AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #1 Skrevet 25. november 2016 Jente på 20 år her. Jeg har tvangstanker. Kan starte med at jeg føler jeg må sjekke ting hele tiden. Det er noen i hode mitt som sier "DU SKAL SJEKKE DET" Og jeg roer meg ikke før jeg sjekker det. Det kan være hva som helst. Jeg går ikke over kumlokk. Jeg teller inni meg hele tiden, sånn 1234, 1234, 1234, 1234" Skal telle sånn fire ganger. Jeg ANER IKKE hvorfor. Men har bare blitt sånn. Før så måtte jeg tråkke på det hvite på gangfeltet, men er ikke så nøye på det nå heldigvis. Det er sikker noe mer som jeg ikke kommer på, men jeg er så utrolig lei av dette, jeg føler det blir værre og værre. Hva gjør man med sånt? Hvordan kan man trene det bort. Det er som en stemme i hode som tvinger meg Noen andre som har tvangstanker? Hva er i såfall de? Anonymkode: 6637d...733
Kvinne87Rogaland Skrevet 25. november 2016 #2 Skrevet 25. november 2016 Jeg tror alle har tvangstanker til en viss grad. Så lenge de ikke kontrollerer deg eller tar over livet ditt, trenger du ikke stresse med det. Ofte går det over med tiden. Blir det for plagsomt kan du oppsøke psykolog.
Blod Skrevet 29. november 2016 #3 Skrevet 29. november 2016 Jeg har ocd. konstante tvangstanker og handlinger. jeg står på venteliste for å gå i eksponeringsterapi for å bli kvitt det. jeg tror ikke du er helt der, men det kan jo utvikle seg mye værre enn det er nå. som sagt over her kan du kontakte en psykolog og få snakket om dette, evt få hjelp til å bli kvitt det eller forhindre det i å utvikle seg.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #4 Skrevet 29. november 2016 jeg fant ut hvodan bli kvitt dem , når tvangstanken kommer tving deg til og trosse dem eller tenke noannet Anonymkode: 2439b...962
Mari Y Skrevet 30. november 2016 #5 Skrevet 30. november 2016 På 25.11.2016 den 22.23, AnonymBruker skrev: Jente på 20 år her. Jeg har tvangstanker. Kan starte med at jeg føler jeg må sjekke ting hele tiden. Det er noen i hode mitt som sier "DU SKAL SJEKKE DET" Og jeg roer meg ikke før jeg sjekker det. Det kan være hva som helst. Jeg går ikke over kumlokk. Jeg teller inni meg hele tiden, sånn 1234, 1234, 1234, 1234" Skal telle sånn fire ganger. Jeg ANER IKKE hvorfor. Men har bare blitt sånn. Før så måtte jeg tråkke på det hvite på gangfeltet, men er ikke så nøye på det nå heldigvis. Det er sikker noe mer som jeg ikke kommer på, men jeg er så utrolig lei av dette, jeg føler det blir værre og værre. Hva gjør man med sånt? Hvordan kan man trene det bort. Det er som en stemme i hode som tvinger meg Noen andre som har tvangstanker? Hva er i såfall de? Anonymkode: 6637d...733 Du kan kontakte mentalhelse.no, for de har egen chatteside. Ellers vet jeg at Røde kors arrangerer turer for psykisk syke. Du har også mentalhelses hjelpetelefon eller Kirkens SOS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå