AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #1 Skrevet 25. november 2016 Eks-kjæresten min er en stalker og veldig god på data. Jeg måtte slette forrige profilen min her på grunn av at han likke lar meg være i fred. Jeg ønsker å lage en ny, anonym profil. Vil bildet jeg laster opp få "fingeravtrykk" av maskinen min? Hvordan kan jeg eventuelt unngå det? Anonymkode: 22bc0...d11
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #2 Skrevet 25. november 2016 Har du varslet KG om dette? Anonymkode: bb709...18f
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #3 Skrevet 25. november 2016 Du kan oppsøke biblioteket eller nav og låne pc der til å laste opp gratisbilde fra nettet. Evt få en bruker du er trygg på som bor i en annen by til å laste opp ett bilde for deg. Jeg ville uansett unngått å poste egne bilder, og kun poste som anonymbruker. Anonymkode: 2a396...d67 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #4 Skrevet 25. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du kan oppsøke biblioteket eller nav og låne pc der til å laste opp gratisbilde fra nettet. Evt få en bruker du er trygg på som bor i en annen by til å laste opp ett bilde for deg. Jeg ville uansett unngått å poste egne bilder, og kun poste som anonymbruker. Anonymkode: 2a396...d67 Ja, tenkte ikke bilde av meg. Men bilde av noe jeg liker fra nettet. Men må jeg bruke annen data? Om jeg bruker dataen til en venn, kan man se navnet på dataen den er sendt fra? Altså hva den er "registrert" på? Anonymkode: 22bc0...d11
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #5 Skrevet 25. november 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du varslet KG om dette? Anonymkode: bb709...18f Nei. Kanskje jeg skal gjøre det. Men å lage ny profil føles best. Ikke noe problem, vil gjerne være anonym. Anonymkode: 22bc0...d11
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #6 Skrevet 25. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Kanskje jeg skal gjøre det. Men å lage ny profil føles best. Ikke noe problem, vil gjerne være anonym. Anonymkode: 22bc0...d11 Du kan gjøre begge deler Anonymkode: bb709...18f
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #7 Skrevet 25. november 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eks-kjæresten min er en stalker og veldig god på data. Jeg måtte slette forrige profilen min her på grunn av at han likke lar meg være i fred. Jeg ønsker å lage en ny, anonym profil. Vil bildet jeg laster opp få "fingeravtrykk" av maskinen min? Hvordan kan jeg eventuelt unngå det? Anonymkode: 22bc0...d11 Dette bør du olitianmelde om det stemmer. Anonymkode: b6ff3...a8d
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #8 Skrevet 25. november 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, tenkte ikke bilde av meg. Men bilde av noe jeg liker fra nettet. Men må jeg bruke annen data? Om jeg bruker dataen til en venn, kan man se navnet på dataen den er sendt fra? Altså hva den er "registrert" på? Anonymkode: 22bc0...d11 Hvis han kjenner vennene dine ville jeg unngått det. Har du mulighet for å melde han til politiet? Anonymkode: 2a396...d67
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #9 Skrevet 25. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette bør du olitianmelde om det stemmer. Anonymkode: b6ff3...a8d Det har jeg virkelig ikke lyst til. Han går gjennom en tøff periode. Det var et vanskelig brudd, jeg kommer i hvert fall til å gi ham noen uker. Han plager meg med pågangen, men han er ikke slem, det kommer fra desperasjon, ikke ønske om å skade meg. Anonymkode: 22bc0...d11
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #10 Skrevet 25. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis han kjenner vennene dine ville jeg unngått det. Har du mulighet for å melde han til politiet? Anonymkode: 2a396...d67 Er det virkelig slik at alle bilder kan spores opp til maskinen de blir sendt fra? Hvor vanskelig er dette? Eksen er god med data, men ikke geni liksom. Anonymkode: 22bc0...d11
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #11 Skrevet 25. november 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig slik at alle bilder kan spores opp til maskinen de blir sendt fra? Hvor vanskelig er dette? Eksen er god med data, men ikke geni liksom. Det kommer an på hvor mye informasjon som ble lagret i bildet da det ble laget. Noen programmer og telefoner lagrer mye og andre lagrer ingenting. I Windows får man den opp ved å høyreklikke på et bilde, velge egenskaper og deretter detaljer. Under informasjonen kan man trykke på en lenke for å fjerne den. Det som står under Fil i den nederste bolken trenger du ikke bry deg om siden ikke det blir inkludert når man laster opp. Anonymkode: 29a0f...533
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #12 Skrevet 25. november 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig slik at alle bilder kan spores opp til maskinen de blir sendt fra? Hvor vanskelig er dette? Eksen er god med data, men ikke geni liksom. Anonymkode: 22bc0...d11 Det mange glemmer er at mye viktig info for å finne ut ting om andre ligger i kunnskap om å vite hvilke sosiale medier de har, hvilken ruter/bredbånd de har og hvilke type enheter de har. Alt dette legger igjen spor på nettet, og det skal ikke så mye til for en som du sier er god på data. Anonymkode: 2a396...d67
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #13 Skrevet 25. november 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det mange glemmer er at mye viktig info for å finne ut ting om andre ligger i kunnskap om å vite hvilke sosiale medier de har, hvilken ruter/bredbånd de har og hvilke type enheter de har. Alt dette legger igjen spor på nettet, og det skal ikke så mye til for en som du sier er god på data. Ingenting av det legger igjen spor som kan knyttes til bruker. Går man ganske avansert til verks og bruker mye tid kan man kanskje lure det ut ved å legge inn lenker til eksterne bilder i innlegg og se hvilke IP-adresser som laster dem ned samtidig som en tråd blir lest, men det blir også ganske vanskelig hvis man velger skjul bruker når man logger inn. Anonymkode: 29a0f...533 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #14 Skrevet 25. november 2016 Hvis bilde er problemet, hvorfor må du laste opp et bilde? Du sier jo du skal skrive som anonym likevel,så du trenger jo ikke noe bilde. Anonymkode: 1a9d4...46d 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #15 Skrevet 25. november 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis bilde er problemet, hvorfor må du laste opp et bilde? Du sier jo du skal skrive som anonym likevel,så du trenger jo ikke noe bilde. Anonymkode: 1a9d4...46d Ja, tenker å finne noe på internett. Da får det ikke min adresse? Men jeg pleier å laste ned på dataen først, så laste opp. Betyr det noe? Og hva om jeg bearbeider bildet? Altså kutter litt på kantene eller forandrer farger? Anonymkode: 22bc0...d11
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #16 Skrevet 25. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ingenting av det legger igjen spor som kan knyttes til bruker. Går man ganske avansert til verks og bruker mye tid kan man kanskje lure det ut ved å legge inn lenker til eksterne bilder i innlegg og se hvilke IP-adresser som laster dem ned samtidig som en tråd blir lest, men det blir også ganske vanskelig hvis man velger skjul bruker når man logger inn. Anonymkode: 29a0f...533 Ok. Det høres veldig bra ut! Vet du om det er det samme på facebook også? Han fortsetter å lage nye brukere der som kontakter meg. Anonymkode: 22bc0...d11
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #17 Skrevet 25. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ingenting av det legger igjen spor som kan knyttes til bruker. Går man ganske avansert til verks og bruker mye tid kan man kanskje lure det ut ved å legge inn lenker til eksterne bilder i innlegg og se hvilke IP-adresser som laster dem ned samtidig som en tråd blir lest, men det blir også ganske vanskelig hvis man velger skjul bruker når man logger inn. Anonymkode: 29a0f...533 Det du sier stemmer ikke. Alt du poster på nett legger igjen spor. Jeg trodde tidligere at her på kg er jeg trygg som anonymbruker, men sannheten er at enhver som har greie på programmering og hvordan de skal finne opplysninger kan med letthet finne ut nøyaktig hvem jeg er. Det fikk jeg dessuten bekreftet av noen jeg kjenner som er meget dyktige på data. Så ts kan ikke gjemme seg 100%, men hun kan gjøre det litt vanskeligere for stalkeren å finne henne. Anonymkode: 2a396...d67
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #18 Skrevet 25. november 2016 Det beste du kan gjøre ts, er å aldri legge ut nøyaktig info om deg selv. Anonymkode: 2a396...d67
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #19 Skrevet 25. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det du sier stemmer ikke. Alt du poster på nett legger igjen spor. Jeg trodde tidligere at her på kg er jeg trygg som anonymbruker, men sannheten er at enhver som har greie på programmering og hvordan de skal finne opplysninger kan med letthet finne ut nøyaktig hvem jeg er. Det fikk jeg dessuten bekreftet av noen jeg kjenner som er meget dyktige på data. Etter å ha jobbet som programmerer for diverse større norske internettsteder i 15 år har jeg også ganske god greie på data. KG har informasjon om brukerene som kan brukes til å identifisere dem, men de deler ikke ut den til andre. Anonymkode: 29a0f...533
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #20 Skrevet 25. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ok. Det høres veldig bra ut! Vet du om det er det samme på facebook også? Han fortsetter å lage nye brukere der som kontakter meg. Så lenge du bruker fullt navn på Facebook får du ikke gjemt deg. Du kan prøve å klage til FB om at han lager mange brukere for å trakassere deg. Anonymkode: 29a0f...533
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå