.2016 den 22.59, TGI skrev:

Har pusen mulighet for å være ute? Hvis ja så er jo dette en bedre mulighet å aktivisere katten om du er i lamme han. Det du kan gjøre er å gjemme favoritt leken i noen timer eller dager og da ta de fram som om de var nye, kanskje det fungerer? Prøv å gjør leken spennende ved å lage forskjellige bevegelser med den og kaste leken rundt i gulvet slik at katten kan løpe etter.

Vet ikke om jeg var særlig til hjelp jeg, har kattunge på 5mnd selv som liker stort sett alt så jeg har null problem, lykke til! :)

Dessverre er pus innepus og må fortsette med det. Og det er også noe av grunnen til at jeg føler meg ekstra pliktig å leke med ham. 

Jeg har forsøkt gjemme-leke-trikset, men det fungerer ikke. Men forskjellige bevegelse og sånt er jo et veldig godt tips, det kan hende jeg er litt kjedelig. De siste par dagene har vi hatt det ganske morsomt med å snike på hverandre rundt hjørner, bak gardiner og i døråpninger og sånt noe også, så jeg har funnet ut at jeg ikke alltid trenger leketøy. Det er litt artig, og ekstra søtt, når vi kan leke uten "hjelpemidler". :) 

Pus er snart to år, så han har rukket å bli litt blasert, og jeg har forresten bare hatt ham i tre-fire måneder, så vi holder fortsatt på å bli kjent med hverandre.

Gjest The damned
Skrevet

Ja,mine puser er sånn også. Har kjøpt så mye rart til dem og det meste er sånn "oj,kjempegøy" og så neste dag "meh". Virker som papirballer eller sølvfolieballer er mye mer gøy enn alt slags greier jeg kjøper i dyrebutikker.

Eneste som de leker masse med er lette baller som de kan hive rundt og noen sånne små tøydyr. Fiskestang er også populært i perioder,men de mest fancy greiene jeg har kjøpt driter de i :)

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk, det er populært her også! (Men typisk nok ikke like populært som det var i starten. :P)

Dessverre er pus innepus og må fortsette med det. Og det er også noe av grunnen til at jeg føler meg ekstra pliktig å leke med ham. 

Jeg har forsøkt gjemme-leke-trikset, men det fungerer ikke. Men forskjellige bevegelse og sånt er jo et veldig godt tips, det kan hende jeg er litt kjedelig. De siste par dagene har vi hatt det ganske morsomt med å snike på hverandre rundt hjørner, bak gardiner og i døråpninger og sånt noe også, så jeg har funnet ut at jeg ikke alltid trenger leketøy. Det er litt artig, og ekstra søtt, når vi kan leke uten "hjelpemidler". :) 

Pus er snart to år, så han har rukket å bli litt blasert, og jeg har forresten bare hatt ham i tre-fire måneder, så vi holder fortsatt på å bli kjent med hverandre.

Flott å høre at katten din leker godt uten leker men med deg, må bare være ops på å ikke bruke hender til lek da dette kan være kipt når du ønsker å kose og katten tar det som lek. Har gjort dette feil selv men er nå blitt bedre til å ikke bruke hender til lek så det går bedre å kose nå, lykke til videre med katt, er du god og snill mot katten så vil du få en venn for livet :)

Skrevet

Min elsker boinks, er sånne rør av et vevd stoff. Hadde aldri kommet på å kjøpt de selv, men ble anbefalt det i dyrebutikken. Og så syns han det er kjempegøy når jeg gjemmer leken midt i lekinga for å så la den dukke opp litt uventet :P En bit trekkspillbrettet papir i en lang hyssing som jeg trekker i varierende fart, gjerne sånn at den kommer bak ting og han ikke ser den er også topp.

Ellers er sånn snike-på-hverandre-leking sååååå søtt :hjerte:

Skrevet

Her er det snike og løpe-leken som er artigst i følge katten, i tillegg bruker jeg min morrostemme og lister meg på tå :) Sånn ellers samler vi alle lekene hans i en kurv og rullerer med flere dagers mellomrom. Det eneste som ligger konstant ute er disse boinksene da de er så smale at de kiler seg inn under lister, kjøleskap osv og det virker alltid som en stor overraskelse når han går seg på dem. Vår er også innekatt, så jeg bruker å gjemme små lekemus rundt om i leiligheten når jeg er på jobb, virker som om han koser seg med å lete etter disse når han er alene, for de er ofte samlet i senga hans når jeg kommer hjem.

Anonymkode: 3dd52...edf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...