Gå til innhold

Valp på 3 mnd - bra tips til og være litt alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en valp på 3mnd, tibetansk spaniel. Han må være alene noen ganger når jeg f.eks går i butikken og er ute med søpla. Er det noen som har enkle og greie tips til hvordan han kan tilvenne seg og være på gjesterommet?

Anonymkode: c3ed8...ff0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Start med å gå ut døra og rett inn igjen med en gang. Ikke gjør noe nummer ut av det. Gå ut og inn igjen med en gang til valpen slutter å bry seg. Så kan du gradvis være borte lenger, men da sekunder om gangen til du kan øke til noen minutter. Hvor fort du kan øke kommer an på hvordan valpen reagerer, men de fleste går frem for fort. 

Når du kan være borte mer enn 5-10 minutter så kan du begynne å legge igjen en fryst kong eller tyggebein når du går, så valpen har noe å gjøre på.

• Liker 1
Skrevet

Vår valp på 12 uker er alene opptil 3 timer nå, og det går kjempebra. Vekker henne tidlig og altiviserer henne i omtrent 2 timer (mat, lang tur ute, goderisøk i stua, lek og kos) slik at hun er trøtt når jeg skal gå. Gir henne en fryst kong når jeg går. Dette har fungert veldig fint, hun ligger ofte å sover på sofaen når jeg kommer hjem igjen. Hvis jeg må være borte i mer enn 3 timer kommer det noen andre hun kjenner innom å gir henne mat, tur og ny kong slik at hun kan være alene en time eller to til. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...