Gå til innhold

Nav krever jeg skal slutte i jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jobbet i et bestemt yrke i mange år, trives veldig godt-har en annen høyerer utdannelse ( den er "ikke riktig" i forhold til arbeidet, men mye likt og det er lovlig. Likevel krever sjef at jeg begynner på ny utdannelse, og går ned i stilling.

Men,betaler bidrag, søkte om å få ned satsen i den perioden da jeg mister halve inntekt. Men, fikk til svar at Nav mente jeg har en utdannelse, og at det iikke var nødvendig,

Så, Nav mener jeg skal slutte utdannelse, mens det er krav fra lovverk og sjef at jeg tar den. Har startet (med dobbelt opp av ansvar i forhold til skole/ekstra i jobb. Det går fint, men er litt absursd, hvis jeg ikke fullfører mister jeg jobben,likevel står nav på sitt.

Er redd jeg blir arbeidsledig hvis jeg gjør som nav ønsker.

Anonymkode: 7c533...9cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jobbet i et bestemt yrke i mange år, trives veldig godt-har en annen høyerer utdannelse ( den er "ikke riktig" i forhold til arbeidet, men mye likt og det er lovlig. Likevel krever sjef at jeg begynner på ny utdannelse, og går ned i stilling.

Men,betaler bidrag, søkte om å få ned satsen i den perioden da jeg mister halve inntekt. Men, fikk til svar at Nav mente jeg har en utdannelse, og at det iikke var nødvendig,

Så, Nav mener jeg skal slutte utdannelse, mens det er krav fra lovverk og sjef at jeg tar den. Har startet (med dobbelt opp av ansvar i forhold til skole/ekstra i jobb. Det går fint, men er litt absursd, hvis jeg ikke fullfører mister jeg jobben,likevel står nav på sitt.

Er redd jeg blir arbeidsledig hvis jeg gjør som nav ønsker.

Husk at du har klagerett!

Legg frem saken din som du gjør til oss og klag!

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Ruccula skrev:

Husk at du har klagerett!

Legg frem saken din som du gjør til oss og klag!

Jeg har klagd, men de er enige- henviser til rettsystemet.

Det er uaktuelt at jeg belaster rettssystemet med en slik sak, dette er en kort utdannelse.

Skrevet

Slik det er nå, har jeg blitt oppringt av saksbehandlere, de har satt opp bidraget mitt, hatt en spiss tone i brev til meg og avist alt. 

i mellomtiden har jeg fortsatt med jobb/skole. ( Siste jeg vil er å bli arbeidsledig, markedet er ikke bra for tiden )

Nå er jeg blitt så sliten at jeg må til legen.

Skrevet

Så ta det til retten hvis nav skal være så udugelig. Det burde være iq tester for å kunne jobbe hos nav, for noen av de saksbehandlerene der er jo regelrett hjernedød.

Anonymkode: 7542a...c61

• Liker 6
Skrevet

Regner med at du ikke har klart å komme til en avtale med mor da, siden NAV er inne i bildet. Hvis du ikke betaler fullt barnebidrag i den tiden utdanning tar, så bygger du deg gjeld som må betaler senere. Det er jo egentlig alt som skjer. Hvor kort er denne utdanningen? 

Anonymkode: f4aad...7ed

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så ta det til retten hvis nav skal være så udugelig. Det burde være iq tester for å kunne jobbe hos nav, for noen av de saksbehandlerene der er jo regelrett hjernedød.

Anonymkode: 7542a...c61

Jeg jobber i Nav.... har 130 i iq, noe mer du lurte på? :)

Anonymkode: 3a578...fc0

• Liker 2
Skrevet

Du har full arbeidsevne, da er det din plikt å være med på å forsørge barnet ditt. Hva trodde du? At du skulle slippe å delta i å forsørge ditt eget barn? 

Anonymkode: 006f1...027

• Liker 17
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner med at du ikke har klart å komme til en avtale med mor da, siden NAV er inne i bildet. Hvis du ikke betaler fullt barnebidrag i den tiden utdanning tar, så bygger du deg gjeld som må betaler senere. Det er jo egentlig alt som skjer. Hvor kort er denne utdanningen? 

Jeg er nå halvveis, har bare 1 år igjen før jeg kan begynne å søke. Med riktige papirer regner jeg med å være selvhjulpen til jeg går av med pensjon.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stiller ikke spørsmål ved iq til folk som jobber i NAV, har respekt for mennesker og kan forstå at de gjør som de gjør. Likevel setter det meg i et dilemma. Har jobbet med deg jeg gjør i 10 år, trives så godt at jeg ikke kan tenke meg noe annet.

Gjør en viktig jobb :)

Skrevet

Slapp av, det er ingen som tar den du siterte alvorlig. Alle vet at folk som ikke får til sitt eget liv har en tendens til å skylde på NAV, eksen og alle andre enn seg selv for sine egne problemer.

• Liker 9
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Andre foreldre er irritert over at jeg ikke betaler fult bidrag, ingen forståelse for at jeg blir arbeidsledig dersom jeg slutter. Kan forstå motpart, vurderte å søke en annen jobb i tillegg, men er redd jeg blir så sliten i kroppen. Tar på, slik det er nå-skal jo vare i arbeidslivet til jeg går av med pensjon. Helse bør jo være prioritert.

• Liker 1
Skrevet

Slapp av, det er ingen som tar den du siterte alvorlig. Alle vet at folk som ikke får til sitt eget liv har en tendens til å skylde på NAV, eksen og alle andre enn seg selv for sine egne problemer.

Jeg skylder ikke på noen, her er det lovverk og sjef som krever. Har aldri hatt så mye problemer, verken med utdannelse eller arbeidsledighet. Men, jeg kan ikke gå imot et lovverk i forhold til hva de krever som utdannelse.

Da skulle jeg takket nei til det jobbtibudet jeg fikk for mange år siden. Når du stortives med det du gjør på, har opparbeidet deg en viss yrkeskompetanse innen feltet er det ikke så lett å bare si opp.

Skrevet

Vil legge tiil at dette er jobber jeg har fått uten å søke. De har sett meg i arbeid, og tilbudt med stilling etter det. Har skjedd 2 ganger.

( Også ringt opp privat )

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har full arbeidsevne, da er det din plikt å være med på å forsørge barnet ditt. Hva trodde du? At du skulle slippe å delta i å forsørge ditt eget barn? 

Overhode ikke, har alltid forsørget og gjør det ennå. Betaler alt av klær, fitidsaktiviteter og tidligere reiser/opplevelser. Setter barnet først, men da må jeg også være i jobb.

Hvis du leser over så: er det lovverk og sjef som krever at jeg tar ny utdannelse, hvis ikke må jeg slutte. Slik markedet er nå så er det vanskelig å få seg ny jobb, innen det feltet jeg arbeider nå har jeg lagt meg opp en faglighet som sikrer innekt til jeg går av med pensjon. Når jeg er ferdig med utdannelsen, har jeg grunnlag som gjør at jeg kan søke høyere stillinger og få økt inntekt bemerkelsesverdig-noe som gjør at jeg kan betale mer bidrag- og det med glede.

Skrevet

Hva har nav med dette å gjøre?

Anonymkode: 0e4e7...662

• Liker 1
Skrevet

Har du fått vedtak/avslag? Alle avslag skal hjemles i lov. Nav må forholde seg til lovverket, akkurat slik som din arbeidsgiver. Kan du skrive hvilken paragraf de begrunner avslaget med? Kanskje noen kan hjelpe deg med å finne ut om det er gyldig eller ikke.

• Liker 1
Gjest KlippKlapp
Skrevet

Kan ikke se at NAV sier noe annet enn at du ikke får redusert bidragssatsen mens du er i utdannelse.

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt utrolig at noen kan svare meg slik etter at jeg har lagt fram hvorfor jeg har tatt et slikt valg.

Handler dette om en uansvarlig menneske som ikke forsørger eget barn? Nei. Det handler en som gjør alt for å beholde arbeid, følger lovverk og gjør det beste ut av alt.

Hvis du følger litt med på samfunnet rundt deg, så er det markant arbeidsledighet der ute. Har ikke jobbet med det jeg var opprinnelig utdannet til, fordi jeg fikk jobbtilbud for mange år siden-og tok det. Slik har jeg faktisk vært i stand til å gi mitt barn det beste i en årrekke, og vet du hva-barnet er faktisk nesten voksen og vil nyte godt av at jeg tar en ny utdannelse, gir meg nemlig muligheter langt over det jeg har nå.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, KlippKlapp skrev:

Kan ikke se at NAV sier noe annet enn at du ikke får redusert bidragssatsen mens du er i utdannelse.

I følge loven så skal bidrag gå etter satser for inntekt, det gjør de ikke i dette tilfellet.

Slik jeg har fortsått det så ser NAV viktigheten i at folk beholder sitt arbeid;) i mitt tilfelle er det jo en risiko for at jeg blir arbeidsledig. Å leve på dagpenger vil jeg unngå, bedre å være selvhjulpen i jobb. Bidrar samfunnsmessig, det er jo alltid veldig bra.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...