AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #1 Del Skrevet 26. november 2016 Jeg er ei på 28 år, og har de siste 10 månedene plagdes med store,røde og vonde kviser på ryggen. Kvisene kommer til og med i korsrygg og på flankene! Jeg har plagdes med litt kviser i ansiktet og på brystet tidligere,men ryggen har så å si vært clean. Noen andre som har opplevd å plutselig plages med kviser på ryggen? Jeg har nå nettopp sluttet å vaske håret på "den vanlige måten", og bøyer heller hodet frem i dusjen, slik at jeg unngår hårkur og balsam på ryggen. Har nettopp byttet vaskepulver og skyllemiddel til en parfymefri og allergivennlig sort (har ennå ikke brukt de nyvaskede klærne/sengetøyet som er vasket med disse). Kan man plutselig begynne å reagere på balsam,hårkur og vaskemidler? Noen som har noen tanker om hva dette kan skyldes,og eventuelle tips? Det er utrolig sjenerende,og å for eksempel gå i kjole eller spoone med en mann er blitt ukomfortabelt og flaut.. Anonymkode: 41789...d46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #2 Del Skrevet 26. november 2016 Bruker du hormonpreparater? Kan være du har en hormonforstyrrelse For meg hjalp det å kutte i sjampo og balmsam med silikon. Men det høres jo ikke ut som dette er ditt problem. Anonymkode: 36c5d...84c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #3 Del Skrevet 26. november 2016 Takk for svar! Ja jeg har gått på Microgynon p-piller siden 2010, et opphold i noen måneder nå i vår,så begynte jeg på et tilsvarende merke (Oralcon) i sommer. Legen min mente at det ikke skal ha noe å si. Ryggen var bra etter en sydentur i juli,men kvisene er virkelig tilbake for fullt nå. Verst på skuldrene. Har også en aggressiv soppinfeksjon som absolutt ikke vil gi slipp! Kan p-pillene være årsaken til begge problemene? Anonymkode: 41789...d46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #4 Del Skrevet 26. november 2016 Høres sånn ut ja. Jeg bytta engang piller, som legen mente var helt like de forrige. Men jeg fikk store endringer av byttet. Samme fikk flere venninner. Vi studerte og sjekka litt rundt og fant ut at det var forskjell på pillene. Dessverre er legemiddelindustrien pil råtten og legene selger det de får presentert fra produsentene i god tro (håper jeg). Anonymkode: 36c5d...84c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #5 Del Skrevet 26. november 2016 Huff Jeg takker alltid ja til Oralcon,da de er litt billigere. Kanskje jeg må prøve å gå noen måneder uten p-piller, om det ikke funker å bytte tilbake til Microgynon igjen. Når jeg tenker etter, så sleit venninna mi med ekstremt fet hodebunn og fett hår da hun gikk på Oralcon en stund. Hmmm... Anonymkode: 41789...d46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #6 Del Skrevet 26. november 2016 Høres ut som hårsekkbetennelse som har spredd seg siden du har det på nedre del av ryggen også (sjeldent å få kviser der pga. lav talgproduksjon). Du kan prøve å smøre inn ryggen med basiron rensegel (den store tuben), sov med tykk hvit t-skjorte og dusj på morran så slipper du å ødelegge tøy. Funker ikke det trenger du nok antibiotikakur. Anonymkode: d960c...986 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #7 Del Skrevet 26. november 2016 Ja jeg syntes det var rart at jeg fikk kviser på plasser det ikke er vanlig å få kviser,spesielt på flankene Jeg sjekket litt i innholdet på de to p-pillene, og Oralcon inneholder sakkarose,noe Microgynon ikke gjør. Vet ikke om det skal ha noe å si, men jeg får kviser i ansiktet om jeg spiser godteri. Tusen takk for innspill! Tror jeg burde gå til lege/hudlege om ikke det funker å bytte p-piller eller slutte med dem. Kanskje teste ut basiron også Anonymkode: 41789...d46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå