Gå til innhold

Positiv test hjemme, men negativ hos legen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 25.11.2016 den 15.21, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde eggløsning 13 & 14 november og testet positiv i dag på clearblue digital som viste at jeg er 1-2 uker på vei. Har også tatt to stk strimmel tester som viste en antydning til en strek. Jeg har forventet menstruasjon nå kommende mandag. Dro til legen i stad og ville få det bekreftet, men fikk beskjed om at den var negativ. 

Jeg har opplevd symptomer på kvalme/uvelhet, murringer i livmoren og ømme pupper av og til. 

Nå sitter jeg og ikke skjønner noen ting, og kan ikke skjønne dette. Hva tror dere? Trodde hjemmetestene var ganske pålitelige, i vært fall clearblue digital. 

Anonymkode: 714d2...150

Tok du virkelig å dro til legen for dette? Siden du postet dette på fredag kl.15.21, så regner jeg med du sa du måtte ha en Ø time? Det er rett og slett misbruk av de Ø timene som en lege kunne brukt på noen som virkelig må ha en Ø time.

Anonymkode: 606d3...7c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det :-) 

Er veldig usikker på om jeg skal ta blodprøve så tidlig da jeg er 13 dpo i dag, men har 4 positive digitale gravid tester. 

Siden jeg skal til legen om 14 dager så kan jeg vel heller bare drøye det til da? Jeg skal også på jobb i morgen, så passer egentlig litt dårlig å ta den i morgen også. Kan evt ringe legekontoret i morgen og gi beskjed :-) det bør jo være ganske sikkert allerede :-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok du virkelig å dro til legen for dette? Siden du postet dette på fredag kl.15.21, så regner jeg med du sa du måtte ha en Ø time? Det er rett og slett misbruk av de Ø timene som en lege kunne brukt på noen som virkelig må ha en Ø time.

Jeg snakket med de som satt i resepsjonen, ikke legen ;) etter jeg fikk anbefaling av ei venninne om å dra til legen for å ta urinprøve, men var null vits da det var såpass tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakket med de som satt i resepsjonen, ikke legen ;) etter jeg fikk anbefaling av ei venninne om å dra til legen for å ta urinprøve, men var null vits da det var såpass tidlig. 

Hvorfor så tidlig? Du er jo ikke en dag for sein med mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor så tidlig? Du er jo ikke en dag for sein med mens.

Fordi hun mente at at fikk jeg det bekreftet 100%, men det har jeg jo allerede fått nå med 4 positive tester:) 

fikk beskjed om å ta blodprøve i morgen, men drøyer det heller noen uker, da jeg ikke helt ser poenget i det så tidlig. Testene er nok såpass pålitelige :-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal ta en blodprøve for å bekrefte en graviditet så gjøres det nå, ikke om noen uker. Hcg kommer først i blodet også i urinen, så om du har fått en positiv urintest så blir blodprøven garantert positiv. Da måler man også hvor mye Hcg som finnes i blodet og kan utifra det regne ut ca hvor langt du er på vei. Om man f.eks får en blødning så tar man blodprøver med 1-2 dagers mellomrom for å se at hcg øker.

De fleste leger tar ikke kontroller før uke 12, før det trenger man ikke å gå til legen hvis man ikke får en blødning eller smerter.

Anonymkode: 746c9...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi hun mente at at fikk jeg det bekreftet 100%, men det har jeg jo allerede fått nå med 4 positive tester:) 

fikk beskjed om å ta blodprøve i morgen, men drøyer det heller noen uker, da jeg ikke helt ser poenget i det så tidlig. Testene er nok såpass pålitelige :-D 

Neste gang så hører du ikke på henne, men spør heller noen andre :P For det med 100% bekreftelse er bare tull. Tenk hvor mye stress og ekstra bekymringer du har fått nå pga det "tipset" der fra henne. 

Anonymkode: 9df49...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Neste gang så hører du ikke på henne, men spør heller noen andre :P For det med 100% bekreftelse er bare tull. Tenk hvor mye stress og ekstra bekymringer du har fått nå pga det "tipset" der fra henne. 

Anonymkode: 9df49...c6c

Ja , det er sant det! Jeg slår meg til ro med 4 positive graviditetstester jeg, drar til legen om to uker bare for samtale :-) jeg vet at jeg hadde eggløsning 14 november, så er jo ca to uker siden jeg ble befruktet. 

Får nyte det litt disse kommende ukene, graviditeten er jo tross alt veldig planlagt og etterlengtet :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...