Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det andre måter å få internett uten å ha telefonlinje? Det er ikke telefonlinje i vår leilighet. Vi bruker telefonlinjen som er i leiligheten under oss, men problemet er det at huseier driver å pusser opp der nede og er borti ledningen ganske ofte + han tar den ut fordi den er i veien for det han skal gjøre (og noen ganger glemmer han å sette den inn igjen). Begynner å bli lei av at internettet forsvinner på grunn av dette. Å ha ett visst antall GB vi kan bruke er vi heller ikke så interessert i.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med kabel? Altså bredband. Det går over egen kabel :)

Er det lagt opp Get e.l. i leiligheten?

Anonymkode: 8f7e6...7b7

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med kabel? Altså bredband. Det går over egen kabel :)

Er det lagt opp Get e.l. i leiligheten?

Anonymkode: 8f7e6...7b7

Takk for svar :) Det er ikke lagt opp noe her så jeg tror ikke bredbånd går. 

Skrevet

Hva med mobilnettet? Hvis det ikke er veldig høy hastighet og datamengder dere trenger så kan det være et alternativ. 

Vi gjør det slik på hytta, klarer fint en Netflix og to YouTube overføringer samtidig. Koster selfølgelig litt, men med det vi sparer i forhold til å føre kabler frem kan vi holde på i årevis. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, stan skrev:

Hva med mobilnettet? Hvis det ikke er veldig høy hastighet og datamengder dere trenger så kan det være et alternativ. 

Vi gjør det slik på hytta, klarer fint en Netflix og to YouTube overføringer samtidig. Koster selfølgelig litt, men med det vi sparer i forhold til å føre kabler frem kan vi holde på i årevis. 

Takk for svar :) Vi trenger relativt høy hastighet da jeg er mye på Netflix (pluss andre ting) og samboeren min er gjerne på Netflix/youtube samtidig som han spiller online spill. Så jeg tror ikke det er en god løsning dessverre, spesielt siden jeg er mye hjemme. 

Nei, ser ut som at vi må holde ut fram til huseier bestemmer seg for å ordne det. Hvordan huseier hadde tenkt til at to studenter (det som var planen med leiligheten før vi flyttet inn) skulle bo der uten nett skjønner ikke jeg :P Heldigvis er det åpent inn til den andre leiligheten så hvis nettet forsvinner igjen så kan vi bare gå å plugge inn igjen, selv om det er fryktelig irriterende. 

Skrevet

Er det en kabel som går til dere, eller som wifi er plugget til? Jeg hadde prøvd å finne en måte feste den på som gjorde at ikke den falt ut hele tiden og ikke var i veien. Tjukk tape kan ordne mye.

Anonymkode: c2f7c...217

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det en kabel som går til dere, eller som wifi er plugget til? Jeg hadde prøvd å finne en måte feste den på som gjorde at ikke den falt ut hele tiden og ikke var i veien. Tjukk tape kan ordne mye.

Anonymkode: c2f7c...217

Takk for svar :) Modemet vårt er plugget i telefonlinjen. Nja, huseier pusser opp hele leiligheten (river ned veggene blant annet) så selv om huseier teiper fast ledningen så vil det komme tider der den må flyttes, men det var et godt forslag :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...