AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #1 Skrevet 26. november 2016 Noen med erfaringer? Når er det best å dra? Vi tenker andre året på videregående. Hvilket selskap brukte dere? Anonymkode: 043df...ada
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #3 Skrevet 26. november 2016 Stein Erik Hagen tilbyr fullt stipend til norske elever på en skole i USA. Barnet vårt var på stipend der og storkoste seg. Barnet var der 2 og 3 året på vgs. Anonymkode: a697d...51c
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #4 Skrevet 26. november 2016 42 minutter siden, smilo skrev: Min datter søker nå til høsten. Gammel er datteren din? Anonymkode: 043df...ada
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #5 Skrevet 26. november 2016 Hvor lenge før bør man sette i gang prosessen? Anonymkode: 043df...ada
smilo Skrevet 27. november 2016 #6 Skrevet 27. november 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Gammel er datteren din? Anonymkode: 043df...ada Er 16 i år
smilo Skrevet 27. november 2016 #7 Skrevet 27. november 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge før bør man sette i gang prosessen? Anonymkode: 043df...ada Alle organisasjonene har vel en søknadsfrist i løpet av skoleåret før utvekslingen skal skje
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #8 Skrevet 27. november 2016 34 minutter siden, smilo skrev: Alle organisasjonene har vel en søknadsfrist i løpet av skoleåret før utvekslingen skal skje Hvem selskap bruker dere? Anonymkode: 043df...ada
Marisana Skrevet 27. november 2016 #9 Skrevet 27. november 2016 Har vært utveklingsstudent. Brukte EF, godt fornøyd med de. Bare pass på så skoleåret blir godkjent, er mange skoler som ikke godkjenner et år i utlandet hvis hun går en yrkesrettet linje. Da må hun gå om igjen. Jeg gikk design og håndverk-linje og fikk mitt år godkjent fordi skolen min i Norge og skolen min i USA samarbeidet om pensumet. Jeg måtte da ha et par fag som lignet på de jeg ville hatt i Norge. Har i ettertid fått høre at jeg hadde flaks, fordi det er heller unntaket enn regelen. Mener også at Lånekassa kun dekker andreåret på vgs.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #10 Skrevet 27. november 2016 45 minutter siden, Marisana skrev: Har vært utveklingsstudent. Brukte EF, godt fornøyd med de. Bare pass på så skoleåret blir godkjent, er mange skoler som ikke godkjenner et år i utlandet hvis hun går en yrkesrettet linje. Da må hun gå om igjen. Jeg gikk design og håndverk-linje og fikk mitt år godkjent fordi skolen min i Norge og skolen min i USA samarbeidet om pensumet. Jeg måtte da ha et par fag som lignet på de jeg ville hatt i Norge. Har i ettertid fått høre at jeg hadde flaks, fordi det er heller unntaket enn regelen. Mener også at Lånekassa kun dekker andreåret på vgs. Takk for god info Anonymkode: 043df...ada
smilo Skrevet 27. november 2016 #11 Skrevet 27. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvem selskap bruker dere? Anonymkode: 043df...ada Send meg PM.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå