Gå til innhold

Noen som angrer på navnevalg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på dere som har barn,...har dere i ettertid angret på navnevalgene dere tok?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg angrer ikke på navnevalget vi tok. Jeg synes det har blitt penere nå, når jeg også har personligheten til barnet å forbinde det med.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja litt kanskje, fordi det ligner for mye på mitt eget. Jeg valgte navnet hennes fordi det er pent, jeg liker det, og ikke for å kalle henne opp etter meg. Men det er jo det alle tror siden det er så likt. :-?

Skrevet

Har aldri angret - bare blitt enda mere sikker på at valget dengang var det riktige valget! :):Nikke:

Skrevet
Har aldri angret - bare blitt enda mere sikker på at valget dengang var det riktige valget! :):Nikke:
Samme her :wink:
Skrevet

Jeg synes navnet til datteren min er det fineste navnet jeg vet. Angrer kanskje litt på at hun fikk to etternavn, ettersom hun har to fornavn. Allerede nå ser jeg at det er litt tungvindt med fire navn. Blir liksom aldri plass i skjemaer adressekort eller liknende. Når det er sagt vet jeg ikke hvordan det skulle vært løst annerledes, og jeg kommer aldri til å si noe galt om navnet hennes til henne. Viktig at barna blir glade i navnet sitt :)

Skrevet

Har aldri angret på navnevalget til noen av guttene mine, bortsett fra et mellomnavn som jeg skal ta bort... det ble for dumt etterhvert...

Jeg hadde et annet navn jeg kunne tenkt meg på han yngste men pappan var uenig, så da ble det det han har nå - og det syns vi begge to er pent, så vi angrer oss ikke noen av oss...

Skrevet
Jeg synes navnet til datteren min er det fineste navnet jeg vet. Angrer kanskje litt på at hun fikk to etternavn' date=' ettersom hun har to fornavn. Allerede nå ser jeg at det er litt tungvindt med fire navn. Blir liksom aldri plass i skjemaer adressekort eller liknende. Når det er sagt vet jeg ikke hvordan det skulle vært løst annerledes, og jeg kommer aldri til å si noe galt om navnet hennes til henne. Viktig at barna blir glade i navnet sitt :)[/quote']

Bare for å være nyskjerig, hva heter datteren din? Er gravid og leter etter finr navn, men syns det er så vanskelig. Assosierer alle de fine navnene med mennesker jeg kjenner eller vet om :o

Skrevet
Er gravid og leter etter finr navn' date=' men syns det er så vanskelig. Assosierer alle de fine navnene med mennesker jeg kjenner eller vet om :o[/quote']

Gjør det noe da?

Skrevet

Det gjør ikke noe, men jeg syns det bare er så vanskelig å forestille seg barnet mitt med det navnet, da tenker jeg bare på personer jeg kjenner. Men det vil jo selvfølgelig endre seg, når barnet kommer og får navnet, da blir det jo den sitt navn. Men syns bare det er litt vanskelig å velge ut et nå i forkan uten å bare tenke på den personen liksom!

Skrevet
Men syns bare det er litt vanskelig å velge ut et nå i forkan uten å bare tenke på den personen liksom!

Kan du ike vente til abrnet kommer da? MÅ jo ikke ha et navn før det kommer ut. Vet om flere som har bestemt seg før barnet ble fdt, men når barnet kom så syntes de ikke det passet lenger og valgte noe annet.

"Han var rett og slett ingen Espen"

Skrevet

Kan du ike vente til abrnet kommer da? MÅ jo ikke ha et navn før det kommer ut. Vet om flere som har bestemt seg før barnet ble fdt, men når barnet kom så syntes de ikke det passet lenger og valgte noe annet.

"Han var rett og slett ingen Espen"

mm, sant det.. tror jeg skal finne tre fire navn jeg liker for vært kjønn så har jeg de når babyen kommer og velger da.. Greit å ha det litt klart syns jeg, syns det er litt kjedelig å kalle babyen baby de første ukene:)

Skrevet
Ja litt kanskje' date=' fordi det ligner for mye på mitt eget. Jeg valgte navnet hennes fordi det er pent, jeg liker det, og ikke for å kalle henne opp etter meg. Men det er jo det alle tror siden det er så likt. :-?[/quote']

Søsteren min gjorde akkurat det samme.

Skrevet
tror jeg skal finne tre fire navn jeg liker for vært kjønn så har jeg de når babyen kommer og velger da.. Greit å ha det litt klart syns jeg' date=' syns det er litt kjedelig å kalle babyen baby de første ukene:)[/quote']

Det synes jeg er en god ide ihvertfall.

Skrevet
:riste: Angrer overhode ikke på noen av navnene jeg valgte til mine barn.
Skrevet

Nei, angrer absolutt ikke. Navnet til eldstejenta var det hovedsakelig mannen min som bestemte og jeg var ikke heelt fornøyd med det med en gang. Men nå kan jeg jo ikke tenke meg at hun heter noe annet. Navnet til yngstejenta bestemte jeg, et navn jeg alltid har likt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...