AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #1 Skrevet 26. november 2016 Vi sliter med at mini ikke får til å sove på dagen. H*n er 6 uker gammel. Natten går fint, og h*n er blid på formiddagen. Men når vi ser at h*n begynner å bli trøtt så er det bare styr. Klarer ikke sove, og ingenting hjelper. Sutrer uansett om h*n er på oss, blir bysset osv. Sovner utmattet etter en stund, og våkner 15 min senere og så er det pån igjen. Hva kan vi gjøre? Anonymkode: 6ad60...b71
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #2 Skrevet 26. november 2016 Hvor legger dere babyen når den skal sove på dagen? Her ville babyen bare sove oppå brystkassa mi på dagtid de første tre månedene. Etter det fulgte en periode hvor han kun sovnet i vogna på dagtid. Kan det være at dere begynner leggingen for sent? Etterhver som vi begynte å kjenne søvnmønstre hans litt bedre så begynte vi å legge han litt før han begynte å vise tegn på trøtthet. Etter at vi begynte med det ble alt mye bedre og han kunne sove overalt. Hvis han begynte å surve pga trøtthet så var det nesten umulig å legge han, ble kjempefort overtrøtt. Anonymkode: 137ca...53e 1
Bokdamen Skrevet 26. november 2016 #3 Skrevet 26. november 2016 Min er 12 uker og har nesten utelukkende sovet i sjal eller liggende på brystet på dagtid (utenom vogn). Utenom de første to-tre ukene, kan jeg nok telle på en hånd hvor mange ganger han har sovet alene. Nå har det heldigvis begynt å løsne så smått.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #4 Skrevet 26. november 2016 Nylig vaksinert? Anonymkode: bdc93...4bc
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #5 Skrevet 26. november 2016 H*n har aldri hatt noe problem med å ligge for seg selv å sove. Har ikke det til dags dato - problemet er selve innsovningen når h*n er trøtt på dagtid. Problemet er at vi ikke skjønner at h*n er trøtt før h*n begynner å sutre - frem til det virker h*n lys våken. H*n har gjerne 1-1,5 time å gå på etter mat før dette begynner. Eneste som roer da er egentlig mating igjen, men syns egentlig det blir for tidlig (h*n får kun MME). Anonymkode: 6ad60...b71
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #6 Skrevet 26. november 2016 Ts over her. Anonymkode: 6ad60...b71
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #7 Skrevet 26. november 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: H*n har aldri hatt noe problem med å ligge for seg selv å sove. Har ikke det til dags dato - problemet er selve innsovningen når h*n er trøtt på dagtid. Problemet er at vi ikke skjønner at h*n er trøtt før h*n begynner å sutre - frem til det virker h*n lys våken. H*n har gjerne 1-1,5 time å gå på etter mat før dette begynner. Eneste som roer da er egentlig mating igjen, men syns egentlig det blir for tidlig (h*n får kun MME). Anonymkode: 6ad60...b71 Dette løste jeg ved at vi bare sto opp, spiste, også tok jeg med meg babyen i senga og koste til han sovna igjen. Min har stort sett bare hatt problemer med innsovningen også, og det har blitt løst med at han får sove oppå meg. Det som er problemet er vel at så fort man finner noe som funker, så endrer de søvnmønster og får nye vaner og behov Du får bare fortsette å prøve, Selv om han aldri har hatt problemer med å sove alene tidligere så betyr ikke det at han sldri vil få det. Babyen her sov i egen seng fra han var 3-4 mnd. Nå er han straks 9 mnd og de siste tre ukene så har han bare villet ligge i vår seng. Anonymkode: 137ca...53e
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #8 Skrevet 26. november 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette løste jeg ved at vi bare sto opp, spiste, også tok jeg med meg babyen i senga og koste til han sovna igjen. Min har stort sett bare hatt problemer med innsovningen også, og det har blitt løst med at han får sove oppå meg. Det som er problemet er vel at så fort man finner noe som funker, så endrer de søvnmønster og får nye vaner og behov Du får bare fortsette å prøve, Selv om han aldri har hatt problemer med å sove alene tidligere så betyr ikke det at han sldri vil få det. Babyen her sov i egen seng fra han var 3-4 mnd. Nå er han straks 9 mnd og de siste tre ukene så har han bare villet ligge i vår seng. Anonymkode: 137ca...53e H*n roer seg ikke på oss heller, som jeg skrev innledningsvis. Og en baby på 6 uker skal vel ha litt våkentid også? Ikke bare sove og spise? Har jo fått beskjed om at man skal trene på å ligge på magen osv. Det må jo gjøres ved våkentid. Ts Anonymkode: 6ad60...b71
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #9 Skrevet 26. november 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nylig vaksinert? Anonymkode: bdc93...4bc Niks. Ts Anonymkode: 6ad60...b71
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #10 Skrevet 26. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Niks. Ts Anonymkode: 6ad60...b71 Men skal h*an vaksineres da? Vet det er rotavirus ved 6 uker, og at det er søvnproblemer som bivirkning med den. Anonymkode: bdc93...4bc
Surriball Skrevet 26. november 2016 #11 Skrevet 26. november 2016 1 time våkentid mellom måltid og søvn er bra det for en så ung baby. Hvis babyen trenger mat så ofte, så hadde jeg gitt det hvis det er det som skal til for at babyen sovner. Min baby er fullammet, og de må gjerne ha mat oftere, men jeg matet en gang i timen leeenge. Når de er så unge er det vanlig at spising og soving er hovedaktivitet. Prøv å gi mat igjen etter en time og se om han sover lenger da. Kanskje du bare må være i forkant. Kanskje dere har økedøgn.
våren14 Skrevet 26. november 2016 #12 Skrevet 26. november 2016 Ang våkentid, ved den alderen besto våkentid av mat,bleieskift, kos, en vipp over på magen og så sove igjen. Rakk aldri mer. Maks 1 time ja, oftest kortere.
atropos Skrevet 26. november 2016 #13 Skrevet 26. november 2016 Hen har ikke mageknip da? Og våkner av magekramper?
Gjest Runforit Skrevet 27. november 2016 #14 Skrevet 27. november 2016 (endret) BabyBjørn vippestol(englekor)!!!! Husk at babyen er vant med å bysses inni deg hele dagen frem til du legger deg og gjerne derfor er litt urolig på dagtid. Om du vet at baby er trøtt innen en time så må du ta tiltak med en gang slik at baby sovner før den blir overtrøtt. Etterhvert blir det et par timer, så hver tredje time hanske lenge før det blir 2 dupper for at de skal sove hele natten, så én dupp når de starter i barnehagen. Det tar en stund dette med å finne gode søvnrutiner. Etter 4 mnd så kan du være mer konsekvent med leggerutiner siden babyen da kan skille mellom dag og natt og bli mindre forvirret, men frem til da så må du bare følge babyens rytme og være tidlig ute. Hvordan sover babyen i vogn? Vi trillet i timer hver dag og han sov som en stein her i gården. Endret 27. november 2016 av Runforit
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #15 Skrevet 29. november 2016 Mener å huske at en time våkentid var helt vanlig i den alderen. Hvis du vet at det er det som gjelder, land i forsøke å være i forkant ved enten å legge deg sammen med babyen og bare kose (-å, som jeg savner den tida nå som han har blitt helt propell!!), eller legge i vogna og trille slik at han bysses i søvn før han viser tegn til trøtthet. Ang magetrening, så kommer du til å få mange muligheter til det. I starten er det stortsett bare mat, soving og kos som gjelder! Anonymkode: e425c...250
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå