Gå til innhold

dere som har fått barn med to års mellomrom.

hvor vanskelig var det den føste tiden da dere fikk et barn med en toåring i huset fra før.  

1. 1. hvor vanskelig var det den føste tiden da dere fikk et barn med en toåring i huset fra før.

• det var helt ubeskrivelig hardt de første ukene
      0
    • det var helt ubeskrivelig hardt de første månedene
      1
    • det var helt ubeskrivelig hardt det første året eller lenger
      0
    • det var gnske hardt en stund
      0
    • det var ganske hardt det første året pluss minus
      0
    • det gikk ganske greit mesteparten av tiden
      1
    • det var nesten problemfritt
      1
    • det ble vanskeligere når de ble større
      1
    • annet
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor vanskelig var det den første tiden? Utenom særtillfeller med langvarig kolikk, tvillinger eller andre spesielle årsaker til ekstra vanskeligheter :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har snuppen bare vært storebror i ca 3,5 mnd, så hvordan det blir etter mange måneder og år vet jeg jo ikke enda.

MEN, jeg synes det har vært ganske så ille mange ganger hittil, kanskje enda verre nå enn den første måneden. Dette på grunn av en god blanding av trass og sjalusi, og kanskje litt pga barnehageinnkjøring? Heldigvis er babyen bare en fryd for omgivelsene, så et lurt smil fra henne veier opp for mye av storebrors påfunn! :-) Og selvfølgelig når han kommer og koser og sier han er glad i meg...smelt... :klem:

Skrevet

Dette har jeg gjort mange ganger og synes det har vært helt problemfritt hver gang.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Vi har to år og fem mnd mellom de to eldste og fra midterste til minsten er det fire og et halvt år.

Jeg syntes det var deilig med fire og et halvt år i mellom, jeg. De store forgudet minsten fra det øyeblikk de så ham.

Ellers ser jeg at de to store trives godt sammen når det ikke er noe annet alternativ, feks i ferier og sånt.

De første mnd etter at mellomsten ble født kan jeg ikke huske at det var så hard, men vi var ganske unge. 25 år.

Skrevet

Hei hei. 2år og 3 månder mellom mine. syntes det gikk bra når jeg kom hjem og måndene etter, men da hu minste ble 10 månder så dukket søsken kjærligheten opp.Så jeg syntes det er mere slitsomt nå som minstemann kommer seg overalt og erter på storebror hele tiden enn de første måndene. Må jo si at storebror er flink til å erte han også da. :roll:

Skrevet

Jeg synes det har gått veldig greit, er 22 mnd. mellom jentene mine. Yngste blir 1 år 22. des. Klart det blir litt sjalusi, men det har ikke vært noe problem.

Vi slet mer det første året med eldstejenta, hun sov ikke en hel natt før hun var 1 år. Med hun yngste har alt vært lettere, hun sov stort sett hele natta fra hun var 4 mnd.

De leker ikke så mye med hverandre enda, men sitter på gulvet og leker med hver sine ting. Det storesøster blir mest sjalu på er når vesla får tak i lekene hennes. :)

Skrevet
Dette har jeg gjort mange ganger og synes det har vært helt problemfritt hver gang.
:o Kor mange gonger då???? :o
Skrevet

Det lurte eg og på då eg las det... :klø:

Skrevet

Under 2 år imellom 4 ganger, ca 2 år og 5 mndr 1 gang og ca 2 år og 8 mndr 1 gang.

Skrevet

:o Wow!!! :o Eg er meir imponert enn eg har vore på lenge!!! Og eg som lurer på om eg kanskje ein gong skal skaffe meg ein sneip eller to, men.... Du har jammen stått på!! (som mamma ville sagt... :wink: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...