AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #1 Skrevet 25. november 2016 Noen forklaring på det? Vært sånn lenge.. f.eks idag.. 1t rask gange. Svimmel hele veien. Og hoven i øynene. Anonymkode: 3dda9...8ea
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #2 Skrevet 25. november 2016 Sjekk blodtrykket. Anonymkode: 173e9...745 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #3 Skrevet 25. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sjekk blodtrykket. Anonymkode: 173e9...745 Hva skulle det hatt å si? Har sjekket forresten. Litt høyt. Anonymkode: 3dda9...8ea
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #4 Skrevet 25. november 2016 Noen ? Må nevnes at jeg er svimmel lenge etterpå og.. Anonymkode: 3dda9...8ea
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #5 Skrevet 25. november 2016 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skulle det hatt å si? Har sjekket forresten. Litt høyt. Anonymkode: 3dda9...8ea Hvis du har litt høyt blodtrykk i ro, blir det høyere i bevegelse, som kan gi ubehag. Men lange gåturer er perfekt! for å bedre helsen og bidra til lavere blodtrykk på sikt. Du er ikke rett og slett bare veldig ute av form? Anonymkode: 173e9...745 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #6 Skrevet 25. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har litt høyt blodtrykk i ro, blir det høyere i bevegelse, som kan gi ubehag. Men lange gåturer er perfekt! for å bedre helsen og bidra til lavere blodtrykk på sikt. Du er ikke rett og slett bare veldig ute av form? Anonymkode: 173e9...745 Jeg er nok litt ute av form, men ikke helt på trynet. Er jo derfor jeg trener da, for å komme i bedre form. Anonymkode: 3dda9...8ea
BlendaSensitive Skrevet 25. november 2016 #7 Skrevet 25. november 2016 Blodtrykket stiger når du beveger deg, og enda mer om du er i dårlig form. Så du må nok bare komme deg i bedre form, se over kosthold, så skal du se det blir bedre. Forutsatt du ikke har annen sykdom/tilstand vi ikke kjenner til.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #8 Skrevet 25. november 2016 18 minutter siden, BlendaSensitive skrev: Blodtrykket stiger når du beveger deg, og enda mer om du er i dårlig form. Så du må nok bare komme deg i bedre form, se over kosthold, så skal du se det blir bedre. Forutsatt du ikke har annen sykdom/tilstand vi ikke kjenner til. Da må det i så fall være en sykdom jeg ikke kjenner til selv. Kostholdet er på bedringens vei, ikke at det i det hele tatt har vært ille.. Men jeg prøver å kutte ned på salt. Anonymkode: 3dda9...8ea
BlendaSensitive Skrevet 26. november 2016 #9 Skrevet 26. november 2016 "på bedringens vei" og "prøver kutte ned på salt" der har du svaret. Ting Tar Tid. Det kan ta relativt lang tid før mosjon viser resultat på blodtrykket, et veldig godt sammensatt kosthold noe kortere tid. Masse grønnsaker, lag all mat fra grunden av, max en gang i uka rødt kjøtt (inkl pålegg), fisk av både fet og mager sort. http://bramat.no/forsiden/faktaark/1217-kosthold-ved-hoyt-blodtrykk Trening ved høyt blodtrykk: Fokuser på kondisjonstrening som involverer de store muskelgruppene. For å få til en effektiv senking av blodtrykket bør du trene i 30 til 60 minutter, tre til syv dager i uken. Det beste er om du kan trene hver dag. http://nhi.no/seminarer/hypertensjon/pasientinformasjoner/treningsrad-ved-hoyt-blodtrykk-18611.html
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #10 Skrevet 27. november 2016 Jeg har ikke stilt spørsmål ved hvor lang tid det tar før trening fungerer. Anonymkode: 3dda9...8ea
Apekatten Skrevet 27. november 2016 #11 Skrevet 27. november 2016 Er nok fordi pulsen og blodtrykket stiger når du trener. Og husk å få i deg nok næring og væske, får du i deg for lite kan du også bli svimmel.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #12 Skrevet 27. november 2016 1 time siden, Apekatten skrev: Er nok fordi pulsen og blodtrykket stiger når du trener. Og husk å få i deg nok næring og væske, får du i deg for lite kan du også bli svimmel. Ok. Passer på å spise og drikke ja. Men tar ikke med noe på tur. Dumme blodtrykk. Alltid vært fint.. sikkert en sammenheng med stress og angst. Anonymkode: 3dda9...8ea
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #13 Skrevet 27. november 2016 Men blir man svimmel av høyt blodtrykk? Trodde det var et symptom på lavt blodtrykk - noe som stemmer med meg. Kan være ganske svimmel etter lange løpeturer, da blodtrykket daler etter fysisk aktivitet. Men ikke under selve aktiviteten. Mulig dette er noe du bør nevne for legen din. Anonymkode: ccfa8...56f
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #14 Skrevet 29. november 2016 På Sunday, November 27, 2016 den 20.59, AnonymBruker skrev: Men blir man svimmel av høyt blodtrykk? Trodde det var et symptom på lavt blodtrykk - noe som stemmer med meg. Kan være ganske svimmel etter lange løpeturer, da blodtrykket daler etter fysisk aktivitet. Men ikke under selve aktiviteten. Mulig dette er noe du bør nevne for legen din. Anonymkode: ccfa8...56f Vet ikke. Vet at man blir svimmel av lavt blodtrykk ja, for jeg har slitt med lavt blodtrykk hele livet omtrent.. Hvorfor blodtrykket plutselig er høyt aner jeg ikke. Og det irriterer meg. Å se sort og stjerner pga lavt blodtrykk har vært vanlig for meg, hver gang jeg har reist meg fra sofaen o.l. Det startet med en lyd i øret, som kunne ha noe med høyt blodtrykk å gjøre. Nå prøver jeg å trene det vekk... Får se om det funker. Styrketrening gjør meg litt svimmel, men det verste er lange gåturer. Anonymkode: 3dda9...8ea
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #15 Skrevet 7. desember 2016 Svimmelheten har vedvart, og tatt seg opp i perioder, frem til nå. En dag var det så ille (hadde ikke trent engang) at jeg ikke kunne reise meg fra sofaen uten hjelp, holdt på å gå i gulvet. Mistenker noe helt annet enn blodtrykk/trening, men at trening kan utløse det. Sikkert. Utrolig ekkelt i hvert fall. Anonymkode: 3dda9...8ea
GammelKaktus Skrevet 7. desember 2016 #16 Skrevet 7. desember 2016 Svimmelhet kan være et symptom på det meste, slik som alt annet. Ville tatt en tur til legen for å få måle blodtrykk og ta noen prøver. Jeg blir svimmel av B12 mangel. 😋
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #17 Skrevet 7. desember 2016 2 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Svimmelhet kan være et symptom på det meste, slik som alt annet. Ville tatt en tur til legen for å få måle blodtrykk og ta noen prøver. Jeg blir svimmel av B12 mangel. 😋 Jeg har heldigvis ikke b12 mangel Vært hos legen for ikke lenge siden. Skal faktisk tilbake denne uken.. Måler nok blodtrykk, men det blir falsk måling, siden blodtrykket der og da sier fint lite om trykket ellers. Det blir jo bare et trykk basert på situasjonen. Og jeg liker ikke å være hos legen, så får naturligvis høyt blodtrykk der. Tok endel blodprøver (3 glass) for ikke lenge siden og har d-vit mangel. Og litt lavt jern. Ellers var stoffskiftet etc fint. Anonymkode: 3dda9...8ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå