AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #1 Skrevet 26. november 2016 Hvordan kan man vite om en i omgangskretsen er en overgriper? Og hvis han er det, hva gjør man da? Har i mange år kjent denne personen, og aldri hatt mistanker om noe, men forrige uke var h*n skikkelig full og ringte meg midt på natta... Noen av tingene h*n sa fikk meg til å stusse skikkelig, (mer måten personen sa tingene på, enn akkurat ordrett hva h*n sa) og jeg har rett og slett gått å vært kvalm og hatt en skikkelig uggen følelse etterpå, og deretter begynt å analysere og finne fram ting fra hukommelsen... Nå er jeg rett og slett kvalm, og lurer på; hva gjør jeg nå? Konfrontering er vel ikke lurt, og lufte mine mistanker vil jeg heller ikke... Personen har ikke ansvar for barn, så det er ingen som er i akutt fare for å bli utsatt for noe, hvis ikke hadde jeg selvsagt ringt barnevern/politi med mine mistanker... Men noen som har vært i lignende situasjon, og vet hva man skal se etter, hva man skal gjøre, osv? Skulle mistankene/den ekle følelsen min vise seg å stemme, er jeg ikke interessert i å ha noe mer med denne personen å gjøre. Anonymkode: af415...f70
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #2 Skrevet 26. november 2016 Ville nok tipset politiet om han sånn i tilfelle. Kanskje de har noen tips på han fra før så mulig de sjekker eller følger med på han? Anonymkode: 81072...29f 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #3 Skrevet 26. november 2016 men snakket han om overgrep han gjør eller har gjort? eller snakket han om generelle holdninger? vet ikke om du kan gjøre så mye om han snakket rundt overgrep, er annerledes dersom han hintet til at han drev på eller hadde gjort overgrep Anonymkode: a56a7...662
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #4 Skrevet 26. november 2016 Personen bor alene og er singel, så det er ingen fare for at noen blir utsatt for overgrep i nærmeste fremtid. Hvis vedkommende skulle ha forgrepet seg, så er det ingen vold med i bildet, mer utnyttelse av sårbar person/person ute av stand til å motsette seg handlingen. Som jeg skrev, så sa vedkommende ingenting direkte, var mer følelsen jeg fikk av måten vedkommende snakket om diverse ting på. Var ganske ubehagelig... Vil helst ikke nevne for mye her i forhold til dette, av fare for gjenkjennelse, lurer mer på hvordan jeg skal forholde meg til vedkommende fremover, og hvordan jeg evt kan finne ut av om det er hold i mine mistanker uten å konfrontere vedkommende.. Og om det skulle vise seg å være hold i de, hvordan evt be personen dra ett visst sted... Slike mennesker er ingen jeg ønsker å omgås, og jeg ville bli meget sint og svært skuffet om det viser seg å være mer enn uheldige formuleringer i fylla og en ekkel magefølelse, samt tidligere episoder jeg har stusset litt på, men avfeid som bagateller den gang... Hvis de nå skulle vise seg å ikke være bagateller, og at min vage mistanke/magefølelse er sann, hva da? Jeg går rundt og er skikkelig kvalm om dagen, er ikke koselig å mistenke en venn for noe slikt, og er absolutt ikke lett å skulle prøve å forholde seg normal mot vedkommende.. TS Anonymkode: af415...f70
Charlene87 Skrevet 26. november 2016 #5 Skrevet 26. november 2016 Vel du kan konfrontere han om det ?? kanskje det bare var tull alt sammen? kan jo håpe..
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #6 Skrevet 26. november 2016 Hvor gammel er personen? Og med overgrep tenker du da voldtekt? Anonymkode: 81072...29f
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #7 Skrevet 26. november 2016 Vet du hvem personen har gjort dette mot? Om dette handler om potensiell voldtekt er det jo en til person som en din venn som kan bekrefte/avkrefte det.. Anonymkode: 4c3d8...967
Gjest Tsunade Skrevet 26. november 2016 #8 Skrevet 26. november 2016 TS - jeg syns du skal stole på magefølelsen din.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #9 Skrevet 26. november 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis vedkommende skulle ha forgrepet seg, så er det ingen vold med i bildet, mer utnyttelse av sårbar person/person ute av stand til å motsette seg handlingen. TS Anonymkode: af415...f70 Sa han dette? Var det mot barn eller voksne han snakket om å gjøre dette? Mente han å forgripe seg på et menneske som var neddopet og/ eller sov? Jeg synes absolutt at du skal gi bekymringsmelding til Politiet straks! Anonymkode: 44f88...94f 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #10 Skrevet 26. november 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1) Personen bor alene og er singel, så det er ingen fare for at noen blir utsatt for overgrep i nærmeste fremtid. 2) Hvis vedkommende skulle ha forgrepet seg, så er det ingen vold med i bildet, mer utnyttelse av sårbar person/person ute av stand til å motsette seg handlingen. Som jeg skrev, så sa vedkommende ingenting direkte, var mer følelsen jeg fikk av måten vedkommende snakket om diverse ting på. Var ganske ubehagelig... Vil helst ikke nevne for mye her i forhold til dette, av fare for gjenkjennelse, lurer mer på hvordan jeg skal forholde meg til vedkommende fremover, og hvordan jeg evt kan finne ut av om det er hold i mine mistanker uten å konfrontere vedkommende.. Og om det skulle vise seg å være hold i de, hvordan evt be personen dra ett visst sted... Slike mennesker er ingen jeg ønsker å omgås, og jeg ville bli meget sint og svært skuffet om det viser seg å være mer enn uheldige formuleringer i fylla og en ekkel magefølelse, samt 3) tidligere episoder jeg har stusset litt på, men avfeid som bagateller den gang... Hvis de nå skulle vise seg å ikke være bagateller, og at min vage mistanke/magefølelse er sann, hva da? Jeg går rundt og er skikkelig kvalm om dagen, er ikke koselig å mistenke en venn for noe slikt, og er absolutt ikke lett å skulle prøve å forholde seg normal mot vedkommende.. TS Anonymkode: af415...f70 1) At han bor alene og er singel, betyr da ikke at det ikke er fare for at han kan begå overgrep i nærmeste fremtid eller senere! 2) + 3) Dette bør du fortelle Politiet om! Du kan avverge eventuelle overgrep ved å varsle Politiet. I steden er du opptatt av din relasjon til han? Det er da bare å bryte kontakten! Anonymkode: 44f88...94f 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #11 Skrevet 26. november 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1) Hvis vedkommende skulle ha forgrepet seg, så er det ingen vold med i bildet, mer utnyttelse av sårbar person/person ute av stand til å motsette seg handlingen. 2) Som jeg skrev, så sa vedkommende ingenting direkte, var mer følelsen jeg fikk av måten vedkommende snakket om diverse ting på. TS Anonymkode: af415...f70 Hvordan kan han ha sagt 1) dersom han 2) ikke sa noe direkte??? Anonymkode: 44f88...94f 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #12 Skrevet 26. november 2016 Du skjønner vel at det er klin umulig å mene noe om dette, så lenge du ikke engang vil gi et hint om hva han sa pga "fare for gjenkjennelse"? For alt vi vet så sa han kanskje bare at han syntes dama si er heit når hun sover. Anonymkode: 1796c...3d2 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #13 Skrevet 26. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skjønner vel at det er klin umulig å mene noe om dette, så lenge du ikke engang vil gi et hint om hva han sa pga "fare for gjenkjennelse"? For alt vi vet så sa han kanskje bare at han syntes dama si er heit når hun sover. Anonymkode: 1796c...3d2 Ts fortalte at denne mannen er singel..... Anonymkode: 44f88...94f 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #14 Skrevet 26. november 2016 Jeg skjønner at dette ikke er lett for dere å svare på eller forstå uten detaljer, men la meg betrygge dere på at den jeg mistenker ble utsatt overhodet ikke har noe kontakt med vedkommende i dag. Og at mange instanser har vært inne i bildet allerede, så evtuelt fornærmedes hensyn er ivaretatt. (ja, politiet blant annet) Jeg har trodd vedkommende har vært uskyldig fram til nå, har aldri hatt grunn til å tro noe annet, da fornærmede har slitt litt psykisk i flere år og jugd om (andre) ting tidligere. Derfor har jeg på en måte bare sett det som utslag av eventuelt fornærmedes psykiske sykdom.. Ville ikke vært første gang fornærmede finner på ting for å få penger.. Men nå har jeg altså virkelig begynt å lure på om det kan være noe i det, og derfor spør jeg dere hvordan jeg skal forholde meg til personen... Som jeg har skrevet, så har personen ikke innrømmet noe som helst, og hevdet sin uskyld hele veien, det var bare en måte han formulerte seg på i fylla som jeg fikk en kjempeekkel følelse av, og som virkelig har fått meg til å stusse.. "Kan denne personen virkelig være en overgriper?" "kan det være sant det NN sier?" Det er virkelig vanskelig å forklare uten å måtte legge ut flere detaljer, så jeg skjønner godt at dette virker søkt for dere og at dere har problemer med å se dillemmaet mitt... For det ville jo vært helt forferdelig hvis jeg slenger mine mistanker/beskyldninger ut og personen viser seg å være helt uskyldig? Straffeansvaret/beviser lar jeg være opp til politiet, jeg vil vite hvordan jeg skal forholde meg overfor personen, som jeg inntil 2 uker siden altså ikke trodde noe galt om, kun hadde trodd var utsatt for en slags pengeutpressing av en psykisk ustabil person.. TS Anonymkode: af415...f70
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #15 Skrevet 26. november 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner at dette ikke er lett for dere å svare på eller forstå uten detaljer, men la meg betrygge dere på at den jeg mistenker ble utsatt overhodet ikke har noe kontakt med vedkommende i dag. Og at mange instanser har vært inne i bildet allerede, så evtuelt fornærmedes hensyn er ivaretatt. (ja, politiet blant annet) Jeg har trodd vedkommende har vært uskyldig fram til nå, har aldri hatt grunn til å tro noe annet, da fornærmede har slitt litt psykisk i flere år og jugd om (andre) ting tidligere. Derfor har jeg på en måte bare sett det som utslag av eventuelt fornærmedes psykiske sykdom.. Ville ikke vært første gang fornærmede finner på ting for å få penger.. Men nå har jeg altså virkelig begynt å lure på om det kan være noe i det, og derfor spør jeg dere hvordan jeg skal forholde meg til personen... Som jeg har skrevet, så har personen ikke innrømmet noe som helst, og hevdet sin uskyld hele veien, det var bare en måte han formulerte seg på i fylla som jeg fikk en kjempeekkel følelse av, og som virkelig har fått meg til å stusse.. "Kan denne personen virkelig være en overgriper?" "kan det være sant det NN sier?" Det er virkelig vanskelig å forklare uten å måtte legge ut flere detaljer, så jeg skjønner godt at dette virker søkt for dere og at dere har problemer med å se dillemmaet mitt... For det ville jo vært helt forferdelig hvis jeg slenger mine mistanker/beskyldninger ut og personen viser seg å være helt uskyldig? Straffeansvaret/beviser lar jeg være opp til politiet, jeg vil vite hvordan jeg skal forholde meg overfor personen, som jeg inntil 2 uker siden altså ikke trodde noe galt om, kun hadde trodd var utsatt for en slags pengeutpressing av en psykisk ustabil person.. TS Anonymkode: af415...f70 Nå ble jeg bare kvalm av dine uttalelser Anonymkode: 44f88...94f 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #16 Skrevet 26. november 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner at dette ikke er lett for dere å svare på eller forstå uten detaljer, men la meg betrygge dere på at den jeg mistenker ble utsatt overhodet ikke har noe kontakt med vedkommende i dag. Og at mange instanser har vært inne i bildet allerede, så evtuelt fornærmedes hensyn er ivaretatt. (ja, politiet blant annet) Jeg har trodd vedkommende har vært uskyldig fram til nå, har aldri hatt grunn til å tro noe annet, da fornærmede har slitt litt psykisk i flere år og jugd om (andre) ting tidligere. Derfor har jeg på en måte bare sett det som utslag av eventuelt fornærmedes psykiske sykdom.. Ville ikke vært første gang fornærmede finner på ting for å få penger.. Men nå har jeg altså virkelig begynt å lure på om det kan være noe i det, og derfor spør jeg dere hvordan jeg skal forholde meg til personen... Som jeg har skrevet, så har personen ikke innrømmet noe som helst, og hevdet sin uskyld hele veien, det var bare en måte han formulerte seg på i fylla som jeg fikk en kjempeekkel følelse av, og som virkelig har fått meg til å stusse.. "Kan denne personen virkelig være en overgriper?" "kan det være sant det NN sier?" Det er virkelig vanskelig å forklare uten å måtte legge ut flere detaljer, så jeg skjønner godt at dette virker søkt for dere og at dere har problemer med å se dillemmaet mitt... For det ville jo vært helt forferdelig hvis jeg slenger mine mistanker/beskyldninger ut og personen viser seg å være helt uskyldig? Straffeansvaret/beviser lar jeg være opp til politiet, jeg vil vite hvordan jeg skal forholde meg overfor personen, som jeg inntil 2 uker siden altså ikke trodde noe galt om, kun hadde trodd var utsatt for en slags pengeutpressing av en psykisk ustabil person.. TS Anonymkode: af415...f70 Du skrev i HI: "Har i mange år kjent denne personen, og aldri hatt mistanker om noe, men forrige uke var h*n skikkelig full og ringte meg midt på natta... Noen av tingene h*n sa fikk meg til å stusse skikkelig, (mer måten personen sa tingene på, enn akkurat ordrett hva h*n sa) og jeg har rett" Det er vanskelig å huske hva du har løyet om? Anonymkode: 44f88...94f 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #17 Skrevet 26. november 2016 Basert på det du skrev nå blir jeg bare enda mer sikker på at dette bør du opplyse politiet om. Overgripere er utrolig dyktige til å lyve og snu skylden over på ofrene. Anonymkode: 81072...29f 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #18 Skrevet 26. november 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner at dette ikke er lett for dere å svare på eller forstå uten detaljer, men la meg betrygge dere på at den jeg mistenker ble utsatt overhodet ikke har noe kontakt med vedkommende i dag. Og at mange instanser har vært inne i bildet allerede, så evtuelt fornærmedes hensyn er ivaretatt. (ja, politiet blant annet) Jeg har trodd vedkommende har vært uskyldig fram til nå, har aldri hatt grunn til å tro noe annet, da fornærmede har slitt litt psykisk i flere år og jugd om (andre) ting tidligere. Derfor har jeg på en måte bare sett det som utslag av eventuelt fornærmedes psykiske sykdom.. Ville ikke vært første gang fornærmede finner på ting for å få penger.. Men nå har jeg altså virkelig begynt å lure på om det kan være noe i det, og derfor spør jeg dere hvordan jeg skal forholde meg til personen... Som jeg har skrevet, så har personen ikke innrømmet noe som helst, og hevdet sin uskyld hele veien, det var bare en måte han formulerte seg på i fylla som jeg fikk en kjempeekkel følelse av, og som virkelig har fått meg til å stusse.. "Kan denne personen virkelig være en overgriper?" "kan det være sant det NN sier?" Det er virkelig vanskelig å forklare uten å måtte legge ut flere detaljer, så jeg skjønner godt at dette virker søkt for dere og at dere har problemer med å se dillemmaet mitt... For det ville jo vært helt forferdelig hvis jeg slenger mine mistanker/beskyldninger ut og personen viser seg å være helt uskyldig? Straffeansvaret/beviser lar jeg være opp til politiet, jeg vil vite hvordan jeg skal forholde meg overfor personen, som jeg inntil 2 uker siden altså ikke trodde noe galt om, kun hadde trodd var utsatt for en slags pengeutpressing av en psykisk ustabil person.. TS Anonymkode: af415...f70 HVIS dette som du skriver er sant, er det svært, svært dårlig gjort av deg å ikke bidra med bevis ved å fortelle til Politiet om det han sa! Anonymkode: 44f88...94f 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #19 Skrevet 26. november 2016 Du, Ts, kan bidra til å forhindre at flere overgrep blir utført av denne mannen, ved å fortelle til Politiet om det som den mannen sa/ uttrykte! Neste gang kan det være deg, din søster, din mor, din venninne, din datter, din bestemor eller noen andre som han begår overgrep på! Skjønner du ikke det?! Anonymkode: 44f88...94f 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #20 Skrevet 26. november 2016 Hvis du har genuine mistanker om at denne personen har begått overgrep så tips/meld fra til politiet. Fylleprat og drittsekk oppførsel gjor ikke noen til overgriper selv om personen usympatisk. Ville vært forsiktig med hvem jeg delte mine mistanker med fordi man kan risikere å ødelegge livet til en uskyldig person. Anonymkode: eb6aa...db9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå