Gå til innhold

Skal "gjestene" betale selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn på 13 skal feire litt bursdag med noen venninner og spise pizza ute. Betyr det at jeg må betale pizzaen for alle?

Litt usikker siden det ikke er en typisk barnebursdag lenger. Kan bli dyrt for meg...

Anonymkode: 924a1...913

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nesten spørre dattern din hva hun har tenkt.

Anonymkode: 7a3bc...db8

Skrevet

Ja, det syntes jeg er naturlig at foreldrene betaler.

Anonymkode: b6799...0ec

• Liker 8
Skrevet

*Altså du, ikke de inviterte

Anonymkode: b6799...0ec

• Liker 5
Skrevet

Det kommer jo an på opplegget. Men hvis det er du som inviterer forventes det at du betaler.

• Liker 21
Skrevet

Ja, gjør nok det. 

Anonymkode: 7ed83...176

Skrevet

Hun ville bare feire litt. Jeg får ikke lov å være med. 

Først var det tre venninner og nå er det plutselig fem, tilsammen seks stykk. Uvant situasjon

Skrevet

Jeg tenker at foreldrene må betale for pizzaen når det er bursdagsfeiring for en gjeng med 13 åringer. Hvis det blir for dyrt bør dere finne på noe annet. 

• Liker 29
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt barn på 13 skal feire litt bursdag med noen venninner og spise pizza ute. Betyr det at jeg må betale pizzaen for alle?

Litt usikker siden det ikke er en typisk barnebursdag lenger. Kan bli dyrt for meg...

Selvfølgelig må du betale for alle. Det skulle jo bare mangle. De kommer for å feire bursdagen til datteren din og de kommer helt sikkert til å gi gaver. Og du må spandere både pizza, brus og kanskje dessert. 

Har du ikke råd til det så er det jo en mulighet å lage pizza hjemme og la de kose seg der. 

• Liker 30
Skrevet

Selvfølgelig betaler du når det er dere som innviterer til selskap!

• Liker 18
Skrevet

Her må du betale ja.

Anonymkode: b4dac...15c

• Liker 7
Skrevet

Er ikke fødselsdagsselskap alltid gratis for gjestene, da, uansett alder?

• Liker 22
Skrevet

Du må betale, men du må jo avklare med datteren hvor mange som kan komme og sånn.

• Liker 10
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Den som innviterer betaler, om det blir for dyrt må du finne på noe annet.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først var det tre venninner og nå er det plutselig fem, tilsammen seks stykk. Uvant situasjon

Da må du sette en grense, enten for hvor mange, eller for hvor mye det hele kan koste.

Det går jo an å si at hun vil ha mange får hun heller feire hjemme, så lager dere maten selv.

• Liker 17
Skrevet

Selvsagt må du betale for alle ! 

Blir det for dyrt får dere finne en annen måte å feire på, spise hjemmelaget pizza hjemme f. eks. 

Anonymkode: 58eea...043

• Liker 9
Skrevet

Hadde akkurat samme med min sønn. Jeg sa at de kunne være fire stk. Da spiste de pizza og var på kino. Betalte for alle. 

Anonymkode: 4b21a...7a9

• Liker 12
Skrevet

Hvis du ikke hadde tenkt å betale, måtte du ha tenkt på dette på forhånd. Da kunne din datter sagt til vennene sine at hun gjerne ville spise pizza med dem, men at alle måtte betale for seg. Det hadde vært helt greit. Og selvsagt ikke kjøpe presanger siden de er med å betale. 

Siden din datter har tydeligvis invitert/sagt til flere venner om å bli med, så kan du jo si at det hadde du dessverre ikke medregnet og skulle betale for. Litt dumt, men forståelig :) 

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Holder vel med to store pizzaer til seks jenter på 13år? Der blir ikke veldig dyrt. Kan du ikke si en makspris. Fks to store pizzaer og en drikke til hver. Vil de ha noe mer utover det, må de betale selv? 

Anonymkode: fc600...bc1

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...