Gå til innhold

For tidlig menstruasjon- Bruker P-piller...hjelp!

Femme;)

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et problem som bekymrer meg litt...

Jeg holder på å ta mitt 5. p-pillebrett (bruker trinordiol) og er så å si igang med pillene. I de to siste månedene har menstruasjonen kommet hvert fall en uke tidligere enn den skal. I dag fikk jeg antydning til mensen igjen, denne gangen kommer den litt over en uke for tidlig :roll: Menstruasjonsperioden strekker seg gjerne over 2 uker hver gang...Dette begynner å bli ganske slitsomt. Noen som har hatt det sånn?

Jeg har snakket med legen min om dette da mensen begynte å komme tidligere enn antatt. Han sier bare at det er normalt med mellomblødninger når man starter å ta p-piller. Jeg har likevel blitt bekymret. Det har allerede vært sånn i 3 måneder. Skal ikke mensen stabilisere seg?? Håper på svar :)

Klemmer til alle :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt normalt med slike uregelmessige blødninger den første tiden på p-piller. For noen tar det litt tid før den stabiliserer seg. Gi det noen mnd til før du evt. hører med legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

brukte p-piller i syv år, og hadde mellomblødninger innimellom i alle år... kanskje du skulle prøvd et annet merke om det ikke gir seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Alt er normalt når man går på p-piller. Enkelt og greit.

Er det normalt å få det siste dagen når man er på mensenpilla, så er det borte samma kvelden? Også noen ganger det ikke kommer i det hele tatt?

Kanskje det er noe galt med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt normalt.

I begynnelsen spesielt opplever mange at mensenblødningen er merkelig sånn...og det pleier å stabilisere seg.

Men! Uregelmessige blødninger og mellomblødninger er en av de vanligste bivirkningene av p-piller.

Husk du tar piller som roter til hele systemet, du må regne med at kroppen er litt forvirra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Grunnen til at jeg begynte på pillene var jo nettopp å regulere menstruasjonen, men det hjelper jo tydeligvis ikke når den kommer så uregelmessig... :-?

Jeg skal gi det noen måneder til for å se om den stabiliserer seg da... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...