Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år vurderte jeg å sette ut julegnomen som er tradisjonell julepynt her i huset. Men en venninne fortalte meg at det er diskriminerende mot dverger å ha en slik julegnom stående ute. Hva mener dere? 

Anonymkode: 800a4...4a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tuller du?

Anonymkode: 366d3...a64

• Liker 2
Skrevet

I så fall er nissen diskriminerende mot de med skjegg eller hvitt hår.... 

herregud litt får folk tåle altså. En gnom er IKKE en kortvokst men en skapning. 

Anonymkode: f5847...b4b

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Og hva skulle liksom være diskriminerende med det....be venninna de ta seg ei bolle.

Skrevet

En julegnom ser da ikke ut som en dverg.. Synes heller hennes holdning er merkelig.

Anonymkode: 50c5e...f24

• Liker 3
Skrevet

Mer diskriminerende mot gnomer

Anonymkode: bf30f...9a4

Skrevet

jeg droppet likesågodt den gnomen, så slipper vi bråk. en nabo ikke så langt fra der jeg bor er faktisk dverg, og vil helst unngå å støte noen. 

• Liker 1
Skrevet

Det er mer støtende å kalle noen en dverg enn å sette ut en hagenisse.

Anonymkode: 9e456...3b1

• Liker 2
Skrevet

Er det støtene av meg å kalle ditt spm dumt? 😂

Jeg kan dessverre ikke si at jeg assosierer meg med en gnom og ville blitt støtt av det en gnom, har noen gnomer i skapet selv faktisk!... 🤗

tror du mørkhudede blir støtt av brune pepperkakemenn??🤔😂 

beklager altså.... 

Anonymkode: 07868...fb9

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg droppet likesågodt den gnomen, så slipper vi bråk. en nabo ikke så langt fra der jeg bor er faktisk dverg, og vil helst unngå å støte noen. 

Jeg hadde kjøpt flere og satt ut.

Anonymkode: 2d81c...125

• Liker 1
Skrevet

:fnise:

Anonymkode: 3e3f3...7d6

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

I år vurderte jeg å sette ut julegnomen som er tradisjonell julepynt her i huset. Men en venninne fortalte meg at det er diskriminerende mot dverger å ha en slik julegnom stående ute. Hva mener dere? 

Har en kollega som ikke er høy. Kan love deg at det hadde blitt ledd bort.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hetet ikke dverg.... det heter kortvokst! Kjære vene. Jeg ville blitt mer støtt om noen hadde latt være å sette ut en gnom fordi det liksom skulle assosieres med kortvokste. 

Anonymkode: f5847...b4b

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det støtene av meg å kalle ditt spm dumt? 😂

Jeg kan dessverre ikke si at jeg assosierer meg med en gnom og ville blitt støtt av det en gnom, har noen gnomer i skapet selv faktisk!... 🤗

tror du mørkhudede blir støtt av brune pepperkakemenn??🤔😂 

beklager altså.... 

Anonymkode: 07868...fb9

Det værste er at det faktisk var en sak om det for en stund siden .. Jaja, mørkhudede blir jo fornærmet av ALT og da.

Sett gnomen ut i hagen du, er nok ingen som tenker over det.

Anonymkode: 6434a...f99

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det værste er at det faktisk var en sak om det for en stund siden .. Jaja, mørkhudede blir jo fornærmet av ALT og da.

Sett gnomen ut i hagen du, er nok ingen som tenker over det.

Man skal liksom "forby" pepperkakemenn-draktene til barna, for det er jo såååå diskriminerende mot mørkhudede. 🙄

Det er først når noen påpeker at en ting er diskriminerende, at alle andre henger seg på og er enige. Blir for dumt!

Anonymkode: ae9ab...51a

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tviler på at et flertall, eller i det hele tatt en stor andel, blir støtt av pepperkakemenn altså...

Anonymkode: 71c63...0bc

Skrevet

Så fint at du tenker på oss små folk også, det blir jeg glad for. De fleste ignorerer oss dverger og bedriver aktiv diskriminering av oss med å både kalle oss gnomer og ved å pynte med gnomer og lignende til jul og andre høytider. Jeg synes det er flott at du ikke lengre vil ta del i denne rasistiske og diskiminerende praksisen :)

Anonymkode: a27dc...2da

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...