Gå til innhold

Sykt dyr gjenstand på CDON o.O


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sannsynligvis, ja. :P

Skrevet

Du må legge til momsen, så blir nok ikke gitt til gubben i år....

Skrevet

Angrer på at jeg ikke slo til når prisen var 10 mill. Men etter å ha tenkt litt slo jeg til i dag. Valgte Kjøp nå - betal i januar løsningen. Gleder meg til jeg får den levert. :jepp: 

Anonymkode: 7cbdf...305

  • 1 måned senere...
Gjest Jacklost
Skrevet

Er det noen her som ville vurdert å kjøpe den om dere hadde råd? :P

AnonymBruker
Skrevet

Beste er jo anmeldelsene

:fnise:

Utmerket julegave, bursdagsgave, feriegave til en selv - proppet med muskler, nostalgi og generelt badassery.

Kjøpte denne på avbetaling i juni 2015, og har ikke sett meg tilbake siden. Avdragene er lettere å håndtere enn man skulle tro, med alle disse kredittkortene som dumper ned i snailmail og e-postkassa i disse tider. Dog jeg måtte pantsette naboens leilighet for å dekke momsen på 2.500.000 NOK. Han er ennå ikke kommet hjem fra Brasil, noe jeg anser som en fordel da de nye eierne flyttet inn i nå i sommer.

Nå som eierskapet av Batmobilen er vel inne i sitt andre år, har jeg gjort meg følgende erfaringer:

* Som enkelte andre eiere har nevnt, mangler bilen ISOFIX. Her er det krav om sertifisering i O-fag for både fører og passasjer, så man må være smålig for å henge seg opp i dette.

* Blikkmagnet! Med denne blir du utrolig populær blant damene i 30- og tidlig 40-årene. Den trekker dog betraktelig flere gutter og menns oppmerksomhet, hvorvidt dette er relevant vil variere fra eier til eier.

* Lav takhøyde. Er du over 1.70, må du nok påberegne å kjøre med taket "åpent" (skjøvet fram).

* Radio/CD/Navigasjon-enheten støtter ikke DAB+ . Bilradiospesialisten ville ikke påta seg jobben, men tilpasset oppgraderingssett fås på Ebay. Beregn 14-18 timers montasjetid.

* Utrolig mye dreiemoment, horribel vektfordeling. Utrolig morsomt i rundkjøringer og på bane om sommeren, men sitter som et rumpeakebrett på vinterføre. Piggdekk OG kjetting er et must.

* Avtagbart hengerfeste. Dette var en hyggelig overraskelse! ADVARSEL! IKKE benytt bilens afterburner når du trekker caampignvogn!

* Bakkeklaring og lengde er helt klart en utfordring. Glem parkeringshus, kraftig doserte svinger og styr unna fartshumper etter beste evne.

* Som de fleste nyere biler, er understellsbehandling totalt fraværende. Bakre hjulbuer har allerede rustblærer, kostnadsoverslag for reparasjon burde kommet med blodtrykksmedisin. Full Tectyl-behandling fra 24 990 og oppover (pr 30.02.2016) - anbefales på det høyeste.

* Avgifter! Supertilbudet CDON kjører igjen nå, på 10.000.000 NOK, er ferdig levert til grensa. All verdens nostalgi, gjør ikke denne til veteran. Som nevnt ovenfor, er det en god del avgifter å ta hånd om. Forutenom 2 500 000 NOK i moms, må man påberegne ca 1 395 400 NOK i engangsavgift for å få skilter på den (eksl. årsavgiften). Det finnes dog veier utenom. Etter kjøpet av Batmobilen bruker jeg sjelden min gamle Volvo 745 lengre, så skiltene som stod på den var jo ledige. Om man ser bilene på litt avstand, i høy fart, med et øye tildekt, og myser litt (evt. mye) - så er de tilstrekkelig like til at dette går greit. Hvorvidt likheten er tilstrekkelig for Statens vegvesen har jeg ikke fått svar på ennå, da jeg har ennå ikke stoppet ved noen av kontrollene.

Anonymkode: 51927...2bb

Gjest Jacklost
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beste er jo anmeldelsene

:fnise:

Utmerket julegave, bursdagsgave, feriegave til en selv - proppet med muskler, nostalgi og generelt badassery.

Kjøpte denne på avbetaling i juni 2015, og har ikke sett meg tilbake siden. Avdragene er lettere å håndtere enn man skulle tro, med alle disse kredittkortene som dumper ned i snailmail og e-postkassa i disse tider. Dog jeg måtte pantsette naboens leilighet for å dekke momsen på 2.500.000 NOK. Han er ennå ikke kommet hjem fra Brasil, noe jeg anser som en fordel da de nye eierne flyttet inn i nå i sommer.

Nå som eierskapet av Batmobilen er vel inne i sitt andre år, har jeg gjort meg følgende erfaringer:

* Som enkelte andre eiere har nevnt, mangler bilen ISOFIX. Her er det krav om sertifisering i O-fag for både fører og passasjer, så man må være smålig for å henge seg opp i dette.

* Blikkmagnet! Med denne blir du utrolig populær blant damene i 30- og tidlig 40-årene. Den trekker dog betraktelig flere gutter og menns oppmerksomhet, hvorvidt dette er relevant vil variere fra eier til eier.

* Lav takhøyde. Er du over 1.70, må du nok påberegne å kjøre med taket "åpent" (skjøvet fram).

* Radio/CD/Navigasjon-enheten støtter ikke DAB+ . Bilradiospesialisten ville ikke påta seg jobben, men tilpasset oppgraderingssett fås på Ebay. Beregn 14-18 timers montasjetid.

* Utrolig mye dreiemoment, horribel vektfordeling. Utrolig morsomt i rundkjøringer og på bane om sommeren, men sitter som et rumpeakebrett på vinterføre. Piggdekk OG kjetting er et must.

* Avtagbart hengerfeste. Dette var en hyggelig overraskelse! ADVARSEL! IKKE benytt bilens afterburner når du trekker caampignvogn!

* Bakkeklaring og lengde er helt klart en utfordring. Glem parkeringshus, kraftig doserte svinger og styr unna fartshumper etter beste evne.

* Som de fleste nyere biler, er understellsbehandling totalt fraværende. Bakre hjulbuer har allerede rustblærer, kostnadsoverslag for reparasjon burde kommet med blodtrykksmedisin. Full Tectyl-behandling fra 24 990 og oppover (pr 30.02.2016) - anbefales på det høyeste.

* Avgifter! Supertilbudet CDON kjører igjen nå, på 10.000.000 NOK, er ferdig levert til grensa. All verdens nostalgi, gjør ikke denne til veteran. Som nevnt ovenfor, er det en god del avgifter å ta hånd om. Forutenom 2 500 000 NOK i moms, må man påberegne ca 1 395 400 NOK i engangsavgift for å få skilter på den (eksl. årsavgiften). Det finnes dog veier utenom. Etter kjøpet av Batmobilen bruker jeg sjelden min gamle Volvo 745 lengre, så skiltene som stod på den var jo ledige. Om man ser bilene på litt avstand, i høy fart, med et øye tildekt, og myser litt (evt. mye) - så er de tilstrekkelig like til at dette går greit. Hvorvidt likheten er tilstrekkelig for Statens vegvesen har jeg ikke fått svar på ennå, da jeg har ennå ikke stoppet ved noen av kontrollene.

Anonymkode: 51927...2bb

Enig, jeg fikk latterkrampe av å lese de :skratte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...