AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #1 Skrevet 26. november 2016 Vurderer å skaffe meg SAS Travel Cash kort. Noen som har noen erfaringer med det? Anonymkode: 96fc6...779
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #2 Skrevet 2. desember 2016 Ja, det har jeg nå benyttet av i snart 1 år. Fungerer helt optimalt, man overförer penger ved å betale inn til en konto som du får oppgitt sammen med referansenummer via app på tlf/ipad eller nettsiden til sas når du velger å overföre penger. Pengene er tilgjengelig senere på kvelden (mellom 01-02). Her kan man selv velge hvilke valuta man vil ha tilgjengelig på kortet, da jeg er ofte i et Euro land så har jeg både NOK og Euro på kortet. Handler jeg i Norge så trekkes NOK og tilsvarende i et Euroland. Dersom du har lite av den ene valutaen så trekkes det resterende fra de andre valutaene du har valgt å ha på kortet. Får melding via app på tlf hver gang jeg har handlet eller det trekkes penger til Netflix, HBO, VPN Klient, Spotify eller Viaplay. En trygg måte å bruke penger på i utlandet og på nettsider da svindel er minimal da de ikke kan ta mer enn det som er på kortet. Hver måned (ca 14) får jeg inn poengene i henhold til hvilken valuta jeg har handlet med, til nå har jeg ligget på ca 1000-1200 poeng i måneden. Anonymkode: eb054...2d1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #3 Skrevet 20. februar 2017 Takk. Hvor lang tid tok det før pengene var på kortet? Overførte i dag ca kl 15.00. Det står fremdelrs 0,00 NOK når jeg går inn på appen. Er det ENDA mer jeg må gjøre? Og hva gjør jeg om jeg ikke ser pengene der? Kontakte SAS og be de føre de inn på min konto? Anonymkode: 96fc6...779
ajarRun Skrevet 20. februar 2017 #4 Skrevet 20. februar 2017 Det virker som et svindyrt kort uten noen fordeler. Hva er vitsen? De opplyser ikke om gebyrene for å veksle valutta eller valuttapåslaget med støttede valuttaer. Det koster 85 kroner å få sine egne penger tilbakeført til konto... De har 3.5% gebyr for valutta som ikke er støttet (normalt er 1.75%). De har gebyrer for å bruke minibank både i Norge og i utlandet. Hvorfor ikke få noe som Bank Norwegian sitt kort? Det er mye billigere og du slipper å risikere å miste alle feriepengene dine fordi noen svindler. 2
prt90 Skrevet 20. februar 2017 #5 Skrevet 20. februar 2017 På 2.12.2016 den 20.15, AnonymBruker skrev: Ja, det har jeg nå benyttet av i snart 1 år. Fungerer helt optimalt, man overförer penger ved å betale inn til en konto som du får oppgitt sammen med referansenummer via app på tlf/ipad eller nettsiden til sas når du velger å overföre penger. Pengene er tilgjengelig senere på kvelden (mellom 01-02). Her kan man selv velge hvilke valuta man vil ha tilgjengelig på kortet, da jeg er ofte i et Euro land så har jeg både NOK og Euro på kortet. Handler jeg i Norge så trekkes NOK og tilsvarende i et Euroland. Dersom du har lite av den ene valutaen så trekkes det resterende fra de andre valutaene du har valgt å ha på kortet. Får melding via app på tlf hver gang jeg har handlet eller det trekkes penger til Netflix, HBO, VPN Klient, Spotify eller Viaplay. En trygg måte å bruke penger på i utlandet og på nettsider da svindel er minimal da de ikke kan ta mer enn det som er på kortet. Hver måned (ca 14) får jeg inn poengene i henhold til hvilken valuta jeg har handlet med, til nå har jeg ligget på ca 1000-1200 poeng i måneden. Anonymkode: eb054...2d1 Men hva er vitsen med å ha masse forskjellig valuta på kortet sitt? Forstår virkelig ikke hva slags verdi dette kortet skal gi..
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #6 Skrevet 20. februar 2017 17 minutter siden, amativeReflection skrev: Det virker som et svindyrt kort uten noen fordeler. Hva er vitsen? De opplyser ikke om gebyrene for å veksle valutta eller valuttapåslaget med støttede valuttaer. Det koster 85 kroner å få sine egne penger tilbakeført til konto... De har 3.5% gebyr for valutta som ikke er støttet (normalt er 1.75%). De har gebyrer for å bruke minibank både i Norge og i utlandet. Hvorfor ikke få noe som Bank Norwegian sitt kort? Det er mye billigere og du slipper å risikere å miste alle feriepengene dine fordi noen svindler. Jeg tar ikke ut penger i minibank. Bruker bare støttet valuta. Jeg har ringt de og spurt og det er ingen gebyrer med mindre du gjør disse tingene, jeg hsr lest gjennom det. hadde vurdert bank norwegian, men inntekten er ustabil. Jeg har oppspart mye da. Jeg holder også oversikt slik at jeg ikke bruker mer enn jeg ar tilgang til. Hcordan er det når du betaler til Norwegian det du bruker? Hva om du har brukt mer enn hva de trekker i minimumsbeløp? Kommer det opp i fakturaen eller må du selv inn og redigere hvor mye du skal betale inn? La oss si at minimum er 300 kr i mnd, og du har brukt 500. Vil da de resterende 200 bli med av trekket neste gang, og det du igjen har brukt etter det, kommer på neste faktura igjen? Anonymkode: 96fc6...779
ajarRun Skrevet 20. februar 2017 #7 Skrevet 20. februar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar ikke ut penger i minibank. Bruker bare støttet valuta. Jeg har ringt de og spurt og det er ingen gebyrer med mindre du gjør disse tingene, jeg hsr lest gjennom det. hadde vurdert bank norwegian, men inntekten er ustabil. Jeg har oppspart mye da. Jeg holder også oversikt slik at jeg ikke bruker mer enn jeg ar tilgang til. Hcordan er det når du betaler til Norwegian det du bruker? Hva om du har brukt mer enn hva de trekker i minimumsbeløp? Kommer det opp i fakturaen eller må du selv inn og redigere hvor mye du skal betale inn? La oss si at minimum er 300 kr i mnd, og du har brukt 500. Vil da de resterende 200 bli med av trekket neste gang, og det du igjen har brukt etter det, kommer på neste faktura igjen? Anonymkode: 96fc6...779 De må jo ha et valutapåslag, eventuelt bruker de sine egne valutakurser, uansett må det koste noe. At det ikke er tydelig oppgitt gjør meg veldig skeptisk. Så lenge du har kontroll med forbruket ditt spiller det jo ingen rolle hva du tjener. Bank Norwegian er ganske avslappet med å gi ut kredittkort også. Hvis jeg bruker 347 får jeg en efaktura på 300 og så må jeg selv endre denne. Siden dette ikke følger finanstilsynets retningslinjer vil det nok bli endret relativt snart. Hvis du er skyldig 500, betaler 300 og har 200 i rest, så betaler du 200 neste måned. Samme hvis du bare bruker 28 kroner, da får du en faktura på 28 kroner. Men du må jo betale renter hvis du ikke betaler alt hver måned, så det er ikke anbefalt. Dog er det ikke krise å vente en måned (det koster 171 kroner per 10 000 du er skyldig, så hvis du venter en måned med 10 000 koster det deg 171 kroner).
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #8 Skrevet 29. mars 2017 På 20/02/2017 den 18.46, prt90 skrev: Men hva er vitsen med å ha masse forskjellig valuta på kortet sitt? Forstår virkelig ikke hva slags verdi dette kortet skal gi.. Vitsen for meg er som fölger: For en stund siden konverterte jeg NOK til Euro når det var en fordelaktig kurs, slik som ståa er nå med kronen så gjorde jeg et godt valg da jeg for tiden har litt over 4500 euro som ble vekslet om den gangen. For meg som reiser mye og benytter meg av diverse valuta så har jeg full kontroll og slipper lureri når resepsjonen spör om det skal trekkes i lokal valuta eller NOK (Har blitt lurt der en par ganger hvor de da har satt sin egen kurs) Jeg bruker kortet ofte og dette har resultert i poeng som jeg da har brukt til å oppgradere en vanlig SAS GO bilett til Business, både på kort turer i Europa og et par ganger til USA. Anonymkode: eb054...2d1
prt90 Skrevet 29. mars 2017 #9 Skrevet 29. mars 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Vitsen for meg er som fölger: For en stund siden konverterte jeg NOK til Euro når det var en fordelaktig kurs, slik som ståa er nå med kronen så gjorde jeg et godt valg da jeg for tiden har litt over 4500 euro som ble vekslet om den gangen. Anonymkode: eb054...2d1 Hvis du vil spekulere i valuta kan du jo gjøre det mye enklere og billigere med en valutahandelskonto. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå