Gå til innhold

Hvordan forholde seg til eksmann etter 6 år med null kontakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ser ut som min eksmann har fått litt vett i hodet og vil ha kontakt med barna våre i større og større grad fremover. Dette trenger ikke jeg å være med for å ordne, dette fikser de lett selv han og barna.

Det jeg lurer på er hvordan skal jeg oppføre meg hvis han kommer en tur en dag jeg er hjemme? At jeg på en måte en nødt til å se/snakke med han.

De siste 6 årene så har jeg ikke snakket ett eneste ord med han og sett han maks 3 ganger i butikken, vi hilser ikke på hverandre engang. 

Jeg for min del er så ferdig med han som det er mulig å bli. Jeg skulle ønske jeg aldri noengang måtte ha noe med han å gjøre igjen.

Problemet er at mitt ene barn har flyttet ut og siste er på vei ut i løpet av nyåret. De vil jo da sikkert be sin far til bursdager osv samtidig som meg.

Jeg er ikke redd eksen min, men fikk jeg velge så ville jeg aldri måtte tilbringe så mye som ett minutt i samme rom som han igjen.

Derfor spør jeg om litt tips og råd til hvordan jeg skal oppføre meg sammen med han. Jeg vil ikke ha han tilbake og heller ikke virke blærete, men jeg ønsker å vise at jeg er ferdig med han.  Samtidig så vil jeg at barna skal ha det bra og se at vi ikke krangler (akkurat det vet jeg at ikke vil skje uansett)

Anonymkode: e024d...d39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her må du bare skjerpe deg. Du oppfører deg somet normalt menneske og ikke gir han mer oppmerksomhet enn nødvendig. Dere må tåle å se hverandres tryne ut så lenge dere lever, og barna skal få slippe å velge mellom dere. 

Hils på han som du treffer hvilken annen som helst gammel bekjent, si "hei, hvordan går det, fint vær i dag".

Anonymkode: adb95...b79

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Det er noen timer noen ganger i året. Du kan likegodt vende deg til det slik at fremtidens  bryllup og barnedåper ikke blir pinlige affærer. 

Du må jo ikke prate med han. Snakk med barna dine. Det er de du er der for. Normalt hei og hadet klarer man også å få firem.

Skrevet

jeg skal oppføre meg helt eksemplarisk. Jeg skal ikke starte noe form for bråk, men kommer heller ikke til å sette meg ved sliten av han for p småsnakk. Til det er alt ødelagt.

Jegvhsr hatt ansvaret for barna helt aleine i disse årene, mens han har levd livets glede meg en ny samboer. Dithener ikke heg æ nærheten av da jegvhar ofret meg for våre barn.

Jegvhar fått tips om at siden han sjal skilles og blir en del av barna siden igjen, så har venner av meg sagt at jeg skal gjøre alt for å forflre men. Vise han at du kom deg godt videre og at han ikke er noe tap lenger.

Ta med meg en kjøreste, så skjønner min eks at han dreit på begge legende for noen år siden.

Jeg ønsker og fremstå som sterkt kvinne ig jeg ville likt om min eks ble litt misunnealig på hvor fint jeg har fått det. Det verste er å evt få bordplassering ved sidens han. Det blir ett stille bord fra den kanten iallefall 😊

Samtidig så lnsker jeg at jeg fremstår som en veldig godt mamma som engasjerer meg veldig. Ei snill mamma/svigermor

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg skal oppføre meg helt eksemplarisk. Jeg skal ikke starte noe form for bråk, men kommer heller ikke til å sette meg ved sliten av han for p småsnakk. Til det er alt ødelagt.

Jegvhsr hatt ansvaret for barna helt aleine i disse årene, mens han har levd livets glede meg en ny samboer. Dithener ikke heg æ nærheten av da jegvhar ofret meg for våre barn.

Jegvhar fått tips om at siden han sjal skilles og blir en del av barna siden igjen, så har venner av meg sagt at jeg skal gjøre alt for å forflre men. Vise han at du kom deg godt videre og at han ikke er noe tap lenger.

Ta med meg en kjøreste, så skjønner min eks at han dreit på begge legende for noen år siden.

Jeg ønsker og fremstå som sterkt kvinne ig jeg ville likt om min eks ble litt misunnealig på hvor fint jeg har fått det. Det verste er å evt få bordplassering ved sidens han. Det blir ett stille bord fra den kanten iallefall 😊

Samtidig så lnsker jeg at jeg fremstår som en veldig godt mamma som engasjerer meg veldig. Ei snill mamma/svigermor

Du er ferdig med han?

Anonymkode: ffaad...c9a

• Liker 1
Skrevet

Bare patetisk slik du oppfører deg. Hadde et stygt brudd med min eks og far til mine barn for mange år siden. De påfølgende årene var konfliktnivået skyhøyt.

Alt sinne  ovenfor han er nå over. Han er som en hvilken som helst mann .... Nesten... Han er far til mine barn og jeg vil derfor han bare vell. Når vi treffes i felles lag småsnakker jeg med både han og kona. Deres fellesbarn har vært her på overnatting mm. Jeg får ofte skryt for hvordan jeg håndterer han. Først nå skjønner jeg at jeg kan forholde meg til han på en god måte , nettopp fordi jeg er fullstendig ferdig med han. 

Du bør tenke over at barna dine mest av alt er tjent med å ha et godt forhold til sin far. 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er ferdig med han?

Anonymkode: ffaad...c9a

Ja, helt ferdig med han. Savner han ikke en ørliten promille engang.

Skrevet
4 timer siden, Kvalitet skrev:

Bare patetisk slik du oppfører deg. Hadde et stygt brudd med min eks og far til mine barn for mange år siden. De påfølgende årene var konfliktnivået skyhøyt.

Alt sinne  ovenfor han er nå over. Han er som en hvilken som helst mann .... Nesten... Han er far til mine barn og jeg vil derfor han bare vell. Når vi treffes i felles lag småsnakker jeg med både han og kona. Deres fellesbarn har vært her på overnatting mm. Jeg får ofte skryt for hvordan jeg håndterer han. Først nå skjønner jeg at jeg kan forholde meg til han på en god måte , nettopp fordi jeg er fullstendig ferdig med han. 

Du bør tenke over at barna dine mest av alt er tjent med å ha et godt forhold til sin far. 

Mulig jeg er patetisk, men forskjellen på sitt og mitt brudd er at han avskar all kontant med barna og meg. Han skulle ikke ha beskjed om hans egne barn havnet på sykehus, sånt hadde han ikke tid til fordi hn hadde fått ny familie som trengte han mer. Det ny kjærring og hennes barn.

Ingenting gleder meg mer enn at barna får god kontakt med barna igjen, men JEG har litt problemer med p begynne p småsnakke med han igjen. Jeg har ikke noe usnakket med han og har ingen lyst til noen gang se han igjen.

Jeg vet nå at det må jeg og skal nok klare det uten å lage bråk.jeg ønsket bare tips til hvordan jeg skal takle sånne situasjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...