AnonymSnupp Skrevet 26. november 2016 #1 Skrevet 26. november 2016 Jeg skal lage fløtekarameller å gi bort i julegaver i år. men er så redd de skal sukre seg. Har noen noe tips og gode råd å komme med for hvordan jeg skal unngå det? Og hvor fort ser man om de har sukret seg og blitt ødelagt?
dillyduzit Skrevet 26. november 2016 #2 Skrevet 26. november 2016 Pleier å ha en liten skål med vann og en silikonbørte ved siden av når jeg holder på. Med en gang de begynner å boble opp på sidene, drar jeg litt vann bortover kanten hvor det bobler og lar det stå. Krystaliseringen som det heter vil skje dersom det "vokser" seg opp på sidene, det vil eventuelt skille seg og bli, som du sier, sukret. La det boble lenge nok, rør lite og stå ved gryta til enhver tid.
AnonymSnupp Skrevet 26. november 2016 Forfatter #3 Skrevet 26. november 2016 16 minutter siden, dillyduzit skrev: Pleier å ha en liten skål med vann og en silikonbørte ved siden av når jeg holder på. Med en gang de begynner å boble opp på sidene, drar jeg litt vann bortover kanten hvor det bobler og lar det stå. Krystaliseringen som det heter vil skje dersom det "vokser" seg opp på sidene, det vil eventuelt skille seg og bli, som du sier, sukret. La det boble lenge nok, rør lite og stå ved gryta til enhver tid. takk for svar. Da skal jeg prøve på det når jeg setter i gang med karamellene ☺
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå