AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #1 Del Skrevet 25. november 2016 Jeg hadde eggløsning 13 & 14 november og testet positiv i dag på clearblue digital som viste at jeg er 1-2 uker på vei. Har også tatt to stk strimmel tester som viste en antydning til en strek. Jeg har forventet menstruasjon nå kommende mandag. Dro til legen i stad og ville få det bekreftet, men fikk beskjed om at den var negativ. Jeg har opplevd symptomer på kvalme/uvelhet, murringer i livmoren og ømme pupper av og til. Nå sitter jeg og ikke skjønner noen ting, og kan ikke skjønne dette. Hva tror dere? Trodde hjemmetestene var ganske pålitelige, i vært fall clearblue digital. Anonymkode: 714d2...150 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #2 Del Skrevet 25. november 2016 Legene bruker ofte tester som ikke reagerer like raskt som hjemmetester. Hjemmetester har altså bedre følsomhet for hCG. Regner med at det er pga økonomi at helsevesenet har valgt tester som ikke er så følsomme som andre. Anonymkode: 9df49...c6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #3 Del Skrevet 25. november 2016 Du er bare 11-12 DPO. AB over har rett. Du gikk til legen altfor tidlig. De fleste av dem bruker noen billige tester som krever høyere hcg for å slå ut enn hjemmetestene. (Men de kunne tatt på blod, som er mest nøyaktig) Vent til over IKM, og kontakt dem igjen når du kan si at mensen ikke kom. Anonymkode: ed53b...0fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #4 Del Skrevet 25. november 2016 Så dere tror jeg er gravid fordi? Jeg tror også det er veldig tidlig, men vet at clearblue digital kan teste 5 dager før kommende mens. Jeg blir skikkelig lei meg hvis det viser seg å være negativ da vi er i 7pp. Dessuten oppfører kroppen min seg ganske rart denne måneden. Anonymkode: 714d2...150 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #5 Del Skrevet 25. november 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så dere tror jeg er gravid fordi? Jeg tror også det er veldig tidlig, men vet at clearblue digital kan teste 5 dager før kommende mens. Jeg blir skikkelig lei meg hvis det viser seg å være negativ da vi er i 7pp. Dessuten oppfører kroppen min seg ganske rart denne måneden. Anonymkode: 714d2...150 Ja. Falskt positiv er sjelden kost. Hjemmetestene er nøyaktig. Vent til IKM/etter og test på ny. Men ikke kontakt lege før du kan si at du ikke har hatt mens og har positiv test. Ellers gidder de ikke bruke ressurser på det. Anonymkode: ed53b...0fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #6 Del Skrevet 25. november 2016 Legen sa jeg skulle komme tilbake på mandag for å ta en blodprøve, så da ser de vel kanskje noe på den prøven? Krysser alt jeg har for at jeg faktisk er gravid. Anonymkode: 714d2...150 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #7 Del Skrevet 25. november 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Legen sa jeg skulle komme tilbake på mandag for å ta en blodprøve, så da ser de vel kanskje noe på den prøven? Krysser alt jeg har for at jeg faktisk er gravid. Anonymkode: 714d2...150 Det er ingenting som tilsier at du ikke skal være det. Det er en grunn til at man ikke skal til legen så tidlig, det er jo null poeng. Anonymkode: 9df49...c6c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #8 Del Skrevet 25. november 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Legene bruker ofte tester som ikke reagerer like raskt som hjemmetester. Hjemmetester har altså bedre følsomhet for hCG. Regner med at det er pga økonomi at helsevesenet har valgt tester som ikke er så følsomme som andre. Anonymkode: 9df49...c6c Det stemmer ikke at økonomi avgjør hvilke tester legekontorene bruker. Legen får takster for hver test de tar og som regel betaler også pasienten forbruksmateriale for å få dekket testens kostnader i innkjøp. Anonymkode: 23e2a...312 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #9 Del Skrevet 25. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer ikke at økonomi avgjør hvilke tester legekontorene bruker. Legen får takster for hver test de tar og som regel betaler også pasienten forbruksmateriale for å få dekket testens kostnader i innkjøp. Anonymkode: 23e2a...312 Pasienten betaler kun for negative tester da. Så det lønner seg for dem å velge billig.. Anonymkode: ed53b...0fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #10 Del Skrevet 25. november 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer ikke at økonomi avgjør hvilke tester legekontorene bruker. Legen får takster for hver test de tar og som regel betaler også pasienten forbruksmateriale for å få dekket testens kostnader i innkjøp. Anonymkode: 23e2a...312 Alt avhenger av økonomi. Alt fra produsenten på spekelum til hvem de handler bomullsdotter fra. Offentlige innkjøp avgjøres med anbud. Anonymkode: 9df49...c6c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #11 Del Skrevet 26. november 2016 Kan jeg spørre om hvorfor du drar til legen når du hadde positive tester? Anonymkode: 99691...424 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #12 Del Skrevet 26. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre om hvorfor du drar til legen når du hadde positive tester? Anonymkode: 99691...424 Fikk det anbefalt fordi da skulle jeg visst få det bekreftet. Tok en ny test hjemme nå nettopp fra clearblue monitoren som jeg har brukt , og den ble også positiv ;-) tredje testen jeg tar som det står "gravid" på. Anonymkode: 714d2...150 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #13 Del Skrevet 26. november 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk det anbefalt fordi da skulle jeg visst få det bekreftet. Tok en ny test hjemme nå nettopp fra clearblue monitoren som jeg har brukt , og den ble også positiv ;-) tredje testen jeg tar som det står "gravid" på. Anonymkode: 714d2...150 Men man gjør ikke det før etter IKM! Det er vanlig å dra for å få det bekreftet en uke eller to etter test (hvis man tester ved IKM). Ikke før man i det hele tatt skulle hatt mensen. Man får det ikke offisielt bekreftet hos legen før man har vært på legesjekk mange uker ut i svangerskapet, fordi en hjemmetest er stort sett alltid mer sikker enn en legetest. Da må man ta blodprøve. Og selvfølgelig fikk du positiv igjen, du er gravid. Anonymkode: 9df49...c6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 26. november 2016 #14 Del Skrevet 26. november 2016 Legen sine tester er ikke noe bedre enn testene du kan kjøpe på apoteket, heller motsatt. Er det noen spesiell grunn til at du trenger å få bekreftet graviditeten? Går du på medisiner som må endres på eller noe slikt? Hvis ikke, har det ingen hensikt å bekrefte graviditeten hos legen. Ikke for å være brutal, men de første ukene brister eller bærer det helt uavhengig av hva legen foretar seg. På mange legekontorer tar de ikke engang blodprøver før uke tolv. Innen den tid kan legen bare bidra med rådgivning med tanke på kosthold og folat, og eventuelt søknad om fødeplass for dem som trenger det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #15 Del Skrevet 26. november 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk det anbefalt fordi da skulle jeg visst få det bekreftet. Tok en ny test hjemme nå nettopp fra clearblue monitoren som jeg har brukt , og den ble også positiv ;-) tredje testen jeg tar som det står "gravid" på. Anonymkode: 714d2...150 Men hjemmetester er sikre. Det er bekreftet at du er gravid når du har tatt en graviditetstest hjemme. Jeg har vært gravid to ganger og ingen gang har legen sagt jeg måtte komme inn for en test. Ei heller mine venninner eller søstre har måttet det... Første gang jeg ble gravid ringte jeg for å høre om jeg skulle komme dit, men de skjønte ikke vitsen med det. Positiv test er positiv test. Tror det hadde blitt mye ekstra om legene skulle gjort dette på hver gravide dame. Det var litt OT dette. Anonymkode: 99691...424 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #16 Del Skrevet 26. november 2016 takk for svar! Det er ikke noe grunn som skal tilsi at jeg ikke skal være gravid, og jeg går heller ikke på noen medisiner som tilsier at jeg må få det bekreftet hos legen enda. Jeg har bestilt legetime i midten av desember bare for å snakke med legen min siden dette er min første graviditet, og mye som er nytt for meg. Legen min hadde sagt til helsesekretærene at han ville at jeg skulle ta en blodprøve til mandag siden testen var negativ hos legen. Det er vel strengt tatt unødvendig, men jeg har vel ingenting å tape på å ta den blodprøven? Kan vel ikke risikere at den også viser negativ? Jeg sa allerede i fra at jeg ikke forventer mensen før til mandag, så det vet de. Men veldig fint å høre hva dere mener og tror, det setter jeg pris på :-) Da blir jeg litt mer rolig for at jeg faktisk er gravid, da jeg var på 7pp. Anonymkode: 714d2...150 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #17 Del Skrevet 27. november 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: takk for svar! Det er ikke noe grunn som skal tilsi at jeg ikke skal være gravid, og jeg går heller ikke på noen medisiner som tilsier at jeg må få det bekreftet hos legen enda. Jeg har bestilt legetime i midten av desember bare for å snakke med legen min siden dette er min første graviditet, og mye som er nytt for meg. Legen min hadde sagt til helsesekretærene at han ville at jeg skulle ta en blodprøve til mandag siden testen var negativ hos legen. Det er vel strengt tatt unødvendig, men jeg har vel ingenting å tape på å ta den blodprøven? Kan vel ikke risikere at den også viser negativ? Jeg sa allerede i fra at jeg ikke forventer mensen før til mandag, så det vet de. Men veldig fint å høre hva dere mener og tror, det setter jeg pris på :-) Da blir jeg litt mer rolig for at jeg faktisk er gravid, da jeg var på 7pp. Anonymkode: 714d2...150 Det var i gamle dager man måtte få det bekreftet hos lege, før det fantes hjemmetester Testen du tok hjemme bekreftet jo graviditeten. Blodprøven er unødvendig ja, men du taper ingenting på det annet enn at du kanskje kommer til å stresse når du venter på resultatet (tar noen dager). Du har jo tatt flere tester hjemme nå som alle sier gravid, så med mindre du får en spontanabort så får du baby om sånn ca åtte måneder Tenk på det istedet! Anonymkode: 9df49...c6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #18 Del Skrevet 27. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det var i gamle dager man måtte få det bekreftet hos lege, før det fantes hjemmetester Testen du tok hjemme bekreftet jo graviditeten. Blodprøven er unødvendig ja, men du taper ingenting på det annet enn at du kanskje kommer til å stresse når du venter på resultatet (tar noen dager). Du har jo tatt flere tester hjemme nå som alle sier gravid, så med mindre du får en spontanabort så får du baby om sånn ca åtte måneder Tenk på det istedet! Anonymkode: 9df49...c6c Men hcg vil vises på blodprøvene så tidlig? IKM er i morgen :-) Anonymkode: 714d2...150 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #19 Del Skrevet 27. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hcg vil vises på blodprøvene så tidlig? IKM er i morgen :-) Anonymkode: 714d2...150 Ja. Og hvor mye hcg du har. Anonymkode: ed53b...0fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #20 Del Skrevet 27. november 2016 Du er nok gravid, ja. Krysser fingrene for deg Anonymkode: 02417...253 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå