Gå til innhold

Lus igjen!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For fire uker siden fant vi lus i håret til barna, og i håret mitt fant jeg to store og fire små (ingen egg i mitt). Behandlet med Linicin Pluss og gredde ut med balsam i påfølgende dager. Gjentok kuren ved 8 dager, gredde ut etterpå og barna var lusefri mens jeg gredde ut en stor. Fortsatt ingen egg. Gredde meg helt tilfeldig i dag og fant én stor levende lus igjen, og FORTSATT INGEN EGG. Kan noen fortelle meg hvordan det er mulig å ha lus uten å finne egg?! Deler håret inn i seksjoner for hver gang og grer systematisk fra rot til tupp. Sitter med Linicin i håret akkurat nå, og har mest lyst til å hyle. Shampoen skal vel heller ikke lede til resistens så.. Barna er sjekket. Fortsatt lusefri, kun noen døde egg. 

Anonymkode: f5566...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan vet du at eggene er døde?

Vil anbefale å greie i tørt hår, det er lettere å få ut eggene da. 

Jeg har vasket håret med balsam ( shampo først) og når det er tørt har jeg bare greid med børste og så lusekam. Til og med 2-åringen godtok det så veldig vond er det ikke, men det måtte en eventyrsjokolade til første gangen 😄

Anonymkode: cacd8...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jeg sammen med en fyr som påstod at han likte å ha et rent og ryddig, han sa det nok for å imponere meg. men da jeg så i rommet hans så var den ikke så ryddig.. kanskje min feil da, men jeg var allerede forelsket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...