vscare Skrevet 24. november 2016 #1 Skrevet 24. november 2016 (endret) Jeg har et kredittkort som jeg bruker som "nødløsning" i blant, fks. til uforutsette utgifter (legebesøk o.l.) rett før stipend/lønnsutbetaling eller til dagligvarer hvis jeg ikke får utbetalt stipend/lønn når jeg skal. Det er med andre ord ikke ofte i bruk. Jeg brukte det i går for å legge ut for en jakke jeg skulle få av foreldrene mine i julegave og når pengene de satte inn da kom inn på konto i dag formiddag skulle jeg betale de inn på kredittkortet. Så jeg logget inn i mobilbanken nå nettopp og da så jeg, til min store overraskelse, at alle de tre kolonnene under kortet står som 0,00kr, dvs. disponibel saldo, bokført saldo og kredittgrense. Jeg har aldri opplevd dette før, jeg har bare hatt kortet en kort periode og aner rett og slett ikke hva det er som har skjedd her. Er det noen som vet? Endret 24. november 2016 av vscare
*Pixie* Skrevet 24. november 2016 #2 Skrevet 24. november 2016 Det er ikke alltid transaksjoner med kredittkort blir registrert med en gang. Den kommer nok til å dukke opp en av de nærmeste dagene.
vscare Skrevet 24. november 2016 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2016 Akkurat nå, *Pixie* skrev: Det er ikke alltid transaksjoner med kredittkort blir registrert med en gang. Den kommer nok til å dukke opp en av de nærmeste dagene. Joda, men at alt står oppført som 0,00,-? Kredittgrensen min er på 10.000,- og jakken kostet bare 650,-, og når jeg var innom mobilbanken tidligere i dag stod det oppført 9000-og-noe,- som kredittgrense, så det er tydeligvis noe som har skjedd de siste timene :/
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #4 Skrevet 24. november 2016 Ring kredittkortselskapet? Anonymkode: 774b4...36c
vscare Skrevet 24. november 2016 Forfatter #5 Skrevet 24. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ring kredittkortselskapet? Anonymkode: 774b4...36c Ja, blir vel det som blir neste steg, hadde bare håpet at noen her kanskje hadde opplevd det samme og kunne gi meg et svar heheh
*Pixie* Skrevet 24. november 2016 #6 Skrevet 24. november 2016 Akkurat nå, vscare skrev: Joda, men at alt står oppført som 0,00,-? Kredittgrensen min er på 10.000,- og jakken kostet bare 650,-, og når jeg var innom mobilbanken tidligere i dag stod det oppført 9000-og-noe,- som kredittgrense, så det er tydeligvis noe som har skjedd de siste timene :/ Ja, hvis betalingen ikke har blitt registrert ennå så står det som null. Hvis du er på ferie i utlandet for eksempel kan det ta opptil en uke før du ser betalingen i nettbanken. Når det betales med kredittkort kan det brukes på en annen måte en bankkort, og pengene blir ikke trukket med en gang. Har skjedd meg flere ganger.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #7 Skrevet 24. november 2016 Har opplevd det flere ganger, går tilbake til opprinnelig saldo og grense etter en stund (toppen 2-3 virkedager). Kan dessverre ikke gi deg et svar om hvorfor det skjer, er du nyskjerrig på grunnen så ta en tlf.til selskapet. men ingen grunn til uro. Anonymkode: 79f01...f89
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #8 Skrevet 24. november 2016 Skyldes typisk en teknisk feil i bankens systemer. Dette er ingenting å bekymre seg for, og pleier vanligvis å ordne seg i løpet av en dag eller to. Anonymkode: 7a25b...5b8 1
Gjest canacas Skrevet 24. november 2016 #9 Skrevet 24. november 2016 Kredittgrensen din vil jo ikke synes som en saldo i nettbanken. Står det 0,- betyr det at du har brukt 0,- av kreditten din og at det du har kjøpt nå ikke er registrert enda. Når det blir registrert vil det stå med røde tall og/eller minus
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #10 Skrevet 24. november 2016 Aldri opplevd, men er nok feil i bankens system, TS. Vent et par dager og sjekk igjen, så melder du ifra hvis det ikke har endret seg. De fleste som svarer her har tydeligvis misforstått litt. Anonymkode: de324...825
vscare Skrevet 24. november 2016 Forfatter #11 Skrevet 24. november 2016 Takk for svar! Det var bare en feil i mobilbankens system, ja, når jeg gikk inn i nettbanen var alt som det skulle
vscare Skrevet 24. november 2016 Forfatter #12 Skrevet 24. november 2016 27 minutter siden, canacas skrev: Kredittgrensen din vil jo ikke synes som en saldo i nettbanken. Står det 0,- betyr det at du har brukt 0,- av kreditten din og at det du har kjøpt nå ikke er registrert enda. Når det blir registrert vil det stå med røde tall og/eller minus Kredittgrensen står som et tall, jo, den står for øyeblikket på 9351,- fordi jeg har brukt 649,- av det maksimale kredittbeløpet mitt på 10.000,-
Gjest canacas Skrevet 24. november 2016 #13 Skrevet 24. november 2016 Akkurat nå, vscare skrev: Kredittgrensen står som et tall, jo, den står for øyeblikket på 9351,- fordi jeg har brukt 649,- av det maksimale kredittbeløpet mitt på 10.000,- Disponibelt beløp og saldo er ikke det samme, og for et kredittkort vil disponibelt beløp være rest av kredittrammen. Saldo vil være skyldig beløp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå