Gå til innhold

Har barnet ditt vært/skal være utvekslingsstudent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaringer? Når er det best å dra? Vi tenker andre året på videregående. 

Hvilket selskap brukte dere?

Anonymkode: 043df...ada

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter søker nå til høsten. 

Skrevet

Stein Erik Hagen tilbyr fullt stipend til norske elever på en skole i USA. Barnet vårt var på stipend der og storkoste seg. Barnet var der 2 og 3 året på vgs.

Anonymkode: a697d...51c

Skrevet
42 minutter siden, smilo skrev:

Min datter søker nå til høsten. 

Gammel er datteren din?

Skrevet

Hvor lenge før bør man sette i gang prosessen?

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gammel er datteren din?

Er 16 i år

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge før bør man sette i gang prosessen?

Alle organisasjonene har vel en søknadsfrist i løpet av skoleåret før utvekslingen skal skje

Skrevet
34 minutter siden, smilo skrev:

Alle organisasjonene har vel en søknadsfrist i løpet av skoleåret før utvekslingen skal skje

Hvem selskap bruker dere?

Skrevet

Har vært utveklingsstudent. Brukte EF, godt fornøyd med de. Bare pass på så skoleåret blir godkjent, er mange skoler som ikke godkjenner et år i utlandet hvis hun går en yrkesrettet linje. Da må hun gå om igjen. 

Jeg gikk design og håndverk-linje og fikk mitt år godkjent fordi skolen min i Norge og skolen min i USA samarbeidet om pensumet. Jeg måtte da ha et par fag som lignet på de jeg ville hatt i Norge. Har i ettertid fått høre at jeg hadde flaks, fordi det er heller unntaket enn regelen. Mener også at Lånekassa kun dekker andreåret på vgs. 

Skrevet
45 minutter siden, Marisana skrev:

Har vært utveklingsstudent. Brukte EF, godt fornøyd med de. Bare pass på så skoleåret blir godkjent, er mange skoler som ikke godkjenner et år i utlandet hvis hun går en yrkesrettet linje. Da må hun gå om igjen. 

Jeg gikk design og håndverk-linje og fikk mitt år godkjent fordi skolen min i Norge og skolen min i USA samarbeidet om pensumet. Jeg måtte da ha et par fag som lignet på de jeg ville hatt i Norge. Har i ettertid fått høre at jeg hadde flaks, fordi det er heller unntaket enn regelen. Mener også at Lånekassa kun dekker andreåret på vgs. 

Takk for god info :) 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvem selskap bruker dere?

Send meg PM. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...