AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #1 Skrevet 24. november 2016 Fortell gjerne litt om hvordan dere ble enige om daten, hva dere skulle gjøre og om aktiviteten/typen date var en ok å måte å bi kjent på osv Selv har jeg dårlig erfaring med kino. Blir lite prat, og har en ikke en ekstra aktivitet etterpå så er det lett for å gå hver til sitt med en gang uten å prates igjen. Har også erfaring med hjemme-date. Føler det er litt både - og. Det kan være kjekt og koselig å se hvordan den andre har det. Da får en jo også se hjemmet til daten og på den måten bli litt bedre kjent med personen bak ansiktet. Kan også være litt mer komfortabelt. Men så er jo risikoen å møte en som tenker at hjemmedate = "netflix og chill". Anonymkode: 7b70e...3fd
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #2 Skrevet 24. november 2016 Basert på erfaring: Mest vellykket: Øl Minst vellykket: Øl Anonymkode: bfe93...6f8 9
Gjest Lakrisbjørn Skrevet 24. november 2016 #3 Skrevet 24. november 2016 Jeg liker noe uvanlige dater, uten at det blir too much. En av favorittene mine er å mate ender, sette oss ned på en krakk og spise is. Gitt at det er ender og mulighet for å sitte ute da. Fordelen med det er at det blir dynamisk. Man gjør noe, kontra å sitte over en kaffe og blir kjent. Kaffe er helt greit det altså, men jeg syns det blir litt udynamisk. Som date nr.2 pleier jeg å invitere til skogtur eller noe. Om sommeren tar jeg med niste, utenom skogbrannfaren kjører man opp bålet og lager noen s'mores. Det fordi jeg liker å være i skogen, så jeg tar ho med inn i livet mitt på en måte. Det hender at jenta ikke er særlig gira på det av ulike grunner, og da er øl innafor. Gjerne i kombinasjon med en aktivitet som f.eks biljard eller noe. Jo mindre klinisk, jo bedre. Det verste er egentlig den formelle daten med alle journalistspørsmålene. Alt om personen finner man jo ut etterhvert. Mye bedre å oppleve mennesket på en måte.
fulladet Skrevet 24. november 2016 #4 Skrevet 24. november 2016 (endret) Den mest vellykkede daten jeg har vært med på ble avtalt via nettdating helt uten å ha skrevet noe særlig først. Det var absolutt ingen forventninger på forhånd bortsett fra at vi skulle møtes for en kaffe. Vi var liksom ikke helt ferdig etter kaffen, så da gikk vi fra cafe til cafe gjennom byen på oppdagelsestur i flere timer. Det var en veldig fin date Den mest mislykkede daten var kino. Fikk ikke snakket sammen og det ble bare rart. Endret 24. november 2016 av Capita Endret 1
-Skylar Skrevet 24. november 2016 #5 Skrevet 24. november 2016 Jeg liker godt å bare ta et par øl og kanskje spille litt shuffleboard. Det pleier å være ganske så vellykket. Å spille mot hverandre bryter isen raskt! Ellers syns jeg det er kjempemorsomt å gå på stand up og sette seg på første rad. Da finner jeg fort ut om han har selvironi og om vi har samme type humor. Tok med en på karaoke en gang også, det var i alle fall underholdende. Ikke noe fan av kino, med mindre det er på date ørten og det kombineres med restaurantbesøk. Ellers syns jeg liksom ikke det skal så mye til, så lenge kjemien er der. Hjemmedate blir jeg godt med på om vi kan lage mat sammen, men da er jeg in the mood og forventer at det skjer noe. Drar ikke på det på første date.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #6 Skrevet 25. november 2016 Jeg har alltid den samme rekkefølgen. Date nr. 1: Øl. Casual, du kan gå tidlig hvis det skjærer seg, men bli lenge hvis det ikke gjør det. Date nr. 2: Øl og shuffleboard. 2. daten kan være litt tricky, men med en aktivitet blir det fokus på mer enn bare praten. Pluss litt rom for kroppskontakt! Date nr. 3: Hjemmedate. For min del er date nr. 3 med en mann et tegn på at jeg liker han og føler vi prater godt sammen. Da er jeg komfortabel med en hjemmedate, men det betyr ikke nødvendigvis sex. Enten vin eller lage middag hvis man føler seg komfortabel med det. Etter det varierer det jo, men blir mest hjemmedates om vinteren merker jeg. Anonymkode: 9de95...a1c
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #7 Skrevet 25. november 2016 18 timer siden, Lakrisbjørn skrev: Jeg liker noe uvanlige dater, uten at det blir too much. En av favorittene mine er å mate ender, sette oss ned på en krakk og spise is. Gitt at det er ender og mulighet for å sitte ute da. Fordelen med det er at det blir dynamisk. Man gjør noe, kontra å sitte over en kaffe og blir kjent. Kaffe er helt greit det altså, men jeg syns det blir litt udynamisk. Som date nr.2 pleier jeg å invitere til skogtur eller noe. Om sommeren tar jeg med niste, utenom skogbrannfaren kjører man opp bålet og lager noen s'mores. Det fordi jeg liker å være i skogen, så jeg tar ho med inn i livet mitt på en måte. Det hender at jenta ikke er særlig gira på det av ulike grunner, og da er øl innafor. Gjerne i kombinasjon med en aktivitet som f.eks biljard eller noe. Jo mindre klinisk, jo bedre. Det verste er egentlig den formelle daten med alle journalistspørsmålene. Alt om personen finner man jo ut etterhvert. Mye bedre å oppleve mennesket på en måte. Haha, jeg leste at favoritten var å male ender, så for meg første møte hvor du drar opp staffeli og pensler midt i byparken Anonymkode: d3922...3a9 6
Coronas Skrevet 25. november 2016 #8 Skrevet 25. november 2016 Mislykket date, var gå ut og spise på restaurant. Det var så mye bråk der at vi ikke hørte hverandre noe særlig og det ble litt for lite intimt. God date, var å bli invitert til en fyr jeg visste litt hvem var via facebook og jobb. Hvor vi pratet og drakk vin. Ingen forventninger, bare at vi begge var single og ikke hadde noe fore den lørdagen. Endte jo med sex () og vi er i forhold nå hihi.
Gjest Overrasket Skrevet 25. november 2016 #9 Skrevet 25. november 2016 Spasertur og iskrem er helt genialt som første stevnemøte! Skjønt noen kan synes at iskrem er litt for kaldt. Da kan det være greit å ha en lakrispose i bakhånd.
Gjest Lakrisbjørn Skrevet 25. november 2016 #10 Skrevet 25. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Haha, jeg leste at favoritten var å male ender, så for meg første møte hvor du drar opp staffeli og pensler midt i byparken Anonymkode: d3922...3a9 Sponset av Drygolin! Nei, det hadde nok vært too much.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #11 Skrevet 25. november 2016 Til tross for at en skulle tro at kino er en dårlig idè på en første date, så ble det veldig vellykket for kjæresten og meg. Han inviterte meg på kino, jeg svarte at jeg var skeptisk til det på en første date, men hvis vi tar en kaffe først, kan det gå an. Vi møttes, drakk en kaffe og skravlet litt, også gikk vi på kino. Det føltes slettes ikke som om jeg satt ved et fremmed menneske, og det samme sa han. Siden har vi nå holdt i hop, og nå er vi samboere. Anonymkode: 33ea7...f07
PandA# Skrevet 26. november 2016 #12 Skrevet 26. november 2016 Bra: - Tok en rusletur på første date. Endte opp med å gå byen rundt i 3 timer i jakt på den beste lekeplassen. Utrolig mange fancy lekeapparater barna har i dag versus da jeg selv vokste opp. -Var også på date på badeland. Det er kanskje litt mer for folk som er trygg på kropp o.l. Men veldig gøy. Dårlig: -Rusletur med en som ikke evnet å holde en samtale. Etter en time var jeg utslitt. - Bowling. Jeg hater bowling.... -------- Øl, vin annen alkohol- tveegget sverd. Vært på noen bra dater med alkohol, men også en del dårlige. Tror jeg er mest komfortabel med å ta en kaffe med mulighet for å stikke av kjapt om det er kleint eller bli værende om tonen er bra.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #13 Skrevet 27. november 2016 Dersom personen er glad i å holde samtaler vil jeg si at tur er bra. Ellers funker det å gå ut og ta noen øl og prate. Hjemmedate er også bra. Liker minst kino, hvor man får lite mulighet til å prate eller se på hverandre. Anonymkode: 85284...dbc
Gjest BethD Skrevet 27. november 2016 #14 Skrevet 27. november 2016 Hjemmedate uten å ha møttes før er uaktuelt for meg.
OppNedPåAlt Skrevet 28. november 2016 #15 Skrevet 28. november 2016 Jeg er fan av tur-dater! Enten et lite fjell eller bare en runde rundt et vann. Føler stemningen blir litt løsere, man trenger ikke å ha øyenkontakt hele tiden og det kan komme opp gratis samtaleemner (stilig hus, uvanlig hund, fin tur, dårlig vær). Ellers liker jeg også date over en øl, da løsner det ofte, men samtidig så kan det være like kleint som en kaffe (dårlig kjemi, ingenting å snakke om etc.
annebanane Skrevet 28. november 2016 #16 Skrevet 28. november 2016 Et nei fra meg er kino eller restaurant som en første date. Kino er egentlig ikke aktuelt før det har vært et par dater om en så vidt har snakket ellers. Det som også er uaktuelt er trimtur. Jeg vil liksom ha energi til å kunne snakke også Biljard, shuffleboard, bowling, en øl og to, eller en rusletur rundt i byen og oppdage nye steder er ofte hyggelig. Etterhvert er også hjemmedate hvor en lager mat i lag fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå