Gå til innhold

Klarer ikke si i fra at dette ikke er greit

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle møte en venninne i byen i dag klokka 12, jeg skulle på jobb en annen del av byen klokka 14 så jeg lurte på om vi ikke kunne møtes en annen dag i stedet, sånn at det ikke ble så travelt og at jeg måtte uansett dra halv 2. men hun insisterte på at vi skulle møtes i dag. Det var greit nok, jeg sa i fra da jeg tok bussen og sa i fra da jeg ankom møtestedet. 10 minutt over 12 sender hun melding at hun er forsinket, men at hun kommer straks, hun hadde fortsatt ikke dratt hjemmefra fordi hun måtte ordne noe. Kunne hun ikke sagt FØR jeg tok bussen at hun kom til å bli forsinket?

Halv 1 hadde hun fortsatt ikke møtt opp, klokka 1 tok jeg bussen til bydelen der jeg skal jobbe, 10 over 1 fikk jeg melding om at hun var ferdig med det hun skulle gjøre.

Jeg hadde egentlig lyst til å ha en rolig formiddag hjemme før jeg måtte på jobb, men gikk med på å møte henne i dag fordi HUN ville det, I stedet dro jeg til byen helt uten grunn, betalte penger for bussbilett og.

Men greia er at jeg er så konfliktsky at jeg ikke klarer å si i fra at jeg synes dette var skikkelig respektløst...

Anonymkode: ccce4...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner hvordan det er å være konfliktsky. Er det selv.

For meg personlig er det enklere å ta sånne ting skriftlig, som over SMS eller Facebook. Men kanskje du er annerledes? Velg "den måten" du selv føler er best.

Enten du snakker med henne eller skriver med henne, kan det være lurt å ta noen notater først. Hva er det du vil si? Hvordan vil du si det? Hvordan kan du si det på en måte som ikke høres helt bitchy ut?

Jeg hadde kanskje skrevet noe sånt som:
Hei. Ville bare si at jeg er litt såra/tilsidesatt/lei[bruk det du føler passer] for at du ikke møtte meg idag. Jeg hadde egentlig sett for meg en rolig dag hjemme før jobb, men siden du ville møtes i dag gikk jeg med på det. Hvis dette skjer igjen, kunne du kanskje ha prøvd å sagt ifra så tidlig som mulig hvis noe kommer i veien? Blir liksom så dumt å måtte sitte alene og vente for ingenting. :)

Og for å "reparere" situasjonen litt hadde jeg kanskje foreslått en ny dag dere kunne møtes. Men det er bare meg personlig, for kanskje har du ikke noe behov å treffe folk som det der? Jeg hadde en gang en venninne som det der og selv om vi var gode venninner som hadde masse tilfelles, måtte jeg avbryte forholdet. Jeg ble så lei og sliten av å bli ignorert og tilsidesatt når det passet henne. Men det er helt opp til deg å bestemme. Noen fortjener flere sjanser, mens andre gjør det samme om og om igjen...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang hun vil møtes, sier du hun får komme til hjem deg, for du gidder ikke stå på et vilkårlig sted og blomstre mens hun somler.

Har vært borti en notorisk forsentkommer jeg, også. Hun begynte alltid å tenke på å gjøre seg klar når klokka var der at hun skulle ha møtt meg. Så da måtte hun rydde litt, spise litt og kle seg om, og kunne hun begynne å se på bussruten...

Første gangen sa jeg at neste gang venter jeg maks ti minutter og så går jeg hjem, og gjennomførte. Da det ikke hjalp, sluttet jeg å møte henne noe annet sted enn hjemme hos meg.

Nå har jeg sluttet å møte henne i det hele tatt. Gidder ikke å gå hjemme og blomstre, heller.

Endret av Hactar
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...