Gjest Anonymous Skrevet 27. november 2004 #1 Del Skrevet 27. november 2004 Jeg lurer på om det går an å ta med seg utskrift fra dagbok, dikt, eller ting man har tegnet for å bearbeide problemer , til psykologen? Jeg har mye nedskrevet, for ofte så er det lettere å skrive enn å snakke. Men vet liksom ikke om det blir rart om psykologen skal sitte og lese det mens jeg sitter der? For de tar jo ikke sånt med seg hjem. Har andre hatt med seg slikt til psykologen, og hvordan ble dere da mottatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterenka Skrevet 27. november 2004 #2 Del Skrevet 27. november 2004 Jeg vet ikke ang psykologer, men jeg noen ganger skrevet brev til legen dersom jeg vil snakke om noe som tar mer enn bare 10 minutter, så er han forberedt til timen og satt inn i situasjonen. Spør psykologen hva han mener om dette. Det er jo ikke alltid like enkelt å snakke om sine problemer når man kommer til lege/psykolog. Tankene og grublingen dukker jo gjerne opp når man sitter alene hjemme f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 27. november 2004 #3 Del Skrevet 27. november 2004 Jeg har gjort det selv, mest fordi jeg alltid glemmer hva jeg vil ta opp, eller at jeg glemmer hvordan følelsen var der og da. For det hender ofte at jeg bagatelliserer ting i etterkant. Et alternativ er å skrive kjapt ned ting mens de står på, også følelsen du hadde da. Det er vel en ting psykologer ber en om å gjøre av og til. De har et slags oppsett der du skal karakterisere følelsene, og sette de inn i en kategori. For så å ta med seg dette til timene for å ha et utgangspunkt. Psykologen trenger ikke å se det, men så har iallfall du noe å gå etter hvis du har glemt hvordan tingene opplevdes der og da når de skjedde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå