Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg og min samboer  har prøvd i snart tre år å blitt gravid, men etter pilleslutt har mensen først blitt stabil fra april 2016. Har vært hos både gynekolog, sykehuset forutrening av ham og meg og hos fastlege uten hell. 

Vi tester hver mnd med eggløsningstest og påfølgende graviditetstester uten at det enda har blitt positivt svar. Har fått time til videre utreding av meg hos sykehuset i april 2017 dersom igen ting har skjedd enda.  

Denne mnd har jeg hatt humørsvingninger og kviser (som er unormalt for meg), 6 dager over da jeg forventet mens og at jeg har vært "rar i kroppen", men fortsatt negativ test tross at jeg har tatt to forskjellige tester. 

Noen som har vært borti lignende? Eller tips om hva som kan være greit å gjøre videre? Får ikke mer hjelp av helsevesenet før april, og begynner å bli tom for ideer, da vi har prøvd alt vi har lest på nett og fått tips om i snart tre år.... 

Anonymkode: 824ac...c48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan lever du, ts? Kvinners fruktbarhet henger i veldig stor grad sammen med allmennhelse. Så desto friskere du får deg selv (og din mann) desto større sjanse har du. Dette nevner helsevesenet ufint lite om. Det sagt - 3 år er verken unormalt eller dramatisk.

Sinden du har prøvd alt så ramser jeg bare opp "klassikerne": vekt (både for lav og for høy), trening (både for mye og for lite), overinntak av kjøtt, ferdigprodukter (pga salt og sukkerinnhold), generelt usunt kosthold og overinntak av animalsk fett. Pluss stress. Men det er jo ikke alltid utlukbart. Alt dette med mat fordi mat er bestanddelene i hormoner. Så trolig er det verdt et forsøk å leve grønnsaksbasert semi-vegetar og fritt for sukker (da spesielt kunstig sådan) koffein og alkohol fremover. Det er uansett udiskutabelt godt for helsa og ikke spesielt vanskelig gjennomførbart.

Anonymkode: 05d66...0d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...