Gå til innhold

Bestemte folk.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvordan får mann noen til å slutte å bestemme mye?
Hvis jeg eller noen her er veldig dominerende - hvordan kan vi klare å bli mindre dominerende og slutte å bestemme så mye?
Jeg spør også mine likesinnede.

Noen har lurt på om jeg kan slutte å bestemme så mye, så jeg tenkte: Hvorfor ikke? :)
Ingen skal påstå jeg ikke har selvinnsikt i allefall. Til mitt forsvar, det er noen i blandt mine venner som er ganske bestemte, så de er ikke bare jeg som prøver å bestemme.

Endret av fuglekvitter__
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor bli mindre dominerende? Personlig jobber jeg for å bli mer dominerende, da alternativet i dagens samfunn er å bli overkjørt. 

Anonymkode: 4792c...9b0

• Liker 2
Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bli mindre dominerende? Personlig jobber jeg for å bli mer dominerende, da alternativet i dagens samfunn er å bli overkjørt. 

Anonymkode: 4792c...9b0

Flott. :tommelsmil: Men jeg spurte om noe som gjaldt meg selv. :) 
Noens meninger, forslag eller råd? Så bra du du tok tak i dette for din egen del kjære anonym. :)

Endret av fuglekvitter__
Skrevet

Du må jo forstå at ALLE har lyst til å være bestemt. Det er jo det mest praktiske og behagelige, man får viljen sin og det er tidsbesparende. Det er som å kjøre fremst i køen hele tiden. Greien er at alle også har lyst til å være "bra" og alle har lyst til å bestemme, og når du er dominant legger det lokk på andres naturlige væremåte fordi du tar så stor plass. Du får være deg, men andre får ikke være seg. Det er kjedelig for andre, de følger reglene mens du driter i dem.

Anonymkode: 73c18...ee7

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo forstå at ALLE har lyst til å være bestemt. Det er jo det mest praktiske og behagelige, man får viljen sin og det er tidsbesparende. Det er som å kjøre fremst i køen hele tiden. Greien er at alle også har lyst til å være "bra" og alle har lyst til å bestemme, og når du er dominant legger det lokk på andres naturlige væremåte fordi du tar så stor plass. Du får være deg, men andre får ikke være seg. Det er kjedelig for andre, de følger reglene mens du driter i dem.

Anonymkode: 73c18...ee7

Jeg er ikke så brautende av meg, og er vanligvis ikke en som hadde giddet å bestemme over annet enn meg selv og avgjørelser som åpenbart er for meg å ta, så derfor henger det ikke helt på greip at man er så dominerende. Det handler vel egentlig å inngå et kompromiss - å møtes på halveien rett og slett. Det er ikke det samme som å være kontrollerende, eller bestemt.
Det høres jo veldig umodent ut å si at dere får viljen deres - det er det barn og unger som gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...