Nappetass1 Skrevet 24. november 2016 #1 Skrevet 24. november 2016 Til dere som har sett disse filmene; tror dere dette eller liknende tiltak ville hatt noe for seg på lengre sikt? Det er drastisk, (heldigvis) helt usannsynlig og direkte ondskapsfullt. Survival of the fittest i moderne forkledning. Men rent praktisk? (Jeg ønsker selvsagt ikke livet av noen! Vil egentlig bare høre andres tanker rundt temaet).
Ego Skrevet 24. november 2016 #3 Skrevet 24. november 2016 Er jo en interessant tanke, men tror den ville hatt lite for seg i virkeligheten. At innføring av en slik ordning så til de grader skulle klare å redusere/fjerne voldshandlinger ut over denne ene kvelden i året er etter min oppfatning ren ønsketenkning. Videre ser jeg for meg at samfunnet - og relasjonen mellom mennesker - ganske raskt ville brutt sammen, noe som også kommer til syne i første filmen (eneste jeg har sett, foreløpig). Det blir tilgjorte relasjoner, falske smil og total mangel på respekt for andre mennesker og deres liv og helse, noe som nødvendigvis vil måtte ha negativ innvirkning innenfor de fleste samfunnsaspekter. Tenk også på ressursbruken! Om man tenker seg det mest realistiske, nemlig at vold og annen kriminalitet fortsatt vil forekomme (om enn ikke i like stor grad) ellers i året, og legg så på tiden som går med til å rydde opp i etterkant, overfylte sykehus for å behandle skadde, tap av arbeidstakere (for ingen vil kunne være helt trygge), materielle skader som skal fikses og forsikringspremier som skal beregnes... Interessant å leke med tanken, med praktisk tror jeg det er svært lite gjennomførbart. Heldigvis.
Nappetass1 Skrevet 25. november 2016 Forfatter #4 Skrevet 25. november 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: c2959...72a Hver gang, altså! Søkefunksjonen vil ikke fungere på mobil. Jaja, bedre lykke neste gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå