AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #1 Skrevet 26. november 2016 For fire uker siden fant vi lus i håret til barna, og i håret mitt fant jeg to store og fire små (ingen egg i mitt). Behandlet med Linicin Pluss og gredde ut med balsam i påfølgende dager. Gjentok kuren ved 8 dager, gredde ut etterpå og barna var lusefri mens jeg gredde ut en stor. Fortsatt ingen egg. Gredde meg helt tilfeldig i dag og fant én stor levende lus igjen, og FORTSATT INGEN EGG. Kan noen fortelle meg hvordan det er mulig å ha lus uten å finne egg?! Deler håret inn i seksjoner for hver gang og grer systematisk fra rot til tupp. Sitter med Linicin i håret akkurat nå, og har mest lyst til å hyle. Shampoen skal vel heller ikke lede til resistens så.. Barna er sjekket. Fortsatt lusefri, kun noen døde egg. Anonymkode: f5566...4c2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #2 Skrevet 26. november 2016 Hvordan vet du at eggene er døde? Vil anbefale å greie i tørt hår, det er lettere å få ut eggene da. Jeg har vasket håret med balsam ( shampo først) og når det er tørt har jeg bare greid med børste og så lusekam. Til og med 2-åringen godtok det så veldig vond er det ikke, men det måtte en eventyrsjokolade til første gangen 😄 Anonymkode: cacd8...008
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #3 Skrevet 26. november 2016 Er du sikker på at du fant lus og ikke andre ting? Anonymkode: 31ec8...b6b
Charlene87 Skrevet 26. november 2016 #4 Skrevet 26. november 2016 Nå var jeg sammen med en fyr som påstod at han likte å ha et rent og ryddig, han sa det nok for å imponere meg. men da jeg så i rommet hans så var den ikke så ryddig.. kanskje min feil da, men jeg var allerede forelsket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå