AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #1 Skrevet 25. november 2016 Noen gode forslag til sunne og kanskje litt mindre sunne billige middager. Lagd fra bånn av. Litt matlei for tiden så trenger inspirasjon. Gjerne noe som ikke tar så altfor lang tid å lage 😄 Anonymkode: 8e4fa...0af
nytale Skrevet 25. november 2016 #2 Skrevet 25. november 2016 Alt er billig hvis du bruker hodet ditt litt.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #3 Skrevet 25. november 2016 Tomater i hermetikk og lag hjemmelagd tomat suppe. Lag bønner i tomatsaus fra bunnen av.billig! Og godt :D kan ha ris til eller potet osv. Lompe pizza Potet og løk kake. (Raspe like mye av hver. Legg de i flate rundinger på pannen ogcstek) kan også ta flere andre grønnsaker i også pølse vedsiden av, salat.. Bygg gryn grøt Ja, de jeg kom på nå :D Anonymkode: 1f2bf...a47
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #4 Skrevet 25. november 2016 Spinatsuppe! Jeg bruker frossen spinat, løk, hvitløk, litt fløte/melk og koker et par egg til Anonymkode: a5c65...01e
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #5 Skrevet 25. november 2016 Linsesuppe(med tomat), kikertburger med(eller uten) båtpotet/ris eller annet rimelig tilbehør. De fleste type supper(tilsette egg eller kjøtt ved ønske). Anonymkode: ca858...84a
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #6 Skrevet 25. november 2016 Flere som har middagsforslag? Jeg har ett middag/lunsj/kveldskosforslag. Huevo rancheros 🙂👍 Namnam, ganske så sunt og 🙂 Kan fryses ned og 🙂 Anonymkode: 8e4fa...0af
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #7 Skrevet 25. november 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spinatsuppe! Jeg bruker frossen spinat, løk, hvitløk, litt fløte/melk og koker et par egg til Anonymkode: a5c65...01e Ikke dumt , hørtes godt ut 🤔🙂 har du alt oppi kjelen bare? Eller freser du noe i stekepanna først? Anonymkode: 8e4fa...0af
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #8 Skrevet 25. november 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tomater i hermetikk og lag hjemmelagd tomat suppe. Lag bønner i tomatsaus fra bunnen av.billig! Og godt :D kan ha ris til eller potet osv. Lompe pizza Potet og løk kake. (Raspe like mye av hver. Legg de i flate rundinger på pannen ogcstek) kan også ta flere andre grønnsaker i også pølse vedsiden av, salat.. Bygg gryn grøt Ja, de jeg kom på nå :D Anonymkode: 1f2bf...a47 Ja tomatsuppe har lenge vært planen faktisk. Overskriften men ikke oppskriften er skrevet i kokeboka 😄 Potet og løk kake var også lurt, og lettvint. Kan jo bruke brokkoli også 🤔🙂 Anonymkode: 8e4fa...0af
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #9 Skrevet 25. november 2016 En liten kjøttbit og dampede grønnsaker? Ellers er stekt ris billig - her lager vi gjerne ekstra ris når vi spiser en rett med ris som tilbehør. Neste dag blir det da stekt ris - trenger da 1 egg, litt fiskesaus og soyasaus (som mange har fra før), og "det som finnes av rester i kjøleskapet" av grønt og proteiner. Eller wok, da lager du også av det du har. Har du en grønnsakshandler i nærheten er det generelt sett lurt å stikke innom der 1 gang i uken og handle diverse i løsvekt (ofte både bedre kvalitet og billigere enn matbutikkenes ferdigpakkede varer i plastikk, strømpe osv). Anonymkode: e5be0...798
lillesky Skrevet 27. november 2016 #10 Skrevet 27. november 2016 Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt og avsporinger, samt svar til dette. Ber dere vennligst holde dere til tema. /lillesky (mod)
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #11 Skrevet 27. november 2016 På 25.11.2016 den 20.12, AnonymBruker skrev: Ikke dumt , hørtes godt ut 🤔🙂 har du alt oppi kjelen bare? Eller freser du noe i stekepanna først? Anonymkode: 8e4fa...0af Jeg freser løken i en tykkbunnet kjele først, og så har jeg i spinaten. Glemte å skrive at jeg også har oppi litt vann med buljong, kanskje 5 dl? Den tar jeg etter å ha tint spinaten i kjelen. Kjøper sånn 400 gram frossen på Rema til 10 kroner Kjører stavmikser til slutt. Anonymkode: a5c65...01e
missLynch Skrevet 28. november 2016 #12 Skrevet 28. november 2016 Rotgrønnsaker og middagspølse i langpanne-nam nam! Skjærer gulrot, kålrabi og potet i biter og fyller opp ei langpanne. Legger røkt kjøttpølse på toppen. Øser over vann i ny og ne og lar det stå og putre i timesvis. Smaker supert med tyttebærsyltetøy og soyasaus. Middag i mange dager-og forholdsvis sunt! 1
Frøken.stille Skrevet 28. november 2016 #13 Skrevet 28. november 2016 1 time siden, missLynch skrev: Rotgrønnsaker og middagspølse i langpanne-nam nam! Skjærer gulrot, kålrabi og potet i biter og fyller opp ei langpanne. Legger røkt kjøttpølse på toppen. Øser over vann i ny og ne og lar det stå og putre i timesvis. Smaker supert med tyttebærsyltetøy og soyasaus. Middag i mange dager-og forholdsvis sunt! Det hørtes faktisk ganske godt ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå