Gå til innhold

Hva irriterer deg mest med ektefelle / samboer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For  min  del er det at hun har blitt mer og mer mammadalt med årene. Skulle jo tro at det gikk andre veien etter som vi blir eldre og mer selvstendig, men slik er det altså ikke blitt med deres relasjon. De snakker sammen på telefonen om ikke hver kveld, så i alle fall mange ganger i uka. Jeg registrerer jo at det går på hverdagslig tanketomt tøv, og derfor irriterer det meg som den tidstyven det er blitt disse telefonsamtalene. Samtidig spekulerer jeg på hvilke behov disse samtalene dekker opp for de to.

Ei drømmehelg for kona mi er at svigermor kommer til oss, eller at vi drar til henne. Jeg syns svigermor er snill, grei og hjelpsom. Men dette blir i perioder i overkant. 

Jeg skulle likt å se hennes reaksjon om jeg hang like mye i skjørtet til min mor. 

Anonymkode: c5901...080

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg irriterer meg over... Hm... Klarer ikke å komme på noe, vi har det fint. 

Anonymkode: 4faa2...38c

• Liker 1
Skrevet

Irriterer meg mest at han ikke viser litt mer høflighet og interesse for min familie.

Anonymkode: 235bc...266

• Liker 1
Skrevet

Hvor skal jeg starte? Dette var ikke rett dag å spørre på..

Det irriterer meg at han aldri gjør noe hjemme. Han kan ikke engang rydde klærne sine, eller rydde tallerken sin. Han kan heller ikke ta ungene (for eksempel bytte bleie eller legge dem) uten å bli sur og kjefte fordi at jeg spurte. Han gjør heller aldri noe utenfor.  Alt av husarbeid inne og ute faller på meg. Spør jeg om hjelp kan han kjefte i timesvis fordi at jeg er udugelig og lat som ikke klarer en dritt alene.. Han nekter å snakke med egne foreldre. Vil heller ikke besøke de. Og dette er ikke slemme foreldre, men foreldre som har stått på for han hele livet. Det han ikke tålte var at søsteren fikk barn, og at de da besøkte de en gang! Han er totalt urimelig...

Kunne skrevet mer, og dette blir en eks etter jul.

Anonymkode: 853c7...268

• Liker 4
Skrevet

Ts, nå skal jeg forklare noe for deg. I ung alder er alle småjenter avhengige av sin mor, men jo eldre de blir, jo mer tar deavstan fordi de vil værr voksne og uavhengige. 

Så helt plutselig, kommer det en dag hvor den lille jenta som har blitt eldre plutselig trenger sin mor, og da vil tilbringe mye tid med henne. Jo eldre man blir, jo mer tenker man på at en dag skal foreldre dø, og da får man opp øynene og vil oppleve mest mulig med sine foreldre. Det kan hende din kone går gjennom det samme.... (Forteller dette bare så du skal forstå litt, det er ganske normalt)

IMG_7483.PNG

• Liker 5
Skrevet

Min mor og jeg har et venninnelignende forhold, det har ikke falt deg inn at det er to personer som trives sammen? At du kaller pratet for tanketomt tøv får meg til å lure på om du forstår din partner noe særlig, skjønner godt at hun må prate med andre.

Det verste med min partner er når han blir i dårlig humør. Han oppfører slik at det smitter over på meg og så har vi det gående. 

• Liker 1
Skrevet

Irriterer meg litt over hans ADHD. Det fører til litt smådiskusjoner og irritasjoner innimellom. 

Heldigvis ikke noe store greier da og vi har det stort sett veldig fint sammen. Ser ikke helt poenget med å være sammen med noen man bare irriterer seg over

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

For  min  del er det at hun har blitt mer og mer mammadalt med årene. Skulle jo tro at det gikk andre veien etter som vi blir eldre og mer selvstendig, men slik er det altså ikke blitt med deres relasjon. De snakker sammen på telefonen om ikke hver kveld, så i alle fall mange ganger i uka. Jeg registrerer jo at det går på hverdagslig tanketomt tøv, og derfor irriterer det meg som den tidstyven det er blitt disse telefonsamtalene. Samtidig spekulerer jeg på hvilke behov disse samtalene dekker opp for de to.

Ei drømmehelg for kona mi er at svigermor kommer til oss, eller at vi drar til henne. Jeg syns svigermor er snill, grei og hjelpsom. Men dette blir i perioder i overkant. 

Jeg skulle likt å se hennes reaksjon om jeg hang like mye i skjørtet til min mor. 

Anonymkode: c5901...080

Moren min døde da jeg var 27 år. Jeg skulle gitt mye for å kunne snakke med henne igjen. Tenk å irritere seg over at de har et godt forhold. Sånn gjør meg trist.

Jeg irriterer meg mest over at mannen min jobber for mye, aldri løfter en finger i huset uten at jeg ber om det, at vi har for lite sex, og at han kjøper for mye tull og tøys.

Anonymkode: 62590...f5f

Skrevet

Fysj for en tråd! Hvorfor dele de tingene med andre? Gå heller å ta det opp med den du skriver om her. 

Anonymkode: 562ef...0e5

• Liker 2
Skrevet

Irriterer meg når han spiser chips ved siden av meg (smattelyder) . luksusproblem tydeligvis 😂 og at han er litt små gjerrig. 

Anonymkode: 67c71...a6c

Skrevet

Irriterer meg over at han bruker mobilen alt for mye og at han er rotete....men han vil vel si det samme om meg:P

Skrevet

At han hele tiden skrur ned varmeovnen 😂

Anonymkode: 93721...2a8

• Liker 1
Skrevet

At han tisser på seg. Og ikke vil søke hjelp for det. 

Anonymkode: b8eda...637

• Liker 2
Skrevet

Å gud, jo det skal jeg si deg, det er å finne brukte sokker slengt over alt og manglende evne til å rydde. Jeg får bare svar "men jeg ser ikke rotet". Unnskyld meg, så lenge du har brillene på så går det ikke an å si at du ikke ser rotet, det er jo rett foran deg :fnise:

Hun er fullstendig klar over at disse to tingene irriterer meg og de positive tingene ved henne overdøver de negative, stort sett iallefall, har jeg en kjip dag irriterer muligens sokkene meg litt mer enn normalt:laugh: 

(Men spør du henne så har jeg sikkert flere negative ting hun irriterer seg over. Jeg tipper "manglende evne til å fullføre" er en av dem, som f.eks når jeg finner ut at jeg skal starte å pusse opp et rom :tongue:). 

• Liker 1
Skrevet

Han tar av seg sokkene når han sitter i sofaen og glemmer å ta de med seg til skittentøyskurven. Også må ølglassene kjøres i maskin uten såpe. Så vi har ofte en del ølglass stående på kjøkkenbenken. Det er det jeg irriterer meg mest over når det gjelder mannen og det er han fullt klar over :P 

Anonymkode: fda1d...42a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...